Olej FAQ-Czyli wszystko o OLEJACH do samochodów osobowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt lip 20, 2010 18:58

AD6 pisze:jaki byście polecali olej do mk4 v6 AQP nie chodzi mi o markę tylko o to czy syntetyk czy pólsyntetyk teraz po kupnie zalałem go mobilem 10w40 ale zdania wsród znajomych są podzielone jedni mówią 5w40 inni 10w40 przebieg realny 140k silnik chodzi cichutko praktycznie jest niesłyszalny ??
harvard pisze:Słuchajcie mam Golfine IV 2002 ale nie wiem jaki olej był wlany do niego. Przebieg udokumentowany 170kkm 1.6 16 V benzynka 105 KM. Nie wiem jaki bezpieczny dla silnika byłby olej gdybym chciał go zmienic.
Syntetyk o normach VW 504 00, VW 502 00 do v6 5w30, do 1,6 16 v również może być. TE dane powinny być w instrukcjach. Zawsze możecie zadzwonić do serwisu vw i wam powiedzą. Sprawdzałem.
Ostatnio zmieniony wt lip 20, 2010 19:07 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 532
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

Post autor: harvard » śr lip 21, 2010 08:02

Dzięki
Czyli rozumiem że pasuje syntetyk 0W40 z castrola.
dzięki



ocelot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lip 23, 2010 09:16
Lokalizacja: płd.polska

Post autor: ocelot » pt lip 23, 2010 09:43

witam chcę wymienić olej czy tem olej będzie pasowała do mojej 5 .

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

opis:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 09:49 przez ocelot, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lip 23, 2010 10:17

ocelot pisze:witam chcę wymienić olej czy tem olej będzie pasowała do mojej 5 .

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

opis:
http://www.mobil.com/Pola...rmula_5W-30.asp
Szukaj oleju z norma dla PD czyli VW 505 01 - zwykłe wymiany i VW 506 01 dla LongLife.

W tym linku co podałeś jest jakoś dziwnie rozpisane:
"posiada dopuszczenia" i VW 504 00 i 507 00 czyli beznyna

Zalecany równiez w i tu dopiero w osobnej tabeli dla diesli z PD.

Może się czepiam ale brzmi to tak: polecamy bardzo do benzynki a diesla nie uszkodzi...

Poszukaj oleju gdzie jasno olej ma norme dla pompowtrysków.



ocelot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lip 23, 2010 09:16
Lokalizacja: płd.polska

Post autor: ocelot » pt lip 23, 2010 13:09

hmm. te normy o których piszesz ma wymienione sam już niewiem


---GOLF 5 PLUS---1.9TDI---BXE---

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lip 23, 2010 13:17

ocelot, trzeba czytać ze zrozumieniem.

Jest napisane:
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące dopuszczenia producentów:
czyli przeszedł jakieś tam badania i dostał takie dopuszczenia.

Więc dlaczego poniżej piszą o normach dla PD:
Zalecany również do użytku w następujących aplikacjach
Zalecany przez kogo? Bo może nie ma dopuszczenia oficjalnego tylko np spełnia wytyczne tej normy. Bo jakby miał to by się tym chwalili.

Nie lubię takich opisów. Odnosi się wrażenie, że producent chce zasugerować właściwości produktu nie do końca pokrywające się z rzeczywistością.
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 13:45 przez jhosef, łącznie zmieniany 2 razy.



ocelot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lip 23, 2010 09:16
Lokalizacja: płd.polska

Post autor: ocelot » pt lip 23, 2010 15:13

ok ,a więc ten ma dziwnie sformułowany opis niby dobry ale nie do końca .co możesz w takim układzie polecić oprócz castrola


---GOLF 5 PLUS---1.9TDI---BXE---

harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 532
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

Post autor: harvard » sob lip 24, 2010 19:52

Dzięki za odpowiedz.
Podpowiedzcie proszę jaki najbezpieczniej wlać aby silnika nie rozwalić?
1.6 16V benzin


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Post autor: kw » ndz lip 25, 2010 15:30

Zastanawiam nad przejściem z Mobila s2000 10w40 na jakiś 5w40 Motul albo Mobil, przebieg 214tys, serwisowany w Niemczech do 175tys, w książce nie ma wpisów o rodzaju oleju, tylko wlepka longlife, od momentu sprowadzenia auto spala ok 1l na 10tys km i to niezależnie czy jeździ w więszkosci po mieście czy 80% autostrady (teraz tak jeździ). Jak myślicie jak może wyglądać zużycie po zmianie, nie ma wycieków, silnik nie kopci, pali przy -22 więc nie wiem skąd może być to zużycie i jak będzie wyglądać po zmianie. Dotychczasowe wymiany w Polsce co 10tys. Czy ktoś schodził z półsynt na synt w podobnej sytuacji?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ocelot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lip 23, 2010 09:16
Lokalizacja: płd.polska

Post autor: ocelot » pn lip 26, 2010 08:11

kw coś słyszałem że z półsyntetyku na syntetyk już nie powinno się przechodzić w dół tak ale w górę nie no ale może niech powiedzą coś na ten temat więksi znawcy ode mnie


---GOLF 5 PLUS---1.9TDI---BXE---

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn lip 26, 2010 08:54

ocelot pisze:kw coś słyszałem że z półsyntetyku na syntetyk już nie powinno się przechodzić w dół tak ale w górę nie no ale może niech powiedzą coś na ten temat więksi znawcy ode mnie
Mity i legendy. Podają je ludzie, którzy nie mają wiedzy a są np mechanikami. Boją się powiedzieć inaczej bo jak co to będa mieć do nich pretensję.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości