Coś w silniku sobie cyka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Coś w silniku sobie cyka

Post autor: Ryś Stepowy » czw kwie 20, 2006 17:14

Czołem! Zauważyłem ze w miom silniczku 1.3 MH zaczęło cos stukać. Słychać to podczas jazdy wtedy kiedy silnik nie jest za bardzo obciążony tj ani podszas przyspieszania ani podczas hamowania silnikiem. Najlepiej to uchwycić podczas przyspieszania kiedy delikatnie odpuszczę gaz. Jest to "cykanie" coś jakby zawory, ale obawiam się ze to panewki korbowe :grrr: . Drodzy fachowcy od motorów stąd do Was kilka pytań.
1. Czy to wygląda na panewki korbowe?
2. Ile w przyblizeniu kosztują i jakie kupić?
Dodam że motor ma ok 150000km, nie świeci sie kontrolka od oleju, ciśnienie sprężania na 3 cylindrach 13 na jednym 9,5 AT. Generalnie sprawny, nie żłopie oleum. i chodzi ok. Tylko to cykanie. Dzięki za wszelkie sugestie i Pzdr :pub:
Ostatnio zmieniony czw kwie 20, 2006 17:27 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32818
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw kwie 20, 2006 17:19

Zacznij od wymiany oleju bo mi to wygląda na szklanki.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » czw kwie 20, 2006 17:31

Olej wymieniałem jakieś 7 tys km temu na Valvoline Max Life 10W40. Może troche za mała lepkość. Hmm sam nie wiem :crazy:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw kwie 20, 2006 18:44

Ryś Stepowy pisze:1. Czy to wygląda na panewki korbowe?
2. Ile w przyblizeniu kosztują i jakie kupić?
Panewki to raczej nie, dźwięk jaki wyają bardziej przypomina klekotanie niż cykanie. To raczej popychacze. A komplet panewek korbowych do 1.8 to ok. 70zł. Do twojego też pewnie w tych granicach.



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » czw kwie 20, 2006 19:22

No właśnie z tym nazewnictwem odgłosów zawsze jest problem na Forum. Jak jadę i siedze w szoferce :grin: to słyszę cykanie jak odpuszcze delikatnie gaz przy przyspieszaniu. Ale jak sprawdzałem to przy otwartej masce i dodawałem gazu to było to właśnie raczej klekotanie (charcholenie :hmm: ). Jak pierwszy raz dodam gazu tego nie słychać, jak silnik zwalnia i za drugim dodaniem gazu słychać. Innaczej mówiąc jak w silniku zmieniają sie obciążenia to wtedy to słychać.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw kwie 20, 2006 19:26

Jeśli jest tak jak napisałeś, to mogą to faktycznie panewki. Nie pozostaje nic innego jak zrzucić miskę i zobaczyć.Jeśli są wywalone to będzie widać. Przed założeniem nowych sprawdź wał czy nie jest porysowany, a pomierzyć i tak musisz.



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » śr kwie 26, 2006 19:24

No właśnie coś mi sie wydaje że to jednak panewki, tym bardziej że jak silnik i olej nie osiagnie swojej temperatury pracy to prawie tego nie słychać. Po osiagnięciu temperatury pracy klekocze. Czym zmierzyć czopy wału w warunkach powiedzmy domowych?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr kwie 26, 2006 19:56

Witam... a niekoniecznie to musza byc panewki. Pytania do ciebie:
- czy bylo cos majstrowane przy wale?
- czy masz sprawne czujniki cisnienia i czy na bank cisnienie jest dobre
- niepokoi mnie te 9,5 na jednym garze... byc moze przez to wybila ci sie jedna panewka
- lepkosc 10W40 jest jak najbardziej odpowiednia
Co do pomiaru to jedynie mikrometrem ale nie takim za 30zl od TOYA... mierzy sie co najmniej w dwuch pojozeniach



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » śr kwie 26, 2006 20:27

Przy wale raczej nie było nic robione od fabryki. Co do ciśnienia oleju to nie wiem bo nie sprawdzałem. Chyba warto byłoby to sprawdzić. Konrtolki zdają się działać normalnie i brzęczyk też nigdy się nie włączył. Dbam o olej i jego terminową wymienę. I wydaje się że rzeczywiście coś moze być nie tak z tą panewka od cylindra który ma cisnenie sprężania 9,5. Z drugiej strony może to jakiś popychacz albo zawory? Ale charcholenie jakby panewka. Nie jestem aż takim fachmanem dlatego pytam was Bracia VW-jowcy o rade. I jeszcze raz dzieki za wszelkie rady i sugestie :pub: A i oczywiscie mam porządny mikrometr na stanie :grin:



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr kwie 26, 2006 20:36

Ryś Stepowy pisze: wydaje się że rzeczywiście coś moze być nie tak z tą panewka od cylindra który ma cisnenie sprężania 9,5.
roznica jest bardzo duza... ten gar ma jakies 2 razy mniejsze obciazenie od pozostalych i bedzie strasznie nadwyrezal wal i panewke ktora jest z mosiadzu i bedzie sie szybko wyklepywala
radze zdjac miske i ogladnac dokladnie ta panewke... w jakim jest stanie... mozesz sprobowac ja wymienic i zobaczysz czy ustanie ale i tak radze wyeliminowac przyczyne zbyt niskiego cisnienia... moze upalil sie zawor lub peknal albo zapiukl sie pierscien...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr kwie 26, 2006 20:37

Ryś Stepowy, jeśli panewka na tym cylindrze będzie padnięta to na 99% poznasz. Pomiar tak jak KamilW, napisał. Dowiesz się przy okazji czy wał jest okrągły czy bardziej jajowaty.



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » czw kwie 27, 2006 07:57

Dzieki KamilW i bidzio_j za fachowe rady. Zgadzam się z wami w 100%. Jak tylko będe miał wolną chwilke zrzucam miskę i zobacze co w "trawie" piszczy. Nawet jek panewka bedzie wywalona to i tak trzeba doprowadzic to ciśnienie do stanu ok 13 AT jak na pozostałych bo rzeczywiście ta różnica jest za duża. Fabryka dopuszcza różnice między cylindrami do max 3,06 AT a u mnie jest 3,90 AT. Ostatnio jak pomykam to właśnie bardziej mi to wyglada na zawór. Chyba zdrobie jeszcze próbe olejową i zmierze ciśnienie ponownie bo jeśli to któryś zawór to nie ma co zaczynać od dołu. Pzdr



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw kwie 27, 2006 08:00

Ryś Stepowy pisze:bo jeśli to któryś zawór to nie ma co zaczynać od dołu. Pzdr
niezupełnie. Jeśli panewka jest wywalona to trzeba ja wymienić zanim narobi bałaganu i konieczne okaże się szlifowanie wału.



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » czw kwie 27, 2006 08:14

No tak ale jeśli to cos z zaworami to one mogą tak hałasować? czy raczej nie? Jest jeszcze jedna rzecz, zaczeło to klekotanie dać znać o sobie po dokładnym ustawieniu zapłonu bo był deczko opóźniony.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 56 gości