nie da się wcisnąć sprzęgła
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie da się wcisnąć sprzęgła
Witajcie.
Nie często zdarza się, żebym rozłożył się na czymś mechnicznym ale w końcu przyszła ta chwila . Podejrzenia oczywiście mam ale może dowiem się czegoś ciekawego zanim po raz drugi zdejmę skrzynię.
Opis problemu.
Dzwoni do mnie kumpel, że piardło mu sprzędło. Pierwsze typowania przez telefon - linka sprzęgła się zerwała, bo pedał chodzi luźno.
No więc auto na hol i do mnie do garażu. Na miejscu okazuje się, że linka w nienagannym stanie, a po prostu sama dźwignia chodzi luźno.
Podejrzenie padło zatem na dźwigienkę pod pokrywą piątego biegu lub docisk. No dobra to zdejmujemy pokrywę 5ego biegu. Bingo! O to co się ukazało.
No wiec kupione nowe części, poskładane jak należy, przykręcany pokrywę i co się dzieje? No okazuje się, że nie można wcisnąć dźwigni. Całość chodzi tak cholernie ciężko, że z pewnościa próba wciśniecia sprzęgła na siłe spowodowałaby identyczną usterkę jak na zdjęciu powyżej. Po prostu czuć, że coś by strzeliło (jak nie ta mała dźwigienka to linka by się zerwała) W tym momencie wiedziałem już że usterka tej dźwigienki to tylko wierzchołek góry lodowej, i że to tylko skutek jakiejś innej usterki, a przynajmnije tak myślałem. Po chwili zastanowienia wyrok pada na docisk wiec ściągamy skrzynię.
Dodam, że pręt wyspręglika (ten długi) chodzi bez oporów.
No dobra skrzynia zdjęta, odkręcamy zamach, licząć że docisk będzie bezzębny ale nie! Sprzęgło wygląda zdrowe. Zęby docisku równe, tarcza ok, wszystko wizualnie wygląda na ok. No i zgłupiałem. Myslę sobie kurde może byliśmy z kumplem tak zmęczeni, że nie mieliśmy siły ręką wcisnąć dźwigni i tylko nam się wydawało (w normalnej sytuacji daje się wcisnąć ręką).
No dobra to jak wszystko jest ok to zakładamy sprzęgło, zakłądamy skrzynię, próbujemy wcisnąć dźwignię a tu dalej lipa. Nie da się wcisnąć tego sprzęgła.
Czy ktoś wiec o co chodzi? Może ktoś powie coś konstruktywnego zanim ściągniemy znowu skrzynie, żeby oglądać sprzęgło po raz drugi? Będą punkty za pomoc, pozraVWiam
Nie często zdarza się, żebym rozłożył się na czymś mechnicznym ale w końcu przyszła ta chwila . Podejrzenia oczywiście mam ale może dowiem się czegoś ciekawego zanim po raz drugi zdejmę skrzynię.
Opis problemu.
Dzwoni do mnie kumpel, że piardło mu sprzędło. Pierwsze typowania przez telefon - linka sprzęgła się zerwała, bo pedał chodzi luźno.
No więc auto na hol i do mnie do garażu. Na miejscu okazuje się, że linka w nienagannym stanie, a po prostu sama dźwignia chodzi luźno.
Podejrzenie padło zatem na dźwigienkę pod pokrywą piątego biegu lub docisk. No dobra to zdejmujemy pokrywę 5ego biegu. Bingo! O to co się ukazało.
No wiec kupione nowe części, poskładane jak należy, przykręcany pokrywę i co się dzieje? No okazuje się, że nie można wcisnąć dźwigni. Całość chodzi tak cholernie ciężko, że z pewnościa próba wciśniecia sprzęgła na siłe spowodowałaby identyczną usterkę jak na zdjęciu powyżej. Po prostu czuć, że coś by strzeliło (jak nie ta mała dźwigienka to linka by się zerwała) W tym momencie wiedziałem już że usterka tej dźwigienki to tylko wierzchołek góry lodowej, i że to tylko skutek jakiejś innej usterki, a przynajmnije tak myślałem. Po chwili zastanowienia wyrok pada na docisk wiec ściągamy skrzynię.
Dodam, że pręt wyspręglika (ten długi) chodzi bez oporów.
