DIGIFIZ - co powinno się wyświetlić ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
DIGIFIZ - co powinno się wyświetlić ?
Cześć. Podłączyłem dziś wtępnie Digifiza (plus do dwóch pinów, minus też do dwóch pinów). Licznik ożył (wcześniej nic się nie działo - okazał się winny rezystor pod żarówką, dzięki koledze wrócił na swoje miejsce), ale nie wszystko się wyświetla.
I teraz moje pytanie - co powinno się wyświetlić zaraz po podłączeniu licznika? Wszystkie elementy?
U mnie ruszył przebieg (184 tys), zegar (pokazuje zera), MFA, dwie kontrolki (MFA i ciś oleju), poziom paliwa i rezerwa. Wogóle nie zadziałał licznik prędkości, obrotomierz, temp cieczy chłodzącej i reszta kontrolek (w trzech nie mam żarówek, więc one nie są brane pod uwagę).
Te zarówki co mam (2xhalogen, 2x 2W i reszta 0,5W) są sprawne.
Więc co powinno się wyświetlić no i co moze być ewentualną przyczyną niedziałania tych elementów które wymieniłaem? Uszkodzone wyświetlacze?
Z góry dzięki za odpowiedź
I teraz moje pytanie - co powinno się wyświetlić zaraz po podłączeniu licznika? Wszystkie elementy?
U mnie ruszył przebieg (184 tys), zegar (pokazuje zera), MFA, dwie kontrolki (MFA i ciś oleju), poziom paliwa i rezerwa. Wogóle nie zadziałał licznik prędkości, obrotomierz, temp cieczy chłodzącej i reszta kontrolek (w trzech nie mam żarówek, więc one nie są brane pod uwagę).
Te zarówki co mam (2xhalogen, 2x 2W i reszta 0,5W) są sprawne.
Więc co powinno się wyświetlić no i co moze być ewentualną przyczyną niedziałania tych elementów które wymieniłaem? Uszkodzone wyświetlacze?
Z góry dzięki za odpowiedź
Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)
multum tematów o digifiz:
http://www.vwgolf.pl/porady/digifiz-ins ... -licznika/
http://www.vwgolf.pl/porady/kolejne-schematy-digifiza/
http://www.vwgolf.pl/porady/digifiz-ins ... -licznika/
http://www.vwgolf.pl/porady/kolejne-schematy-digifiza/
golfiarz1, drugi rezystor jest na miejscu.
Sprawa częściowo się rozwiązała, winny jest prawdopodobnie wyświetlacz. Jest rysa wewnątrz tego "szklanego" panelu, nie wiem w wyniku czego powstała, w każdym razie "odcina" ona część licznika kilometrów (fragment ostatniej cyfry). Rozebrałem licznik zeby zbadać tą rysę i prawdopodobnie ona też jest przyczyną niedziałania reszty elementów (prędkościomierz, obrotomierz, temp płynu).
Wcześniej jak licznik był zmontowany, po odpaleniu wyświetlały się zera w komputerze, zegarze i poziomie paliwa, litera R też świeciła cały czas, przebieg wyskakiwał 184 tys.
Po rozmontowaniu całości, podłączeniu samego wyświetlacza pod płytę i odpalenie, znów zadziałały tylko licznik kilometrów, zegar, komputer i paliwo, z tym, że teraz w inny sposób: na komputerze najpierw wyświetliło się INSP, potem wskoczyło w pozycję ZEGAR i zaczęło mierzyć czas, podobnie z samym zegarkiem, też wskoczył w pozycję gotowości do odmierzania czasu. Wskaźnik paliwa pokazywał poziomą kreskę oraz migające R. No i teraz licznik kilometrów - zamiast wskoczyć na te 184 tys wskoczył na same kreski, tak jak po przekroczeniu 300 tys.
Okazało się, ze nawet minimalne dotknięcia panelu w okolicy tej "rysy" powodują zupełne wariowanie panelu, a to przygasa, a to wskazuje zaś zera, a to jeden wskaźnik wskazuje, drugi nie. Na obrotomierzu czasem się pojawiają trzy kreski, w różnych miejscach. W prędkościomierzu czasem jedna kreska się pojawi. W temp płynu nic nie drgnie.
Trochę zamieszałem, ale ujmując to w miarę prosto: dolna część licznika czasem działa, ale głównie nie działa tak jak powinna, górna wogóle nie działa. Sądzę, ze ta "rysa" to jest wewnętrzne pęknięcie i ona przerywa ścieżki wewnątrz
Parę fotek jak to wygląda:
Sprawa częściowo się rozwiązała, winny jest prawdopodobnie wyświetlacz. Jest rysa wewnątrz tego "szklanego" panelu, nie wiem w wyniku czego powstała, w każdym razie "odcina" ona część licznika kilometrów (fragment ostatniej cyfry). Rozebrałem licznik zeby zbadać tą rysę i prawdopodobnie ona też jest przyczyną niedziałania reszty elementów (prędkościomierz, obrotomierz, temp płynu).
Wcześniej jak licznik był zmontowany, po odpaleniu wyświetlały się zera w komputerze, zegarze i poziomie paliwa, litera R też świeciła cały czas, przebieg wyskakiwał 184 tys.
