16V "KR" glosne "klepanie" silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- MKII POWER : )
- Posty: 213
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
- Lokalizacja: Trzebinia
- Auto: 2xMk2GTI
16V "KR" glosne "klepanie" silnika
Witam!
Przedstawie moj problem od poczatku.Otoz zakupiłem golfa z silnikiem 16V o oznaczeniu KR ,przy kupnie auta silnik chodzil dobrze ,nie wydawał zadnych niepokojacych odglosow ,mocy tez miał pod dostatkiem .Po pokonaniu drogi powrotnej do domu ok.80 km ,auto zaczeło niemiłosiernie klekotac , prawie jak "diesel" ,dzwiek po otworzeniu maski jest strasznie glosny i metaliczny ,na moje oko zawory .Pojezdzilem jeszcze pare km ,auto chodziło glosno lecz mocy miał tyle samo .Dzis rano chcialem odpalic auto ,z trudem "złapało" i nie trzymało wolnych obr , po krotkiej jezdzie jakos sie unormowało ,lecz auto zaczelo tracic drastycznie na mocy oraz coraz glosniej "klekotac" ,wywaliło olej przez odme ,ledwo dojechałem do domu .Obecnie auto po puszczeniu gazu od razu gasnie , nie ma praktycznie mocy oraz bardzo glosno klekocze.Jesli byłby mi ktos w stanie powiedziec od czego to moglo sie stac i co mozna z tym zrobic to byłbym bardzo wdzieczny ..
Przedstawie moj problem od poczatku.Otoz zakupiłem golfa z silnikiem 16V o oznaczeniu KR ,przy kupnie auta silnik chodzil dobrze ,nie wydawał zadnych niepokojacych odglosow ,mocy tez miał pod dostatkiem .Po pokonaniu drogi powrotnej do domu ok.80 km ,auto zaczeło niemiłosiernie klekotac , prawie jak "diesel" ,dzwiek po otworzeniu maski jest strasznie glosny i metaliczny ,na moje oko zawory .Pojezdzilem jeszcze pare km ,auto chodziło glosno lecz mocy miał tyle samo .Dzis rano chcialem odpalic auto ,z trudem "złapało" i nie trzymało wolnych obr , po krotkiej jezdzie jakos sie unormowało ,lecz auto zaczelo tracic drastycznie na mocy oraz coraz glosniej "klekotac" ,wywaliło olej przez odme ,ledwo dojechałem do domu .Obecnie auto po puszczeniu gazu od razu gasnie , nie ma praktycznie mocy oraz bardzo glosno klekocze.Jesli byłby mi ktos w stanie powiedziec od czego to moglo sie stac i co mozna z tym zrobic to byłbym bardzo wdzieczny ..
ojojoj to doje..łeś silnik:( Najlepsza diagnoza to mechanik i pomiar ciśnienia oleju, ciśnienia sprężania + próba olejowa. Dopiero jak te czynności wykonasz to będzie można stwierdzić co jest nie tak.
Na moje oko nie ma ciśnienia oleju, elementy nie sa smarowane i "chodzą"na sucho. Dlatego takie dźwięki
obym był złym prorokiem
Na moje oko nie ma ciśnienia oleju, elementy nie sa smarowane i "chodzą"na sucho. Dlatego takie dźwięki
obym był złym prorokiem
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
kolego może siadła pompa oleju, może się kanały poblokowały kolego trudno powiedzieć nie widząc ani sie słysząc motoru. Wykonaj te pomiary ( mechanik kolo 50 zł bierze za takie dwa pomiary), wtedy zobaczymy co wyjdzie i będziemy myśleć
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
-
- MKII POWER : )
- Posty: 213
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
- Lokalizacja: Trzebinia
- Auto: 2xMk2GTI
Wczoraj ,troche porobiłem przy autku i wyszlo pare rzeczy .Kontrolka oleju byla calkowicie odpieta od czujnikow i ,podloczona w inne miejsce aby gasla po odpaleniu .Po sprawdzeniu czujników okazało sie ze obydwa są "uszkodzone" ,po zalozeniu sprawnego czujnika i dojscia do ładu w instalacji ,kontrolka po odpaleniu silnika swieci sie cały czas ...Z tego wynika ze nie ma cisnienia .Silnika nie moglem wogule odpalic ledwo łapał i od razu gasł .Odkrecilem obudowe filtra , była cala zalana olejem ,filtr nadawal sie do wyrzucenia .Wrzucilem inny i auto zagadało ale nie trzyma wolnych obr.No i teraz pytanie po co sa dwa czujniki oleju ? na ktorym mierzyc cisnienie ? Chce sam rozgryzc ten silnik ,nie bede go oddawał do mechaników
Kolego ja też jestem za tym ze swoje auta naprawia się samemu , ale nie dysponujesz najprawdopodobniej sprzętem pomiarowym i dla tego mechanik przydałby sie tylko do pomiarów a nie naprawy.