No dobra skrzynia zdjęta, odkręcamy zamach, licząć że docisk będzie bezzębny ale nie! Sprzęgło wygląda zdrowe. Zęby docisku równe, tarcza ok, wszystko wizualnie wygląda na ok. No i zgłupiałem. Myslę sobie kurde może byliśmy z kumplem tak zmęczeni, że nie mieliśmy siły ręką wcisnąć dźwigni i tylko nam się wydawało (w normalnej sytuacji daje się wcisnąć ręką).
No dobra to jak wszystko jest ok to zakładamy sprzęgło, zakłądamy skrzynię, próbujemy wcisnąć dźwignię a tu dalej lipa. Nie da się wcisnąć tego sprzęgła.
Czy ktoś wiec o co chodzi? Może ktoś powie coś konstruktywnego zanim ściągniemy znowu skrzynie, żeby oglądać sprzęgło po raz drugi? Będą punkty za pomoc, pozraVWiam
Ostatnio zmieniony śr lip 21, 2010 18:42 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Ja się dopiszę do prośby o pomoc bo to o moje sprzęgło/skrzynię chodzi i dodam od siebie, że dźwigienkę można założyć tylko w jednej pozycji (nie ma możliwości, że źle złożyliśmy) większość gratów kupowane w ASO więc też nie ma możliwości, że coś nie pasuje, nowe jest również łożysko oporowe i w momencie kiedy skrzynia jest odłączona od silnika łapa sprzęgła "chodzi" bez problemu i "pręt" przechodzący przez skrzynię również przesuwa się bez zacięć nie jest skrzywiony lub połamany. Zgłupieliśmy bo elementy sprzęgła wyglądają na normalnie zużyte tarcza sprzęgła ma grubość 6.8mm i jak kolega napisał docisk ma równe zęby, żadne nie są połamane czy powyginane. A jednak coś jest nie tak... Stało mi się to podczas gdy stałem na światłach i gdy zmieniło się na zielone wcisnąłem sprzęgło wrzuciłem jedynkę i usłyszałem jakby stłumiony strzał i samochód ruszył... czyli docisk się wysprzeglił i pękła dźwigienka...pękła bo coś nie bangla... tylko co??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
sprzęgło sciągnęte ponownie bo się nie wciska znowu. Ni cholery nie potrafię znaleźć w nim usterki, no ale stwierdziliśmy, że i tak wsadzamy nowe bo stare miało już lichą tarczę.
Przy okazji opowiem - Wczoraj kupiłem nowe sprzęgło LUKa w IC i się okazało, że w paczce były używane śruby, poomykane od klucza i bez kleju. Nowe będę miał w poniedziałek i będziemy to składać.
Mam nadzieję, ze po montażu nowego sprzęgła problem ustąpi i sprzęgło da się wcisnąć.
Modlę się, żeby w poniedziałek po żlożeniu na nowym sprzęgle, wciskało się ok bo jak nie to nie wiem.
Jakieś nowe pomysły jako alternatywa dla modlitwy? Bo mi sie pomysły skończyły.
Burza mózgów na ten temat mile widziana.
Przy okazji opowiem - Wczoraj kupiłem nowe sprzęgło LUKa w IC i się okazało, że w paczce były używane śruby, poomykane od klucza i bez kleju. Nowe będę miał w poniedziałek i będziemy to składać.
Mam nadzieję, ze po montażu nowego sprzęgła problem ustąpi i sprzęgło da się wcisnąć.
myślałem o tym ale pod sprężyną talerzową nic nie siedzi. Docisk po wyjęciu się ciężko sprawdza, no ale na tyle na ile mozna to zrobić to wygląda, że wciska się ok. Tzn kładę docisk na ziemi i po kolei każdy ząb naciskam z dużą siłą i wszystko wygląda ok. Wciska się bardzo podobnie co nowe sprzęgło.jbs-78 pisze:Mnie pomiędzy sprężynę docisku a obudowę wpadł kiedyś element który odleciał od talerzyka.Też nie mogłem wcisnąć sprzęgła.
A na sucho docisk da się wcisnąć,znaczy na zewnątrz?
Modlę się, żeby w poniedziałek po żlożeniu na nowym sprzęgle, wciskało się ok bo jak nie to nie wiem.
Jakieś nowe pomysły jako alternatywa dla modlitwy? Bo mi sie pomysły skończyły.