Po rozmontowaniu całości, podłączeniu samego wyświetlacza pod płytę i odpalenie, znów zadziałały tylko licznik kilometrów, zegar, komputer i paliwo, z tym, że teraz w inny sposób: na komputerze najpierw wyświetliło się INSP, potem wskoczyło w pozycję ZEGAR i zaczęło mierzyć czas, podobnie z samym zegarkiem, też wskoczył w pozycję gotowości do odmierzania czasu. Wskaźnik paliwa pokazywał poziomą kreskę oraz migające R. No i teraz licznik kilometrów - zamiast wskoczyć na te 184 tys wskoczył na same kreski, tak jak po przekroczeniu 300 tys.
Okazało się, ze nawet minimalne dotknięcia panelu w okolicy tej "rysy" powodują zupełne wariowanie panelu, a to przygasa, a to wskazuje zaś zera, a to jeden wskaźnik wskazuje, drugi nie. Na obrotomierzu czasem się pojawiają trzy kreski, w różnych miejscach. W prędkościomierzu czasem jedna kreska się pojawi. W temp płynu nic nie drgnie.
Trochę zamieszałem, ale ujmując to w miarę prosto: dolna część licznika czasem działa, ale głównie nie działa tak jak powinna, górna wogóle nie działa. Sądzę, ze ta "rysa" to jest wewnętrzne pęknięcie i ona przerywa ścieżki wewnątrz
Parę fotek jak to wygląda:
Ostatnio zmieniony ndz lip 18, 2010 21:26 przez tylny, łącznie zmieniany 1 raz.
Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)
to by winikalo ze jest pekniety w srodku i pozostalo ci szukac samego szklatylny pisze:golfiarz1, drugi rezystor jest na miejscu.
Sprawa częściowo się rozwiązała, winny jest prawdopodobnie wyświetlacz. Jest rysa wewnątrz tego "szklanego" panelu, nie wiem w wyniku czego powstała, w każdym razie "odcina" ona część licznika kilometrów (fragment ostatniej cyfry). Rozebrałem licznik zeby zbadać tą rysę i prawdopodobnie ona też jest przyczyną niedziałania reszty elementów (prędkościomierz, obrotomierz, temp płynu).
Wcześniej jak licznik był zmontowany, po odpaleniu wyświetlały się zera w komputerze, zegarze i poziomie paliwa, litera R też świeciła cały czas, przebieg wyskakiwał 184 tys.
Po rozmontowaniu całości, podłączeniu samego wyświetlacza pod płytę i odpalenie, znów zadziałały tylko licznik kilometrów, zegar, komputer i paliwo, z tym, że teraz w inny sposób: na komputerze najpierw wyświetliło się INSP, potem wskoczyło w pozycję ZEGAR i zaczęło mierzyć czas, podobnie z samym zegarkiem, też wskoczył w pozycję gotowości do odmierzania czasu. Wskaźnik paliwa pokazywał poziomą kreskę oraz migające R. No i teraz licznik kilometrów - zamiast wskoczyć na te 184 tys wskoczył na same kreski, tak jak po przekroczeniu 300 tys.
Okazało się, ze nawet minimalne dotknięcia panelu w okolicy tej "rysy" powodują zupełne wariowanie panelu, a to przygasa, a to wskazuje zaś zera, a to jeden wskaźnik wskazuje, drugi nie. Na obrotomierzu czasem się pojawiają trzy kreski, w różnych miejscach. W prędkościomierzu czasem jedna kreska się pojawi. W temp płynu nic nie drgnie.
Trochę zamieszałem, ale ujmując to w miarę prosto: dolna część licznika czasem działa, ale głównie nie działa tak jak powinna, górna wogóle nie działa. Sądzę, ze ta "rysa" to jest wewnętrzne pęknięcie i ona przerywa ścieżki wewnątrz
Parę fotek jak to wygląda:
[url=http://images49.fotosik.pl/316/a224251448a674b8m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images40.fotosik.pl/312/11fe30141adfb0a5m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images37.fotosik.pl/311/a60d92e1f4c94c35m.jpg]Obrazek[/URL]
mam jedno szklo do 7 tys obrotomierz ale podrapane jest szklo
mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7
1/4 mili best et 12.7
golfiarz1, nawet za radą kolegi bugalona poprawiłem podłącznei do plusa i minusa i dalej to samo...
Jeżeli to szkło (panel) który masz jest w 100% sprawny, czyli wyświetla wszystko należycie, to poproszę jakieś fotki na adres tylny@op.pl, może uda się coś zmontować jeszcze, bo wszystkie inne elementy są w super stanie, żarówki świecą elegancko, obudowa super, wogóle jakby nie ten panel to licznik by był jak nowy...
Jeżeli to szkło (panel) który masz jest w 100% sprawny, czyli wyświetla wszystko należycie, to poproszę jakieś fotki na adres tylny@op.pl, może uda się coś zmontować jeszcze, bo wszystkie inne elementy są w super stanie, żarówki świecą elegancko, obudowa super, wogóle jakby nie ten panel to licznik by był jak nowy...
Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 341 gości