wentylator chłodnicy i klimatyzacji - nie włącza się
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wentylator chłodnicy i klimatyzacji - nie włącza się
Witam
Posiadam VW Bora TDI PD silnik AJM z 2001 roku.
Nie mogę sobie poradzić z wentylatorami od chłodnicy i klimatyzacji.
Z przodu zamontowane są dwa wentylatory, które na 100 % działają ( podłączone pod akumulator kręcą się) . W momencie gdy stałem na postoju (włączona klimatyzacja i 35 st na dworze), temperatura silnika wzrosła mi do 110 st, a wentylatory nie załączyły się.
Później sprawdziłem połączenia między kablami od akumulatora a wtyczką od wentylatorów. Z moich testów wynika, iż połączenie jest, ale tylko plus do plusa. Minus do minusa nie ma połączenia. Wydaje mi się, że może to być w porządku, ponieważ przekaźnik odłącza minus i wiatrak nie włącza się wtedy, a gdy temperatura wzrasta, to minus powinien pojawić się... ale gdzie jest ten przekaźnik ?
Czy ktoś może dodać zdjęcie, gdzie znajdę przekaźniki do obu wentylatorów?
Czy może być coś innego uszkodzone ? Termostat wymieniłem na nowy.
Czy połączenie powinno być między akumulatorem, a wtyczką powinno być zawsze?
[ Dodano: 14 Lip 2010 20:56 ]
Dodam jeszcze, iż VAG pokazał takie błędy:
Control Module Part Number: 1J0 920 805 G
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V06
Software Coding: 01124
Work Shop Code: WSC 00270
Additional Info: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0A3017397
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0310SG 1086
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
19456 - Glow Plug Indictor Light (K29): Malfunction Message from Instrument Cluster
P3000 - 35-00 - -
Posiadam VW Bora TDI PD silnik AJM z 2001 roku.
Nie mogę sobie poradzić z wentylatorami od chłodnicy i klimatyzacji.
Z przodu zamontowane są dwa wentylatory, które na 100 % działają ( podłączone pod akumulator kręcą się) . W momencie gdy stałem na postoju (włączona klimatyzacja i 35 st na dworze), temperatura silnika wzrosła mi do 110 st, a wentylatory nie załączyły się.
Później sprawdziłem połączenia między kablami od akumulatora a wtyczką od wentylatorów. Z moich testów wynika, iż połączenie jest, ale tylko plus do plusa. Minus do minusa nie ma połączenia. Wydaje mi się, że może to być w porządku, ponieważ przekaźnik odłącza minus i wiatrak nie włącza się wtedy, a gdy temperatura wzrasta, to minus powinien pojawić się... ale gdzie jest ten przekaźnik ?
Czy ktoś może dodać zdjęcie, gdzie znajdę przekaźniki do obu wentylatorów?
Czy może być coś innego uszkodzone ? Termostat wymieniłem na nowy.
Czy połączenie powinno być między akumulatorem, a wtyczką powinno być zawsze?
[ Dodano: 14 Lip 2010 20:56 ]
Dodam jeszcze, iż VAG pokazał takie błędy:
Control Module Part Number: 1J0 920 805 G
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V06
Software Coding: 01124
Work Shop Code: WSC 00270
Additional Info: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0A3017397
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0310SG 1086
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
19456 - Glow Plug Indictor Light (K29): Malfunction Message from Instrument Cluster
P3000 - 35-00 - -
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 14:06 przez andrewxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Przekaźniki są w tzw. sterowniku wentylatorów pod akumulatorem, a sprawdzałeś bezpiecznik wentylatorów w szkrzynce na akumulatorze? na fotce masz ten sterownik
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 22:16 przez exelerro, łącznie zmieniany 1 raz.
Jutro sprawdzę bezpieczniki w akumulatorze.
Gdzie znajduje się ten, czujnik temperatury w chłodnicy? Wymieniłem, jakiś czujnik taki w kolorze zielonym... pod silnikiem z prawej strony. Trzeba było wyciągnąć z taką zawleczkę i płyn wyciekł ale już został uzupełniony.
Spróbuje znaleźć ten przekaźnik i zobaczę czy jest jakaś rezystancja.
[ Dodano: 14 Lip 2010 22:30 ]
Ten przekaźnik posiada dwa wyjścia wentylatory i wejście na napięcie?
