Podpięcie klimy do ECU w DIESLU 1,9 TDI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Podpięcie klimy do ECU w DIESLU 1,9 TDI?

Post autor: macbu » śr lip 21, 2010 12:15

Jak w temacie czy ktoś posiada wiedze pod który pin w ECU należey podpiąć klime ( załanczanie ) by podnieśc obroty?

czytałem na forum że nie trzeba bo diesel i tak da rade klimie ale bede montował przy okazji MFA więc różnicy mi nie zrobi podpiąć klime pod ECU...

chodzi o silnik 1,9 TDI z 94 roku z góry dzieki


Macbu

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr lip 21, 2010 13:54

pin 28 i 37


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lip 21, 2010 14:02

brązowo - szary pod 28 a zielono - szary pod 37



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

klima

Post autor: macbu » śr lip 21, 2010 14:12

spoczko z tymi kolorami ale wiązke mam z benzyniaka z 1,8 16v nie wiem czy kolory beda te same z tego co pamietam jest tam wtyczką (gniazdo jasno zielone )w tym całym okablowaniu i sa tam przewody jakis zielony i drugi niebieski ... czy to o to chodzi? chyba ze wiesz dokladnie gdzie ma isc pin 28 a gdzie 37?

albo poprostu ktory jest ten bardziej bezposredni taj jak w benzynie podpina sie 33 i 35 i wiem ze 33 odpowiada za podniesienie obrotow... to ktory w dislu je podniesie? 28 czy 37?

w ogole orientujesz sie za co odpowida ten drugi pin? bo ja montowalem u siebie w benzyniaku ale podpiąłem tylko 33 bo jak podpiąłem jeszcze 35 to mi sie kierunek cały czas świecił... odpiąlem i problem zniknął...
Ostatnio zmieniony śr lip 21, 2010 14:33 przez macbu, łącznie zmieniany 4 razy.


Macbu

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lip 21, 2010 14:44

więc brązowo - szary co idzie do 28 pinu sterownika jest brany z przekaźnika klimy , styk 85 , a zielono - szary od pinu 37 sterownika idzie do sterownika wentylatorów 10/8 , jakim cudem świecił Ci kierunek po podpieciu pinu 33 i 35 w ECU benzyniaka , jeśli te obwody nie mają nic wspólnego ze sobą , i jakim cudem działa Ci podnoszenie obrotów po włączeniu klimy jeśli takie podpiecie tylko pod 33 nie daje żadnej informacji do ECU , po prostu mija się z celem , ja podpinałem już trzy klimy do pinu 33 i 35 i nie było nigdy problemu

[ Dodano: 21 Lip 2010 14:47 ]
podpięcie obu pinów w benzyniaku jak i w dieslu daje do sterownika tylko albo 12 V albo zero , to jest cała informacja , i nie podpinając jednego styku nie masz szans na taką informację do sterownika , nie ma innej drogi z żadnego innego pinu , ani masowego ani plusowego , popatrz na schemat



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

klima

Post autor: macbu » śr lip 21, 2010 16:04

wiec tak nie mialem wiazki i ja sam dorabialem... moja klime nie obsługuje przekaźnik ( ten co jest w skrzynce bezpiecznikow na 1 miejscu u gory) przewody popodłanczalem pod + z wentylatora nagrzewnicy oswietlenie pociagnalem od włacznika podgrzewania tylnej szyby... nie wiem czemu swiecil mi si ekierunkowskaz ale moze dlatego ze nie puscilem obwodu przez przekaznik... ale faktycznie podpiecie tylko pinu 33 podnosi u mnie obroty silnika... moze ten pin 35 sluzy do sprawdzenia na wagu czujnika cisnienia ( presostatu )
Ostatnio zmieniony śr lip 21, 2010 16:06 przez macbu, łącznie zmieniany 2 razy.


Macbu

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lip 21, 2010 16:10

o przekaźniku pisałem względem tego TDI , ja tak samo w benzynie 1,8 nie mam przekaźnika , WAGiem nie sprawdzisz nic przy klimie manualnej, ale coś musisz miec nie tak bo kierunki jakby nie podłączać klimy czy ECU nie mają nic do kierunkowskazów , u mnie jest podpięte pod 33 i 35 i w momenćie włączenia klimy jest tylko minimalne wachnięcie wskazówki od obrotka , zmiana obrotów jest nieodczuwalna
Ostatnio zmieniony śr lip 21, 2010 16:11 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

klima

Post autor: macbu » śr lip 21, 2010 17:01

nie bede kombinowal... 3 lata klima smiga wiec zostawie to w spokoju co do pinow podepne tak jak mi podales... bede sie staral \robic jakas logiczna porade montazu klimy wiec jak cos dam znac gdyby bylo nie tak... narazie dzieki...

no i podłączyłem klime do TDI i powiem że podlanczajac tylko do pinu 37 obroty sie zwiększaja... dlatego nadal mam pytanie od czego jest ten drugi pin?
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 09:22 przez macbu, łącznie zmieniany 1 raz.


Macbu

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości