Sruba na wale korbowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sruba na wale korbowym
Jak zablokowac srube na wale korbowym zeby dokrecic kolo zebate momet dokrecenia ma wznosic 90 Nm plus 90 stopni wiec duzo. Slnik to AHU
leo... pisze:zablokuj dużym śrubokrętem po drugiej stronie (na kole zębatym od strony skrzyni biegów) - BTW - nie ma szans po 90 Nm dokręcić o 90 '
W silniku 1 Z jest miejsce na srubokret a w AHU nie juz tak prubowałem .
Dzisiaj zmieniałem srube w 1 Z i ledwo ledwo ale dokreciłem zgodnie z instrukcja
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 23:16 przez scols11, łącznie zmieniany 1 raz.
Do dokręcania i odkręcania tej śruby jest specjalny przyrząd blokujący zębatkę na opakowaniu od nowej śruby jest pokazany oraz moment z jakim się dokręca.Ja mam zrobioną taką flanszę z przedłużeniem przykręcaną do zębatki w miejsce koła pasowego i w ten sposób blokuję.W 1Z można z tyłu blokować ale jak jest dwumas to można go nadwyrężyć nie polecam tej praktyki!
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Dokladnie takim przyrzadem najlepiej sie blokuje wal, a co do dwumasu to koncowy moment dokrecania sruby wynosi ok 250Nm, a dwumas wytrzymuje duuuzo wiecej takze loozikDo dokręcania i odkręcania tej śruby jest specjalny przyrząd blokujący zębatkę na opakowaniu od nowej śruby jest pokazany oraz moment z jakim się dokręca.Ja mam zrobioną taką flanszę z przedłużeniem przykręcaną do zębatki w miejsce koła pasowego i w ten sposób blokuję.W 1Z można z tyłu blokować ale jak jest dwumas to można go nadwyrężyć nie polecam tej praktyki!
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Pyton50 pisze:Do dokręcania i odkręcania tej śruby jest specjalny przyrząd blokujący zębatkę
Przyrząd specjalny to jedyne prawidłowe rozwiązanie dokręcenia śruby wału.Dario84 pisze:Dokladnie takim przyrzadem najlepiej sie blokuje wal
Ale już co do wytrzymałości wpustu na kółku zębatym (temat rzeka) nie byłbym taki pewien. Częste uszkodzenia tego elementu są spowodowane właśnie poprzez nieumiejętne dokręcanie śruby centralnej - niedostatecznie mocno lub blokowanie koła zamachowego podczas dokręcania śruby centralnej co powodować może osłabienie tego czułego elementu.Dario84 pisze:koncowy moment dokrecania sruby wynosi ok 250Nm, a dwumas wytrzymuje duuuzo wiecej
Grześ
Czy ten przyrzad wyglada tak http://moto.allegro.pl/item372551571_dr ... _polo.html
A moze macie jakis pomysl zeby dokrecic taka srube bez przyzadu??? Poniewaz chcialbym wymienic ta srube w A4 a jak wiadomo tam trzeba odjezdrzac przodem a gdyby ja tak wykrecil to było by super. Dodam ze roaezad był wymieniany tydziem temu i simering na wale i z poodu nie wiedzy była dana stara sruba. Kurcze zeby srube wymienin musze znowu przod rozbierac???
A moze macie jakis pomysl zeby dokrecic taka srube bez przyzadu??? Poniewaz chcialbym wymienic ta srube w A4 a jak wiadomo tam trzeba odjezdrzac przodem a gdyby ja tak wykrecil to było by super. Dodam ze roaezad był wymieniany tydziem temu i simering na wale i z poodu nie wiedzy była dana stara sruba. Kurcze zeby srube wymienin musze znowu przod rozbierac???
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2008 16:48 przez scols11, łącznie zmieniany 1 raz.
To jest do silnika TDI PDscols11 pisze:Czy ten przyrzad wyglada tak http://moto.allegro.pl/it..._golf_polo.html
VW 3099: http://cgi.ebay.pl/Audi-VW-Seat-TDI-Geg ... ILF:PL:101
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2008 17:44 przez grzesiex, łącznie zmieniany 1 raz.
Grześ
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dokładnie tak samoDANIEL LHR pisze:W azz bylo 90nm + 90stopni, a jak jest tu?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
znalazlem jakas tabele i z niej wynika ze w audi a3 agr alh itp moment wynosi
120nm + 90stopni. W sklepie nie dali mi opakowania z momentem, dokrecilem srube 90nm + ok 3/4 obrotu az do oporu, jakos toche jakby za lekko , ale stara tez byla w miare podobnie dokrecona. Gwint sruby mialem posmarowany olejem.
W dla pewnosci kupilem druga srube i dokrecilem podobnym momentem . Ta pierwsza porownalem z orginalna stara sruba i wyszlo ze moja byla o ok 0,5 mm dluzsza od orginalu czyli byla mocniej dociagnieta.
troche mnie to zdziwilo bo w azz jak dokrecalem te 1/4 obr to sruba juz niezle trzeszczala i bylo czyc ze juz dosc.
120nm + 90stopni. W sklepie nie dali mi opakowania z momentem, dokrecilem srube 90nm + ok 3/4 obrotu az do oporu, jakos toche jakby za lekko , ale stara tez byla w miare podobnie dokrecona. Gwint sruby mialem posmarowany olejem.
W dla pewnosci kupilem druga srube i dokrecilem podobnym momentem . Ta pierwsza porownalem z orginalna stara sruba i wyszlo ze moja byla o ok 0,5 mm dluzsza od orginalu czyli byla mocniej dociagnieta.
troche mnie to zdziwilo bo w azz jak dokrecalem te 1/4 obr to sruba juz niezle trzeszczala i bylo czyc ze juz dosc.
nie olejem tylko klejem do gwintówDANIEL LHR pisze:znalazlem jakas tabele i z niej wynika ze w audi a3 agr alh itp moment wynosi
120nm + 90stopni. W sklepie nie dali mi opakowania z momentem, dokrecilem srube 90nm + ok 3/4 obrotu az do oporu, jakos toche jakby za lekko , ale stara tez byla w miare podobnie dokrecona. Gwint sruby mialem posmarowany olejem.
W dla pewnosci kupilem druga srube i dokrecilem podobnym momentem . Ta pierwsza porownalem z orginalna stara sruba i wyszlo ze moja byla o ok 0,5 mm dluzsza od orginalu czyli byla mocniej dociagnieta.
troche mnie to zdziwilo bo w azz jak dokrecalem te 1/4 obr to sruba juz niezle trzeszczala i bylo czyc ze juz dosc.
I've got nothing but time
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 62 gości