Z tego co widziałem, moje wentylatory są połączone kabel z kabel, wtyczka do wtyczki, a przekaźnika nie zauważyłem, ale jutro spróbuje się temu przyjrzeć.
Gdzie znajduje się ten, czujnik temperatury w chłodnicy? Wymieniłem, jakiś czujnik taki w kolorze zielonym... pod silnikiem z prawej strony. Trzeba było wyciągnąć z taką zawleczkę i płyn wyciekł ale już został uzupełniony.
Spróbuje znaleźć ten przekaźnik i zobaczę czy jest jakaś rezystancja.
[ Dodano: 14 Lip 2010 22:30 ]
Ten przekaźnik posiada dwa wyjścia wentylatory i wejście na napięcie?
Z tego co widziałem, moje wentylatory są połączone kabel z kabel, wtyczka do wtyczki, a przekaźnika nie zauważyłem, ale jutro spróbuje się temu przyjrzeć.
Teraz tak się zastanawiam, czy jakby się okazało, że faktycznie sterownik jest uszkodzony, to czy nie taniej będzie zakupić termostat z przekaźnikiem za ok. 40 zł i zamontować w samochodzie.
Samodzielnie ustalić temperaturę włączenia na 95 st i wyłączenie na 85 st.
Sterownik kosztuje ze 130 zł.. więc byłoby taniej, a problem byłby rozwiązany
Samodzielnie ustalić temperaturę włączenia na 95 st i wyłączenie na 85 st.
Sterownik kosztuje ze 130 zł.. więc byłoby taniej, a problem byłby rozwiązany
andrewxxx pisze:Teraz tak się zastanawiam, czy jakby się okazało, że faktycznie sterownik jest uszkodzony, to czy nie taniej będzie zakupić termostat z przekaźnikiem za ok. 40 zł i zamontować w samochodzie.
Samodzielnie ustalić temperaturę włączenia na 95 st i wyłączenie na 85 st.
Sterownik kosztuje ze 130 zł.. więc byłoby taniej, a problem byłby rozwiązany
i sterował by dwoma biegami szybkości, i wentylatorem od klimy?
Lepiej to juz go rozebrac i naprawic. Najczesciej psuje sie od wilogosci, zostal gdzies uszkodzony a do srodka dostaje sie wilgoc.
Pozdrawiam
Nawet nie wiedziałem, że to są dwa biegi szybkości skoro tak, to taniej będzie chyba naprawić lub zakupić nowy. Jutro zajmę się szukaniem sterownika i ewentualną naprawą lub wymianą.
Po prostu nie chcę znowu wymieniać np. sterownika, jakby się okazało, że uszkodzone jest zupełnie coś innego.. stąd pomysł na nową instalację.. czasem alternatywne rozwiązania nie jest są złe..
Po prostu nie chcę znowu wymieniać np. sterownika, jakby się okazało, że uszkodzone jest zupełnie coś innego.. stąd pomysł na nową instalację.. czasem alternatywne rozwiązania nie jest są złe..
-
- Użytkownik
- Posty: 308
- Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
- Lokalizacja: Kutno/W-wa
- Kontakt:
Sprawdz czujnik cisnienia klimatyzacji, który odpowiada za wlaczanie wiatraków gdy cisnienie w układnie klimatyzacji rośnie. Znajduje sie za zaworem wysokiego cisnienia, nowy to koszt w granicach 130zł. Wypnij i wepnij koste, wentylatory na chwile powinny się włączyć, lub spróbuj kabelkami połoczyc piny wtedy wyjdzie ci na 100% czy to czujnik jest wadliwy. A jeżeli wyjdzie, że to sterownik wentylatorów to mam taki na sprzedaż 100% sprawny 1J0919506H.
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 06:27 przez eku_suci, łącznie zmieniany 1 raz.
tu masz umiejscowienie dwóch istotnych w Twoim problemie podzespołów :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=258232
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=258232
Witam Ponownie
Odnalazłem wszystkie sterowniki i włącznik termiczny wentylatora.
Próbowałem podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora do wtyczki od chłodnicy, ale wiatraki nie ruszają (nie do czujnika chłodnicy tylko do wtyczki). Czy można to zrobić w taki sposób i będzie działać, jeżeli sterownik byłoby sprawny?
Wiatraki podłączone bezpośrednio pod akumulator, kręcą się.