Burza mózgów na ten temat mile widziana.
Ostatnio zmieniony sob lip 24, 2010 16:39 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Sam docisk połóż na ziemi załóż tą tarczę do wysprzęglania i jakimś długim przyrządem masą ciała naciskaj na ten talerzyk. Powinno wszystko pracować bez używania nadludzkiej siły. Wiadomo zbyt lekko chodzi to sprężyny siadają. Ale zbyt ciężko to też niedobrze. Ale skoro cały mechanizm na wyjętej skrzyni działa bezproblemowo to problem jest w samym sprzęgle. Docisk mianowicie. Jeszcze dokładnie oglądnijcie czy dźwigienka nie wadzi o nic (w sumie nie ma prawa).
...
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Robiłem tak i powiem Ci, że jak się 1mm uginało to dobrze... nowe sprzęgło tak samo... po prostu opierałem się masą całego ciała na trzonku młotka a ten naciskał na talerzyk. Zgłupieliśmy już. Dźwigienka jest nowa, a poza tym wszystko jest porównywane z inną wyjęta (sprawną) skrzynia i zarówno skok łapy sprzęgła jak i reszta elementów odpowiadających za wciskanie sprzęgła jest ok. Tak jakby wina ewidentnie leżała po stroni docisku mimo iż tego nie widać.... w poniedziałek założymy zupełnie nowe sprzęgło i się zobaczy. Jak nie będzie działać to się zapłaczępinstonvw pisze:Sam docisk połóż na ziemi załóż tą tarczę do wysprzęglania i jakimś długim przyrządem masą ciała naciskaj na ten talerzyk.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
IC się zeszmacił ostatnio Nie dość że mają drogo to jeszcze ostatnio przysyłają wybrakowane podzespoły np.(klocki na oś 3szt) a jak siedzi młodziak to wogóle nie wie o co chodzi Teraz tylko FOTA się liczysas_gti pisze:kupiłem nowe sprzęgło LUKa w IC i się okazało, że w paczce były używane śruby, poomykane od klucza
Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
jeżeli walnęła ta dwigienka to znaczy że problem leży prawdopodobnie na drugim jej końcu czyli w sprzęgle.
Najłątwiej postawić na docisk. Ale czy to on to już ciężko stwierdzić nie widząc tego.
U mnie docisk też chodzi ciężko tzn sprzegło ciezej sie wciska. Więc prawdopodobnie on z czasem zaczyna sie zacinac coraz bardziej. Jakbyscie mogli zrobic foty tego docisku ze wszystkich stron oraz od wewnątrz to byloby super. Napewno komuś sie to przyda. Ciężko cos innego wymyslic np ze tarcza wysprzeglająca ta w docisku wyskoczyła i dlatego nie jest wycentrowany ten otwór na pręt wysprzeglający. To juz takie tezy. Jeśli na zdjętej skrzyni łapa da sie wciskac i pręt wysprzeglajacy wychodzi to powinno byc sprzęgło.
Dajcie znać o przyczynach i cyknijcie fotki.
Powodzenia.
Najłątwiej postawić na docisk. Ale czy to on to już ciężko stwierdzić nie widząc tego.
U mnie docisk też chodzi ciężko tzn sprzegło ciezej sie wciska. Więc prawdopodobnie on z czasem zaczyna sie zacinac coraz bardziej. Jakbyscie mogli zrobic foty tego docisku ze wszystkich stron oraz od wewnątrz to byloby super. Napewno komuś sie to przyda. Ciężko cos innego wymyslic np ze tarcza wysprzeglająca ta w docisku wyskoczyła i dlatego nie jest wycentrowany ten otwór na pręt wysprzeglający. To juz takie tezy. Jeśli na zdjętej skrzyni łapa da sie wciskac i pręt wysprzeglajacy wychodzi to powinno byc sprzęgło.
Dajcie znać o przyczynach i cyknijcie fotki.
Powodzenia.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
nie nie próbowaliśmy, robimy to bez kanału i że tak powiem mało miejsca jestvwarek pisze:a próbowaliście wcisnąć ten docisk jak był zamontowany do silnika, bez skrzyni?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
mimo tego ja bym spróbował.. przykręć go nawet na 3 sruby tylko i sprawdź jak to chodzi, potem to samo z nowym sprzęgłem i może będzie coś wiadomo bo wrzucać i ściągać skrzynię w takich warunkach to fucktycznie mordęga..rysiektr pisze:robimy to bez kanału i że tak powiem mało miejsca jest
The quieter you become, the more you are able to hear...
