Wymiana oleju - pytanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » wt lip 20, 2010 10:47

No ja mogę tylko powiedzieć, że jakieś 2 miesiące temu zmieniłem w moim klekociku olej z min. na pł.synt. i na razie jest ok nic się nie dzieje, żadnych wycieków i dolewania :bigok:


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skkr_lodz » wt lip 20, 2010 16:32

a nie kopci troche po zmianie z mineralnego na półsyntetyk? bo podobno wypłukują się nagary i przez to moze troche kopcić na niebiesko...

a jaki przebieg?


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » wt lip 20, 2010 20:26

nie kopcenia nie ma, jest tylko czarna chmura za mną ale to z innego powodu :chytry: hehe
przebieg jest bliżej nieokreślony ale będzie coś w okolicy 300tyś +/-
z tym nagarem to nie wiem czy to do końca prawda jest, gdzieś na forum wyczytałem że minerał ma większe właściwości myjące niż pól synt. a z drugiej strony pół synt, też zawiera w sobie trochę minerala, ale tak jak mówię narazie jest ok a co będzie dalej to czas pokarze :helm:


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt lip 20, 2010 20:37

VireWolf88 pisze:z tym nagarem to nie wiem czy to do końca prawda jest, gdzieś na forum wyczytałem że minerał ma większe właściwości myjące niż pól synt
Ja bym chciał zobaczyć te straszne złogi nagaru. Ostatnio raz widziałem je jak miałem z 8 lat, jak to mojego taty przyjechał gościu fiatem 125p jeżdżonym na Superolu. Mój silnik w mk2 mimo produkcji 22 sierpnia 1983 roku i 600 k km przebiegu jakiś widocznych złogów nie miał jak go częściowo rozbierałem. Dużo krąży mitów jakoby lepszy jakościowo olej niszczył silniki. Mój ojciec już w latach 80 zalał do fiacika mobil 1 który dostał od znajomego. I jakoś silnika w poczciwym fiacie nie zniszczył. Jedyni co ojciec mówił to silnik przy regulacji zaworów był czysty jak nigdy po polskich olejach. Olej syntetyk jest rzadszy na zimno ale jest stabilniejszy w temp pracy. Aby porównać gęstość musiałbyć je podgrzać do temp pracy. Na zimno rzeczywiście mogą być większe wycieki, ze względu na gęstość w niskich temp. Ja przeszedłem z 15w40 na 10w40, następny będzie syntetyk Liqui Molly. Najważniejsze aby olej był zgodny z normami dla silnika i wysokiej jakości.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » czw lip 22, 2010 09:26

I ja zadam pytanie w związku z zbliżającą się wymianą oleju ( zostało 250km do 10tys. km od ostatniej wymiany ) w moim Mk3 GTi 1994r. silnik 2E z 213000 km przelotu
Zakupiłem auto niecały rok temu i od razu wymiana tego co zwykle po kupnie auta.
Auto stało jakiś nie długi czas ( coś około 2 miesiące ). Zalałem do niego Mobil 1 15W40 ( nie wiedziałem co było wcześniej ).
Olej jest trochę czarny ( może nie czarny, ale bynajmniej bardzo ciemny/brudny ).
Robiona była uszczelka i wszystkie uszczelniacze, uszczelniania z nią związane i inne też ( oprócz obydwóch simernigów na wale ).
Zakupiłem teraz olej Motul 6100 Synergie 15W50 VW 505.00 - 501.01 ( pełen syntetyk ) do tego filtr MANN i chcę się dzisiaj, albo najpóźniej do soboty wymienić ten olej.

Nie wymieniałem jeszcze sam oleju ( sporo robię sam przy aucie i nie jestem zielony i nie mam 2 lewych rąk ), bo zawsze kupowałem w zakładzie co tylko mają oleje i wymieniali w cenie ( przystępne ceny i szybko, a ja mam kanału brak - teraz jest u teścia :) ).
Ale tępy nie jestem"
- Na rozgrzanym silniku odkręcić korek wlewu i spustowy ( dojazd do teścia i kanału na pewno go zagrzeje :jezor: ).
- Odczekać parę min. żeby spłynęło i odkręcić filtr oleju.
- Poczekać jeszcze trochę
- Przesmarować olejem uszczelki w nowym filtrze i dokręcić ręką do oporu
- Zakręcić śrubę spustową i lać ~4L oleju ( znajomy kiedyś zapomniał w Scorpio V6 2.9L o tym i 5L oleju za ponad 200zl poszło w kanał :jezor: ) + nowe uszczelnienie ( niedziana podkładka ) korka spustowego.
- Odpalić na chwile żeby się rozszedł po kanałach, odczekać chwilkę po zgaszeniu i sprawdzić poziom, ewentualnie uzupełnić brak