Sprawdziłem przewody, które idą do sterownika. W jednej wtyczce, z 4 wyjściami są dwa minusy i dwa plusy. W drugiej wtyczce od sterownika, są tylko dwa minusa, a pozostałem 10 lub 9 to plus. Chciałem sprawdzić ten sterownik, ale nie mam pojęcia w jaki sposób...
Próbowalem wykręcić, czujnik od chłodnicy.. ale przekracza to moje możliwości.. ciężko się do niej dostać. Czy można go w jakiś sposób sprawdzić omomierzem, bez wyciągania z chłodnicy?
Sprawdziłem wtyczki od wiatraków, jest tylko plus, minusa nie ma.
Czy istnieje możliwość podłączenia wiatraków bez użycia sterownika? Czy można zewrzeć te wtyczki w jakiś sposób... ?
Czy może, ktoś napisać, która wtyczka jest od wiatraka chłodnicy, a która od sprzęgła klimatyzacji?
Proszę jeszcze napisać coś na temet wypowiedzi użytkownika eku_suci :
"Sprawdz czujnik cisnienia klimatyzacji, który odpowiada za wlaczanie wiatraków gdy cisnienie w układnie klimatyzacji rośnie. Znajduje sie za zaworem wysokiego cisnienia, nowy to koszt w granicach 130zł. Wypnij i wepnij koste, wentylatory na chwile powinny się włączyć, lub spróbuj kabelkami połoczyc piny wtedy wyjdzie ci na 100% czy to czujnik jest wadliwy. A jeżeli wyjdzie, że to sterownik wentylatorów to mam taki na sprzedaż 100% sprawny 1J0919506H."
Gdzie jest ten czujnik ciśnienia klimatyzacji ? Pojęcia nie wiem jaką kostkę wypiąć i jak to sprawdzić .
Proszę o pomoc. Chciałbym sprawdzić wszystko i zakupić uszkodzony element.. tylko dalej jestem w kropce.
Odnalazłem wszystkie sterowniki i włącznik termiczny wentylatora.
Próbowałem podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora do wtyczki od chłodnicy, ale wiatraki nie ruszają (nie do czujnika chłodnicy tylko do wtyczki). Czy można to zrobić w taki sposób i będzie działać, jeżeli sterownik byłoby sprawny?
Wiatraki podłączone bezpośrednio pod akumulator, kręcą się.
Sprawdziłem przewody, które idą do sterownika. W jednej wtyczce, z 4 wyjściami są dwa minusy i dwa plusy. W drugiej wtyczce od sterownika, są tylko dwa minusa, a pozostałem 10 lub 9 to plus. Chciałem sprawdzić ten sterownik, ale nie mam pojęcia w jaki sposób...
Próbowalem wykręcić, czujnik od chłodnicy.. ale przekracza to moje możliwości.. ciężko się do niej dostać. Czy można go w jakiś sposób sprawdzić omomierzem, bez wyciągania z chłodnicy?
Sprawdziłem wtyczki od wiatraków, jest tylko plus, minusa nie ma.
Czy istnieje możliwość podłączenia wiatraków bez użycia sterownika? Czy można zewrzeć te wtyczki w jakiś sposób... ?
Czy może, ktoś napisać, która wtyczka jest od wiatraka chłodnicy, a która od sprzęgła klimatyzacji?
Proszę jeszcze napisać coś na temet wypowiedzi użytkownika eku_suci :
"Sprawdz czujnik cisnienia klimatyzacji, który odpowiada za wlaczanie wiatraków gdy cisnienie w układnie klimatyzacji rośnie. Znajduje sie za zaworem wysokiego cisnienia, nowy to koszt w granicach 130zł. Wypnij i wepnij koste, wentylatory na chwile powinny się włączyć, lub spróbuj kabelkami połoczyc piny wtedy wyjdzie ci na 100% czy to czujnik jest wadliwy. A jeżeli wyjdzie, że to sterownik wentylatorów to mam taki na sprzedaż 100% sprawny 1J0919506H."
Gdzie jest ten czujnik ciśnienia klimatyzacji ? Pojęcia nie wiem jaką kostkę wypiąć i jak to sprawdzić .
Proszę o pomoc. Chciałbym sprawdzić wszystko i zakupić uszkodzony element.. tylko dalej jestem w kropce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 371 gości