uszczelka pod głowicą??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
- grzesiek1945
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: czw lip 23, 2009 12:37
- Lokalizacja: Zagorzyce
- Kontakt:
Jesli jeździsz na krótkich dystansach, czasem jest masło na korku. Sprawdź po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów czy dalej masz masło.grzesiek1945 pisze:Masło jest na korku wlewu oleju
genLODOWAmk2 pisze:zalezy jak bardzo.. .ale z reguly to powinno byc kilka kropelek...
Nie wiem o jakich kropelkach piszesz , ale przy odkręceniu korka na nagrzanym silniku to spodziewać się można wywalenia większości płynu
No to już wiesz co masz do wymiany i skąd ubywa ci płyn, ja miałem to samogrzesiek1945 pisze:Pompa wody jest jeszcze oryginalna.
Ja czytając kilkanaście tematów na forum, też już myślałem że głowica, a okazało się że pompa puszczała
Najlepiej sprawdź kolor oleju i jeśli jest czysty, ciemnej barwy wręcz czarny to możesz spać spokojnie. Również jeśli w płynie chłodniczym nie pływają tłuste plamy to uszczelka jest dobra na 100%
Miałem to samo co Ty i też się zastanawiałem co to itp. ( korek też był do wymiany ale to inna sprawa ), a podmieniałem na korek co dostałem od kumpla, który chodził w jego wcześniejszym aucie ( uległo wypadkowi ) i ten korek też był nie bardzo.
Oleju brak w płynie, brak masła w oleju, bąbelków też brak w zbiorniczku wyrównawczym, tylko węże twarde ( jak by ściskać napompowaną oponę rowerową ) i w końcu się zdecydowałem na zdjęcie głowicy, a tak wyglądała uszczelka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4a346.html ( przepalony ten pierścień na długości 2cm po okręgu i w poprzek pęknięty z 1mm ).
Nie brał oleju i nie kopcił na biało ( jak było zimno to troszkę, ale tak jak każde nawet nowe auto ).
Po zrobieniu uszczelki ( uszczelniacze zaworowe też i wszystkie uszczelki i uszczeleczki po drodze i obowiązkowo nowe śruby wzmacniane FEBI bo zwykłych nie i znajomy sprzedał mi po cenie 10 groszy drożej niż zwykłe ) poprawiło się, ale dalej węże były twardawe jak dla mnie, tzn. już dało się je ścisnąć. Wymieniłem korek i teraz jest bardzo OK.
Przy odkręcaniu korka na gorącym, pracującym silniku nie powinno wywalić płynu jak się powoli odkręci ( odkręcić trochę, opuścić ciśnienie i można śmiało odkręcić/zdjąć korek ).
Od tego ciśnienie w układzie puszczać zaczęły mi króćce, ten od boku nad skrzynia biegów i ten z czujnikiem. Polecam wymianę na króciec firmy Meyle ( tyle że brak w nim zaślepki ) wszystkie króćce teraz są produkowane na 2 czujniki i jedno miejsce trzeba zaślepić, albo wsadzić drugi jakiś stary czujnik.
Oleju brak w płynie, brak masła w oleju, bąbelków też brak w zbiorniczku wyrównawczym, tylko węże twarde ( jak by ściskać napompowaną oponę rowerową ) i w końcu się zdecydowałem na zdjęcie głowicy, a tak wyglądała uszczelka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4a346.html ( przepalony ten pierścień na długości 2cm po okręgu i w poprzek pęknięty z 1mm ).
Nie brał oleju i nie kopcił na biało ( jak było zimno to troszkę, ale tak jak każde nawet nowe auto ).
Po zrobieniu uszczelki ( uszczelniacze zaworowe też i wszystkie uszczelki i uszczeleczki po drodze i obowiązkowo nowe śruby wzmacniane FEBI bo zwykłych nie i znajomy sprzedał mi po cenie 10 groszy drożej niż zwykłe ) poprawiło się, ale dalej węże były twardawe jak dla mnie, tzn. już dało się je ścisnąć. Wymieniłem korek i teraz jest bardzo OK.
Przy odkręcaniu korka na gorącym, pracującym silniku nie powinno wywalić płynu jak się powoli odkręci ( odkręcić trochę, opuścić ciśnienie i można śmiało odkręcić/zdjąć korek ).
Od tego ciśnienie w układzie puszczać zaczęły mi króćce, ten od boku nad skrzynia biegów i ten z czujnikiem. Polecam wymianę na króciec firmy Meyle ( tyle że brak w nim zaślepki ) wszystkie króćce teraz są produkowane na 2 czujniki i jedno miejsce trzeba zaślepić, albo wsadzić drugi jakiś stary czujnik.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Brawo za wypowiedźarczipat pisze:Najlepiej sprawdź kolor oleju i jeśli jest czysty, ciemnej barwy wręcz czarny to możesz spać spokojnie. Również jeśli w płynie chłodniczym nie pływają tłuste plamy to uszczelka jest dobra na 100%
Chyba jeszcze mało wiesz, bo czysty płyn chłodniczy oraz ciemny kolor oleju nie świadczy wcale o tym, że uszczelka nie puszcza, wszystko zależy w którym miejscu jest pęknięta...