I tutaj pojawia się główne pytanie:
Czy już po spuszczeniu oleju i zaczęciu lania świeżego muszę wlać oleju do filtra ( bo takie pogłoski krążą ) ?
Szczerze nie pamiętam, jak to robili w tym zakładzie, ale wydaje mi się że nie wlewali nic w filtr, tylko napełniał się jak pompa zaczęła pracować.
Poza tym to nawet wlana mała ilość oleju w filtr by zaczęła wyciekać po odwróceniu go w czasie wkręcania, więc jestem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu, ale wolę zapytać jak nie mam pewności.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 22, 2010 09:34

Gawior, zalej filtr świeżym olejem przed zamontowaniem. On ma swoją pojemność i chwilka minie zanim pompa sama go zaleje, zwłaszcza np w dieslach.



lmb4020
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 12:41
Lokalizacja: --------------

Post autor: lmb4020 » czw lip 22, 2010 10:32

ja tam nigdy nie zalewam, tu sie wyleje tam sie upacka itp. odpalisz chwila moment i sam sie napelni, zreszta jeszcze nie spotkalem sie zeby gdzies napelniali filtr przed zamontowaniem



a tak na marginesie ze swojej strony moge powiedziec ze przejechalem juz ze 200km na tym polsyntetyku i nigdy wiecej minerala, moje auto bardzo duzo kkm na nim jezdzilo od kad je posiadam i poprzedni wlasciciel rowniez taki lal, po przesiadce na polsyntetyk powiem wam ze zupelnie inna jazda silnik pracuje jakos, plynnie mieciutko i przedewszystkim znacznie ciszej jak nie moje auto !!! :)



lmb4020
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 12:41
Lokalizacja: --------------

Wymiana oleju - pytanie

Post autor: lmb4020 » czw paź 07, 2010 07:10

Witam ponownie!

Jednak sie pospieszylem z opinia bo porobilo sie cos niezabardzo w moim silniku, przejechalem z 2kkm na polsyntetyku ale przez ostatnie tysiac km ubylo mi go od dobrego max do ponizej normy ( wczesniej na mineralnym takich cyrkow nie bylo od wymiany do wymiany zadnych dolewek ubytek w ok 2mm na bagnecie ) pozatym wczoraj zaczelo mi cos stukac w silniku na biegu jalowym tak jakby spod pokrywy zaworow ( ewentualnie wtryskiwacze grom wie dla mnie jedna chwala )

co za cholera mogla sie stac i jak sobie z tym poradzic ?
zalac silnik spowrotem mineralnym czy lepiej odwiedzic mechanika i wymienic co trzeba ?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wymiana oleju - pytanie

Post autor: Gawior » czw paź 07, 2010 21:50

Dobrze by było żeby ktoś osłuchał autko ( dźwięki z pod pokrywy zaworów ), ale ubywanie oleju może wynikać z przebiegu i zużycia jednostki napędowej ( za rzadki olej ). Spróbuj zalać gęstszy olej, ale z górnej półki. MOTUL Synergie 15W 50 ( synergie+ to pólsyntetyk 10W40 ) i jest to olej w pełni syntetyczny o gęstości oleju mineralnego ( 15W40 ) i o większej lepkości ( oznaczenie 50 ). Olej do silników bardziej dostających w :ass: i utrzymywanych na wysokich obrotach, u mnie po zalaniu nim silnika 2E zyskał na kulturze pracy ( wcześniej Mobil 1 15W40 ).


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Wymiana oleju - pytanie

Post autor: BENITO » czw paź 07, 2010 22:04

Gawior, nie ma mobila 1 15W40, mobil 1 to olej w pełni syntetyczny o specyfikacji np. 0W50, bzdury wypisujesz panie. 15W40 to olej mineralny.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana oleju - pytanie

Post autor: Michał_1977 » czw paź 07, 2010 22:32

BENITO, słyszę jak niektórzy mówią w sklepie-"Poproszę mineralny Mobil 1"... :panna:
Niektórzy myślą,że Mobil 1,to pełna nazwa producenta :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 41 gości