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dzięki za rady. Co do robienia fot - no niby można ale jest to zupełnie normalnie wyglądający uzywany docisk. Nie ma w nim nic szczególnego, wiec foty chyba nie są potrzebne, bo nie będzie na nich nic charakterystycznego
tutaj sprzęgło chodziło tak samo, aż do samej awarii.
.Maćkooo pisze:U mnie docisk też chodzi ciężko tzn sprzegło ciezej sie wciska. Więc prawdopodobnie on z czasem zaczyna sie zacinac coraz bardziej
tutaj sprzęgło chodziło tak samo, aż do samej awarii.
Tarczka wysprzęglająca (talerz) oczywiście 5 razy sprawdzana, zamontowana prawidłowo a pręt wysprzęglający trafia w tarczkę tam gdzie powinien.Maćkooo pisze: Ciężko cos innego wymyslic np ze tarcza wysprzeglająca ta w docisku wyskoczyła i dlatego nie jest wycentrowany ten otwór na pręt wysprzeglający.
Nie wiem za bardzo jak to wyczuć. Jak dociski leżą na ziemi to już się je bardzo ciężko wciska a co dopiero jak to będzie założone na silnik. Ciezko bedzie wykonac sprawdzenie docisku w praktyce 'na założonym'.mimo tego ja bym spróbował.. przykręć go nawet na 3 sruby tylko i sprawdź jak to chodzi, potem to samo z nowym sprzęgłem i może będzie coś wiadomo bo wrzucać i ściągać skrzynię w takich warunkach to fucktycznie mordęga..
Ostatnio zmieniony ndz lip 25, 2010 12:54 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
zwłaszcza w upał +30 stopni... jutro będą nowe śruby to się okaże, damy znać jutro. Jak nie będzie chodzić to już nie wiem.vwarek pisze:bo wrzucać i ściągać skrzynię w takich warunkach to fucktycznie mordęga..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zakładamy nowe w pon i sprawdzamy.
Poza tym fota się za bardzo nie stara moim zdaniem, żeby przejąć klienta. Ja mam najbliższą fotę jakieś 10czy 15 km ode mnie i za kązdym razem jak chciałem coś czego nie ma na stanie to mi kazali jechać z zaliczką. No sorry, ale dziś czas to pieniądz. Do ic dzwonie, i jade odebrać, ewentualnie czekam kilka h na dostawe i mam tego samego dnia.
W focie jest nieco inaczej. Przychodzisz z ulicy i faktycznie na starcie masz już taniej niż w IC, ale mi np żadnych zniżek dać nie chceli i w focie mam drożej niż w IC.
Dla mnie ic nadal górą, bo taniej i szybciej.
Ceny w IC są wysokie ale profil działaności mają nastawiony typowo na warsztaty i sklepy czyli odbiorców hurtowych dla których przewidziane są spore zniżki. Praktczynie 90% sprzedaży w IC idzie przez 'zniżkę', a większosć klientów detalicznych i tak ma dostęp do zniżek i uważam, że IC cenowo wcale tak źle nie wygląda.Jessy pisze:IC się zeszmacił ostatnio Nie dość że mają drogo to jeszcze ostatnio przysyłają wybrakowane podzespoły np.(klocki na oś 3szt) a jak siedzi młodziak to wogóle nie wie o co chodzi Teraz tylko FOTA się liczy
Poza tym fota się za bardzo nie stara moim zdaniem, żeby przejąć klienta. Ja mam najbliższą fotę jakieś 10czy 15 km ode mnie i za kązdym razem jak chciałem coś czego nie ma na stanie to mi kazali jechać z zaliczką. No sorry, ale dziś czas to pieniądz. Do ic dzwonie, i jade odebrać, ewentualnie czekam kilka h na dostawe i mam tego samego dnia.
W focie jest nieco inaczej. Przychodzisz z ulicy i faktycznie na starcie masz już taniej niż w IC, ale mi np żadnych zniżek dać nie chceli i w focie mam drożej niż w IC.
Dla mnie ic nadal górą, bo taniej i szybciej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości