Jak odłączyć krańcówkę

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

doomel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt lip 23, 2010 23:57
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Jak odłączyć krańcówkę

Post autor: doomel » sob lip 24, 2010 00:12

To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie.

Moje zagadnienie to krańcówka w drzwiach kierowcy.

Jest tak, że przy otwarciu drzwi nie zapala mi się lampka kabiny
lub jest tak, że oświetlenie kabiny świeci mi się non stop...

Czyli albo cały czas jest jako drzwi zamknięte lub jak coś jej odbije to cały czas jako drzwi otwarte... (zdecydowanie częściej to "drzwi otwarte")

Nie jestem za biegły w tym, ale wpadłem na pomysł taki że może całkowicie ją odłączyć...
Tak by zawsze do KOMFORTU docierało "drzwi zamknięte"

I pytanie... Czy da się to zrobić poprzez odcięcie jakiegoś kabelka?

Mam wysoki pobór prądu, kiedy auto jest wyłączone. Myślę że może ta krańcówka powoduje w chwili kiedy zawiesi się w "drzwi otwarte" to prąd w nadmiarze mi ucieka. Dodatkowo czytałem na jakimś forum, że w DIESLU kiedy krańcówka jest w pozycji "drzwi otwarte" załącza się grzanie wstępne.

Co Wy o tym myślicie?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob lip 24, 2010 00:41

tu winny jest mikro switch w zamku temat przerobiony od A do Z


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 24, 2010 01:06

Fahoo pisze:tu winny jest mikro switch w zamku
raczej wyżłobiona bruzda w mimośrodzie, który steruje mikro switchem - wystarczy tylko podłożyć blaszkę pomiędzy mimośród a mikro switch i będzie działał sprawnie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob lip 24, 2010 08:48




doomel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt lip 23, 2010 23:57
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: doomel » sob lip 24, 2010 10:40

Sztomel pisze:
Fahoo pisze:tu winny jest mikro switch w zamku
raczej wyżłobiona bruzda w mimośrodzie, który steruje mikro switchem - wystarczy tylko podłożyć blaszkę pomiędzy mimośród a mikro switch i będzie działał sprawnie.
Obrazek

w którym miejscu powinna być ta blaszka pomiędzy mimośród a swich? bo to chyba gdzieś tu tak?

Wychodzę z założenia że to właśnie to ponieważ albo się ustawi tak że non top drzwi zamknięte albo non top jako drzwi otwarte... Gdyby to była dioda to pewnie na stałe było by zwalone. Może swich też raz łączy raz nie.... nie wiem ale chce zacząć od blaszki tylko nie wiem dokładnie jak i gdzie:)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob lip 24, 2010 10:51

Luknij linki wyżej, tam jest wszystko opisane.
Ja na początku miałem takie same objawy jak Ty...oświetlenie albo nie działało w ogóle albo działało cały czas...później auto zaczęło się zamykać i otwierać samo z siebie. Okazało się że wystarczyło poprawić luty zimne luty i wyczyścić zamek...wszytko hula już rok czasu.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 24, 2010 11:05

blaszkę sprężystą zakładamy na zewnętrzny mikrostyk po jego wyjęciu z gniazda zamka (foto niewyraźne ale widać w czym rzecz) :
Obrazek

chodzi o to aby bolec mikrostyku nie wbijał się w wyżłobioną bruzdę w powierzchni mimośrodu :
Obrazek


Obrazek

doomel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt lip 23, 2010 23:57
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: doomel » sob lip 24, 2010 12:28

ok zdobyte informacje na razie muszę ogarnąć i pewnie w dzień wolny zacznę się tym bawić.
Wyniki na pewno przedstawię na forum.



doomel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt lip 23, 2010 23:57
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Re: Jak odłączyć krańcówkę

Post autor: doomel » sob lip 31, 2010 23:00

Witam ponownie...

Udało mi się opanować temat krańcówki...
Okazało się (jak pisał SZTOMEL) że problem leżał w swich'u z tym że nie chodziło o wżery a o po prostu popsuty swich (zasyfiony i wybity) naprawiłem go i działa do tego doszła blaszka na wżery i światełko znów świeci

Całe oświetlenie wróciło do normy.......... ale.....
ale jest pewna ciekawa rzecz mianowićie wszystko działa poprawnie do momentu aż nie odpalę silnika... w momencie kiedy auto zaczyna pracować oświetlenie załącza się samo i nie gaśnie...
na wyłaczonym działa OK, na zapłonie działa OK.... ale gdy tylko odpalę silnik oświetlenie samo się włącza...

Mam coś takiego jak dodatkowy IMO w aucie... "Elektryk" który mi to robił nie naprawił krańcówki tylko jakoś to ominął i tak myślę że to może to? Co o tym myślicie?
Wiem że była taka opcja, że jeden z kabelków miał być podłączony do krańcówki a on upalował go do masy...
A może dzieje się jakaś zła rzecz w komforcie, że samo oświetlenie się włącza?

poszukałem w necie i na 90% jestem pewien że to co mam za dodatkowe IMO to to:
AMT KD-2006

a tu instrukcja:
http://www.pliki.amt-alarmy.pl/AMT/KD-2 ... chemat.pdf

NIe wiem co o tym myśleć i od czego się zabrać??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 105 gości