Jeśli pomiar będzie bardzo bardzo bardzo niski (albo w ogóle go nie będzie ) to zaczniemy od wymontowania i sprawdzenia pompy oleju, następnie nowy olej i nowy filtr (nie filtron )
[ Dodano: 18 Lip 2010 17:02 ]
Masz gdzie wjechać na jakiś kanał aby zdemontować miskę i dostać sie do pompy ?
[ Dodano: 18 Lip 2010 17:06 ]
aha zapomniałbym, ten człowiek który sprzedawał ci golfa najprawdopodobniej wiedział że szlak motor trafia miałem podobną sytuacje w moim golfie z silnikiem RP (gość poodłaczał wszystkie czujniki żeby nie pokazywał braku ciśnienia)
Ciśnienie należny zmierzyć na nagrzanym silniku ( w twoim przypadku będzie to pomiar na zimnym) na czujniku znajdującym się z boku głowicy.no i teraz pytanie po co sa dwa czujniki oleju ? na ktorym mierzyc cisnienie ?
Jeśli pomiar będzie bardzo bardzo bardzo niski (albo w ogóle go nie będzie ) to zaczniemy od wymontowania i sprawdzenia pompy oleju, następnie nowy olej i nowy filtr (nie filtron )
[ Dodano: 18 Lip 2010 17:02 ]
Masz gdzie wjechać na jakiś kanał aby zdemontować miskę i dostać sie do pompy ?
[ Dodano: 18 Lip 2010 17:06 ]
aha zapomniałbym, ten człowiek który sprzedawał ci golfa najprawdopodobniej wiedział że szlak motor trafia miałem podobną sytuacje w moim golfie z silnikiem RP (gość poodłaczał wszystkie czujniki żeby nie pokazywał braku ciśnienia)
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
-
- MKII POWER : )
- Posty: 213
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
- Lokalizacja: Trzebinia
- Auto: 2xMk2GTI
Jutro ogarne sprawe z tymi pomiarami mysle ze uda sie to zalatawic.
Tak wiem ze na rozgrzanym tylko niewiem po co sa dwa czujniki oleju , na podstawie filtra oleju , jeden jest blizej bloku drugi troche dalej .Chcodziło o to czy ma znaczenie na ktorym sie mierzy cisnienie .
I jeszcze jedno , czy odpalanie silnika i jazda w takim stanie moze pogorszyc jego sytuacje ?
Tak wiem ze na rozgrzanym tylko niewiem po co sa dwa czujniki oleju , na podstawie filtra oleju , jeden jest blizej bloku drugi troche dalej .Chcodziło o to czy ma znaczenie na ktorym sie mierzy cisnienie .
I jeszcze jedno , czy odpalanie silnika i jazda w takim stanie moze pogorszyc jego sytuacje ?
Oczywiście !!!!!!!!! Nie jeździj takim autem bo dopier....sz motor do końca.I jeszcze jedno , czy odpalanie silnika i jazda w takim stanie moze pogorszyc jego sytuacje ?
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
i jak wiadomo cos ?
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
-
- MKII POWER : )
- Posty: 213
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
- Lokalizacja: Trzebinia
- Auto: 2xMk2GTI
Tak dzisiaj sie wszytko wyjasniło juz pisze co i jak .