Dokładnie, jeśli walnie między cylindrem a kanałem wodnym to jak ma się dostawać do oleju?Jazz_Blue pisze:arczipat napisał/a:
Najlepiej sprawdź kolor oleju i jeśli jest czysty, ciemnej barwy wręcz czarny to możesz spać spokojnie. Również jeśli w płynie chłodniczym nie pływają tłuste plamy to uszczelka jest dobra na 100%
Brawo za wypowiedź
Chyba jeszcze mało wiesz, bo czysty płyn chłodniczy oraz ciemny kolor oleju nie świadczy wcale o tym, że uszczelka nie puszcza, wszystko zależy w którym miejscu jest pęknięta...
Z tym wywaleniem większości wody przy odkręceniu korka też się nie zgodzę. To by musiało oznaczać, że płyn chłodniczy ma rozszerzalność cieplną na poziomie kilkudziesięciu procent lub więcej. Ok, układ jest ciśnieniowy ale z jakiego powodu ma wywalić większość płynu po odkręceniu korka i spuszczeniu ciśnienia powstałego w skutek rozszerzalności cieplnej.
No to powiedz "mądralo" jakie są główne objawy puszczania uszczelki pod głowicą. Może jestem głupi i nie wiem, a ty mnie i nie tylko, oświecisz swoją olbrzymią wiedzą popartą gigantycznym doświadczeniem .Brawo za wypowiedź
Chyba jeszcze mało wiesz, bo czysty płyn chłodniczy oraz ciemny kolor oleju nie świadczy wcale o tym, że uszczelka nie puszcza, wszystko zależy w którym miejscu jest pęknięta...
Na przyszłość pisz konkretniej
Pomyśl, pomyśl a najlepiej zapytaj, kolegę wyżej, on wie to ci odpowie na takie trudne pytanie. Moja wiedza jest zbyt małaDokładnie, jeśli walnie między cylindrem a kanałem wodnym to jak ma się dostawać do oleju?
jhosef pisze:Z tym wywaleniem większości wody przy odkręceniu korka też się nie zgodzę. To by musiało oznaczać, że płyn chłodniczy ma rozszerzalność cieplną na poziomie kilkudziesięciu procent lub więcej. Ok, układ jest ciśnieniowy ale z jakiego powodu ma wywalić większość płynu po odkręceniu korka i spuszczeniu ciśnienia powstałego w skutek rozszerzalności cieplnej.
...tu nie ma co się nie zgadzać, więc zrób mały eksperyment na zapalonym i nagrzanym silniku i odkręci korek (technika dowolna - możesz odkręcić korek szybko lub pomalutku)... i daj znać na forum o efekcie:hmm:
Pozdrawiam
- grzesiek1945
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: czw lip 23, 2009 12:37
- Lokalizacja: Zagorzyce
- Kontakt:
Głowica była zdjęta i okazało się że to była uszczelka jednak, ale jest następny problem. Robiłem kompletną regeneracje głowicy, wymieniłem olej na nowy mobil 10w40 i teraz na biegu jałowym jak jest rozgrzany świeci mi kontrolka oleju, co może być nie tak?? jak jest 900 obrotów lub więcej nie świeci, poniżej świeci olej, dodam że przed regeneracją i na starym oleju nic nie świeciło w tym silniku. więc co może być nie tak??
[img]http://i49.tinypic.com/1h2snk.gif[/img]
...przyczyn może być wiele.grzesiek1945 pisze:Robiłem kompletną regeneracje głowicy, wymieniłem olej na nowy mobil 10w40 i teraz na biegu jałowym jak jest rozgrzany świeci mi kontrolka oleju
Ciężko jest na odległość zdiagnozować przyczynę. Jeśli ruszałeś czujniki oleju, sprawdź czy dobrze podpiąłeś. Istnieje też szansa na to że głowica została źle zrobiona (co jest normalne u polskich macherów).
- grzesiek1945
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: czw lip 23, 2009 12:37
- Lokalizacja: Zagorzyce
- Kontakt:
Sorry ale nie grzeszysz wiedza, a swiecisz jej brakiem biały dym z wydechu to jest normalny objaw tak? auaaaaaa! Czarny i fioletowo niebieski to tez jest normalne pewno w Twoim mniemaniu? para to jest normalny objaw, ale nie biały dym ... chyba pomyliłes pare z dymem... cykanie popychów zaworów to tez jest zdrowy objaw i ten "typ tak ma" ?? haha. Co za teorie ja wymiekam bo mialem kiedyś tego golfa i mi nie klekotał zawory tzn mój był jakims innym typem? czy moze po prostu zdrów? Kolego to nie kwestia typu to kwestia stanu technicznego thats all : > a i pamietaj ze uszczelki w abu nie wiem czemu glownie padaja na kanale wodnym i po prostu tylko i wylacznie spala plyn chłodniczy a oleju nie tyka oraz nie miesza z płynem, a i pamietaj takze ze uszczelka moze paść w wielu miejscach i moga wystapić rozne dziwne rzeczy i nie musi to być przedostawanie sie oleju do plynu czy odwrotnie. Zaufaj mi.arczipat pisze:.to jest normalny objaw, kazdy tak ma
Ostatnio zmieniony ndz lip 25, 2010 00:06 przez Vii, łącznie zmieniany 6 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 291 gości