ASZ - jaka droga do 200-220KM?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

ASZ - jaka droga do 200-220KM?

Post autor: monopolowy » pn lip 19, 2010 19:22

Witam. Interesuje mnie zrobienie swojego ASZ-a w MKIV na okolice 200-220KM (żeby pozostać przy ori sprzęgle i układzie wydechowym). Oczywiście będzie założony FMIC i nowa suszarka, pytanie tylko jakie? Jeśli chodzi o FMIC to szukam jakiegoś odpowiedniego do MKIV, który przy okazji zapewniałby mi jak najmniej pracy przy zakładaniu. Czy taki made in China wystarczy:
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=343
czy może potrzebne jest coś większego? A może intercooler od T5?

Co do suszarki - tu także interesuje mnie coś odpowiedniego, co przy okazji daje jak najmniej roboty. Wiem że turbo od ARL będzie na styk (pewnie raczej na 180-190KM), myślałem raczej nad GT22 i tu mam kilka pytań. Jak wygląda montaż GT22 do ASZ? Dużo roboty/przerabiania? Jaką GT22 wybrać? Chyba że macie inne pomysły na sprężarkę, chętnie posłucham :)



bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Post autor: bvw08 » pn lip 19, 2010 19:29

jeśli interesuje cię 200-210 to bym wybrał hybrydę arl bo na gt22 to będzie dużo roboty i na pewno nie wystarczy ori sprzęgło


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » pn lip 19, 2010 19:39

monopolowy pisze:Jaką GT22 wybrać?
gt2256v. jest temat w dziale speed>>tdi
wystarczy poszukać
zobacz w temacie żąby88 on też ma taką T



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: monopolowy » pn lip 19, 2010 19:46

jeśli interesuje cię 200-210 to bym wybrał hybrydę arl
Naczytałem się nieco o hybrydach, soft niby docelowo ma być robiony u Rogala (który jeszcze o niczym nie wie :D) ale wolałbym uniknąć jakichś komplikacji, najchętniej kupiłbym jakąś oryginalną sprężarkę

EDIT:
A turbo od BRD?
Ostatnio zmieniony pn lip 19, 2010 19:57 przez monopolowy, łącznie zmieniany 1 raz.



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » pn lip 19, 2010 19:57

brd



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: monopolowy » pn lip 19, 2010 19:58

caro86wlkp, prosta w montażu? Trzeba rzeźbić kolektor czy coś? Da radę nadmuchać do tych 200-210KM?


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
ewaldino
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr paź 29, 2008 20:02
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ewaldino » pn lip 19, 2010 21:16

Kolega Dario84 ma na sprzedaż komplet gratów łącznie z suszarą gt22v do założenia pod ASZ-ta. Zagadaj do niego.


Mój AFN-
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=307069

Awatar użytkownika
voodi22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn mar 17, 2008 23:38
Lokalizacja: tu i tam

Post autor: voodi22 » pn lip 19, 2010 21:16



http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211081

Awatar użytkownika
ewaldino
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr paź 29, 2008 20:02
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ewaldino » pn lip 19, 2010 21:17

Dokładnie o tym mowa :bigok:


Mój AFN-
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=307069

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: monopolowy » pn lip 19, 2010 21:57

Dzięki koledzy, ale na razie mam inne plany i wcześniej muszę porobić coś innego, ale chcę mieć już opracowany plan co i jak. Co z tym turbo od BRD? Dużo rzeźby przy zakładaniu? I jaki FMIC, bo to zrobię w pierwszej kolejności.


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

Post autor: mikew_86 » wt lip 20, 2010 14:10

Przyłączam się do tematu choć bardziej zależy mi na poznaniu kosztów tj. ile może kosztować turbawka GT22 w dobrym stanie ?



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » wt lip 20, 2010 18:40

z BRD "nówkami" trzeba ostrożnie bo nie każda dobrze wstaje z dołu, jakaś felerna seria czy odrzut lub inne machlojstwo. BRD jest najbardziej P&P ale ja osobiście kieruje sie na gt2256v
zacytuje pewnego tunera z innego forum
Na dobrym kolektorze 300Nm przy 2000obr to zaden problem dla turbo GT2256. Oczywiscie trzeba ja madrze w sofcie polechtac ale sie da....i to nie wazne czy mowa o silniku 1.9 TDI VP PD czy 2.0 PD 16v......
powiem wiecej ...przerabialem chyba kazda mozliwa wariacje hybrydowa jesli chodzi o silniki 1.9 TDI i takie GT2256 wysterowane poprawnie bedzie znacznie lepiej reagowac na gaz niz niz hybryda GT18/20 zbudowana na org kolektorze z GT17...dlaczego? Bo co z tego ze wirnik wsadzimy wiekszy nawet od gt22 jak pojemnosc "dupki" goracej jest ograniczona.
Nawet oslawione turbiny BRD (ktore kupowane na allegro jako nowki za 50% ceny) to odpady produkcyjne ktore znacznie leniwiej reaguja na gaz niz pelnowartosciowe GT2256....oczywiscie rodzajow GT22 jest pelno i taka locha jak GT2260 to juz tylko na street sie nadaje ale takich psow nie wieszac prosze na gt22....
Uwazam ze hybrydy to sprawdzaja sie tylko "delikatnie" wieksze.....reszta to wynalazki ktore ciezko wysterowac i wszysko zalezy jakie mamy szczescie....


[ Dodano: Wto 20 Lip, 2010 ]
a tu masz ten temat jak zamontować gt2256v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=292689



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: monopolowy » wt lip 20, 2010 19:43

Chodzi mi o BRD po regeneracji, najchętniej chciałbym żeby tuner taką mi załatwił (kiedyś się udało z turbiną od AWX). Do BRD przekonuje mnie właśnie P&P tej turbiny, z GT22 jest za dużo rzeźby :/ Chcę po prostu kupić suszarę i oddać z autem tunerowi, niech on wymieni turbo i napisze soft.

I kolejny raz ponawiam pytanie o FMIC! :)


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » wt lip 20, 2010 19:52

to tylko pozostaje zadzwonić do tunera i zapytać o turbinę. sam do ciebie nie zadzwoni
monopolowy pisze:I kolejny raz ponawiam pytanie o FMIC!
nikt ci nie odpowie bo wszystko zostało już napisane, podwieszony temat masz o tym
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 53 gości