No wiec dzis zalatwilem manometr do mierzenia cisnienia oleju , podpialem odpaliłem i wskazowka ledwo co sie podniosla , brak cisnienia .Troche sie podłamałem ,wszyscy mi mowili ze silnik juz padlina .Jednak nie poddałem sie , wjechalem na podjazd ,spuscilem olej ,odkrecilem miske ,wyciaglem pompe wszystko przemyłem ,i nagle zauwazylem cos dziwnego w misce.Wyciagnałem z niej dwie garsci zmielonych kawałkow plastkiku cos jak bakielit.Byly to kawałki ok 2cmx2cm , jak sie pozniej okazalo byla to oslonka wokol smoka , ktora sie polamała .Poskrecalem wszystko nowy olej+filtr . No i próba ...oczywiscie z zalozonym manometrem.Cisnienie wyskoczylo od razu na 4-5 atmosfer ,silnik poklekotał po czym sie uspokoił ,przegazówka i cyka sobie ładnie na wolnych brak jakichkolwiek stuków.Ulzylo mi nie powiem , podpialem kontrolki oleju gasną po odpaleniu tak jak ma byc .Wyjechałem sie przewiezc ,autko cichutko pracuje ,moc wrocila ,obroty do regulacji jednak powyzej 4 tys obr/min slychac panewke na korbowodzie ,dostała po dupie gdyz nie bylo smarowania .Juz jestem umowiony na wymiane panewek w przyszlym tyg.Najwazniejsze ze autko odzylo jest jeszcze pare drobonsotek do poprawienia w silniku aby to chodziło czasem jest problem z paleniem na cieplym ale to tez sie zrobi Dzieki Lucki, za chec pomocy i zainteresowanie tematem ,punkcik poleciał
No wiec dzis zalatwilem manometr do mierzenia cisnienia oleju , podpialem odpaliłem i wskazowka ledwo co sie podniosla , brak cisnienia .Troche sie podłamałem ,wszyscy mi mowili ze silnik juz padlina .Jednak nie poddałem sie , wjechalem na podjazd ,spuscilem olej ,odkrecilem miske ,wyciaglem pompe wszystko przemyłem ,i nagle zauwazylem cos dziwnego w misce.Wyciagnałem z niej dwie garsci zmielonych kawałkow plastkiku cos jak bakielit.Byly to kawałki ok 2cmx2cm , jak sie pozniej okazalo byla to oslonka wokol smoka , ktora sie polamała .Poskrecalem wszystko nowy olej+filtr . No i próba ...oczywiscie z zalozonym manometrem.Cisnienie wyskoczylo od razu na 4-5 atmosfer ,silnik poklekotał po czym sie uspokoił ,przegazówka i cyka sobie ładnie na wolnych brak jakichkolwiek stuków.Ulzylo mi nie powiem , podpialem kontrolki oleju gasną po odpaleniu tak jak ma byc .Wyjechałem sie przewiezc ,autko cichutko pracuje ,moc wrocila ,obroty do regulacji jednak powyzej 4 tys obr/min slychac panewke na korbowodzie ,dostała po dupie gdyz nie bylo smarowania .Juz jestem umowiony na wymiane panewek w przyszlym tyg.Najwazniejsze ze autko odzylo jest jeszcze pare drobonsotek do poprawienia w silniku aby to chodziło czasem jest problem z paleniem na cieplym ale to tez sie zrobi Dzieki Lucki, za chec pomocy i zainteresowanie tematem ,punkcik poleciał
Czyli trafiłem z diagnoza heheh
Powiem Ci jeszcze jedno 4-5 atm to trochę mało jak na zimnym silniku, radziłbym Ci jeszcze raz spuścić olej ( przez pończochę go przesączyć) i wymienić na nowa pompę oleju (z HP coś kolo 80zł) + nowy filtr ( tez kolo 20zł) i powinno sie z 4-5 zrobić 8-10
Pozdr
Ciesze sie ze uratowaliśmy KR ka
Powiem Ci jeszcze jedno 4-5 atm to trochę mało jak na zimnym silniku, radziłbym Ci jeszcze raz spuścić olej ( przez pończochę go przesączyć) i wymienić na nowa pompę oleju (z HP coś kolo 80zł) + nowy filtr ( tez kolo 20zł) i powinno sie z 4-5 zrobić 8-10
Pozdr
Ciesze sie ze uratowaliśmy KR ka
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
-
- MKII POWER : )
- Posty: 213
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
- Lokalizacja: Trzebinia
- Auto: 2xMk2GTI
No teraz bede panewki wymieniał i zobaczymy czy po tym zabiegu sie poprawi cisnienie.Aha i powiedz mi jeszcze ktory kabel ma byc do ktorego czujnika oleju ,bo ida dwa niebieski i zolty ktory ma byc do tego niskiego a ktory do wysokiego ?
No i z tym paleniem na cieplym silniku tez troche problemy sa ,co moze byc odpowiedzialne za to ?
No i z tym paleniem na cieplym silniku tez troche problemy sa ,co moze byc odpowiedzialne za to ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości