no i co z tym zrobic? TEMPERATURA!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » czw kwie 27, 2006 13:48

ddChavez pisze:A mozna te czujniki jakos sprawdzic?
Włóż do zbiorniczka wyrównawczego termometr i zmierz tempeaturę cieczy, kiedy na liczniku pokazuje rzekome 100 stopni. Będziesz wiedział wtedy, czy czujnik przekłamuje. Zbiorniczek odkręć odpowiednio wcześnie i uważaj żeby się nie poparzyć. Termometr musi być wyskalowany powyżej 90 stopni ofcoz. Czasem mierniki elektroniczne mają funkcję mierzenia temperatury przy pomocy termików. Tym też można zmierzyć

pozdr :pub:



malgosk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 25, 2004 18:28
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa

Post autor: malgosk » czw kwie 27, 2006 14:33

Ja mam dokładnie o samo. Termostat mamy na pewno dobry - w przeciwnym razie silnik w takie dni, jak ostatnio momentalnie by się zagotował. Pozatym nie włączałby sie wogóle wentylator, bo chłodnica nie dostałaby ciepłej wody. Zatem nic, tylko sprawdzic czujnik temperatury w chłodnicy...

Co do sprawdzenia, to ktoś (w innym, moim wątku) podpowiedział metodę, żeby zewrzeć kabelki w wypiętej wtyczce czujnika temp. Wentylator powinien się załączać na 2 stopniach prędkości.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw kwie 27, 2006 14:50

U mnie załancza przy 95 stopniach :/ Moge tak pojezdzic czy lepiej cos z tym zrobic ??
3 stopnie to możesz mieć nawet przekłamanie wskaźnika więc ja bym nie widział problemu


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » czw kwie 27, 2006 21:30

malgosk pisze:Co do sprawdzenia, to ktoś (w innym, moim wątku) podpowiedział metodę, żeby zewrzeć kabelki w wypiętej wtyczce czujnika temp. Wentylator powinien się załączać na 2 stopniach prędkości.
Mam tez ta sytuacje, ze w miescie 100 stopni a przy 100km/h ciut powyzej 90.
Wentylator sprawdzalem zwierajac i wlaczaja sie obydwa biegi tak ze czujnik chyba sprawny - tyle ze moze dziala na zwarcie ale pod wplywem temperatury nie wlacza biegow tak jak powinien?

Zastanawia mnie tylko fakt, ze gdy jade ciagle powiedzmy jakies 130 ~ 140 km/h to i tak temperatura dochodzi do 105 a nawet zbliza sie do 110 i tak sie trzymie dopoki nie zwolnie - w takim przypadku silnik powinien sie schlodzic pedem powietrza prawda? Niezaleznie czy wentylator zalacza sie poprawnie czy nie....

Termostaty oczywiscie wkladalem rozne wiec ich niesprawnosc wykluczam. Termometr potwierdza temperature, chlodnica raczej drozna bo probowalem plukac. Temat przerabialem juz rok temu, teraz do niego wracam. Ostatnia rzecz ktorej sie trzymie to niewydajna pompa wody, ktorej kurna nie zmienilem przy okazji wymiany rozrzadu.



maniek703
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 07:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: maniek703 » czw maja 04, 2006 06:54

U mnie w GOLFie III na LPG 1.6 motor i problem był taki, że na trasie mam temeperaturę ok 80st. C Ale jak zaczna sie światła temperatura podskakuje do 108st. C i załącz sie wiatrak. Temperatura spada i jest ok. ALe to 108st.C to brzmi strasznie.
Problem rozwiązał się gdy zmieniłem czujnik temperatury. Teraz przy 98st.C załącza się wiatrak i schładza do 95st.C Wszystko jest teraz super.
Więc po pierwsze jak ktos ma problemy z temp. niech zczyna od wiatrka, sprawdza czy sie załacza, potem czujnik a na końcu termostat.
pozdr :)


maniek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 281 gości