Wysoka temperatura oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- boges74
- Gadatliwa bestia
- Posty: 800
- Rejestracja: pn sty 17, 2005 23:45
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wysoka temperatura oleju
Witam
Mam pytanie jaka powinna być normalna temperatura oleju silnikowego przy jeździe ok 120km/h?? Samochód Golf II z silnikiem 1,8RP. Według mojego MFA olej ma przy tej prędkości ok 130 stopni a zdarzało się więcej, co może być przyczyna zbyt wysokiej temperatury??. Jeżdżę cały czas na oleju Shell 10w40 przejechane 285tkm.
Pozdro
Mam pytanie jaka powinna być normalna temperatura oleju silnikowego przy jeździe ok 120km/h?? Samochód Golf II z silnikiem 1,8RP. Według mojego MFA olej ma przy tej prędkości ok 130 stopni a zdarzało się więcej, co może być przyczyna zbyt wysokiej temperatury??. Jeżdżę cały czas na oleju Shell 10w40 przejechane 285tkm.
Pozdro
u mnie 110* to jest wtedy kiedy jadę 3 godziny po autostradzie z prędkością 150 na godzinę i wirem w baku, teraz podczas upałów w mieście nie przekroszy 100. Tyle że jeżdże na shellu high mileage co tez ma znaczenie (twój jest "rzadszy"). Generalnie go poobserwuj, jest upał itd, można by się pokusić o zmianę czujnika (czarny lub biały)
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Wysoka temperatura oleju
Przyczyna wysokiej temperatury oleju może być praktycznie jedna - odkłady zwęglonego oleju wewnątrz silnika tak na bloku jak i głowicy że o misce nie wspomnę.Odkłady te izolują i znacznie utrudniają schładzanie oleju przez ścianki.boges74 pisze:Witam
Mam pytanie jaka powinna być normalna temperatura oleju silnikowego przy jeździe ok 120km/h?? Samochód Golf II z silnikiem 1,8RP. Według mojego MFA olej ma przy tej prędkości ok 130 stopni a zdarzało się więcej, co może być przyczyna zbyt wysokiej temperatury??. Jeżdżę cały czas na oleju Shell 10w40 przejechane 285tkm.
Pozdro
Co zrobić?
Przepłukać silnik odpowiednim środkiem rozpuszczającym odkłady(wiąże się to z wymianą oleju).Rozpuszczone odkłady olej wypłucze i wyprowadzi w postaci dyspersji do miski - spuszczenie i świeży olej wraz z filtrem.
Dalej to już prive - kryptoreklama...
Takich problemów dawno się pozbyłem...
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 12:58 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- boges74
- Gadatliwa bestia
- Posty: 800
- Rejestracja: pn sty 17, 2005 23:45
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Szkoda że tydzień temu wymieniałem olej znalazłem taki dodatek http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-3L-.html lub http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-5L-.html tylko nie wiem który wziąć
- boges74
- Gadatliwa bestia
- Posty: 800
- Rejestracja: pn sty 17, 2005 23:45
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wole żeby olej ciekł niż żeby się silnik zatarł a poza tym cała góra silnika jest nowa tak jak i uszczelniacze na wale, może ciec tylko z miski a dzisiaj wymieniam uszczelkeT.O.B.I. pisze:a może może, zdarza się że niektóre uszczelnienia mogą puścić w tych miejscach gdzie osady pomagały utrzymać szczelność
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1488
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
No za duża zdecydowanie ta temperatura, według mnie przy takiej jeżdzie gdzieś koło 100 stopni to jest raczej max. Mi najwięcej pokazało 110, ale było to po mieście późnym wieczorem i trochę szalałem
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
To coś chyba też nie tak z tym nowym czujnikiem.
Przy dawaniu 78st.C to jest za mało.
Już nawet standardowa temperatura dla oleju to 100st.C i parametry oleju podawane są właśnie dla takiej temperatury.
Ja mam temp. teraz ( upały ) od 100-108st.C ( Mk3 GTi silnik 2E ) na mineralu Mobil-a, ale na dniach Motul 6100 Synergie 15W50 full syntetyk ( już czeka ), mam tylko nadzieję że nie będzie żadnego kuku.
Jeżeli temp. chłodziwa jest 90st.C to w tej okolicy powinna być temp. oleju , albo i większa, a po katowaniu to i jeszcze trochę wyżej.
Moim zdaniem czujnik jest coś nie tego i z czujnikami oleju tak jak i z czujnikami temp. płynu chłodniczego.
Badziewne przekłamują itp. więc albo dobry, albo oryginał. Najlepiej było by sprawdzić na jakimś ze szrotu czy od kogoś z rozbitka.
Przy dawaniu 78st.C to jest za mało.
Już nawet standardowa temperatura dla oleju to 100st.C i parametry oleju podawane są właśnie dla takiej temperatury.
Ja mam temp. teraz ( upały ) od 100-108st.C ( Mk3 GTi silnik 2E ) na mineralu Mobil-a, ale na dniach Motul 6100 Synergie 15W50 full syntetyk ( już czeka ), mam tylko nadzieję że nie będzie żadnego kuku.
Jeżeli temp. chłodziwa jest 90st.C to w tej okolicy powinna być temp. oleju , albo i większa, a po katowaniu to i jeszcze trochę wyżej.
Moim zdaniem czujnik jest coś nie tego i z czujnikami oleju tak jak i z czujnikami temp. płynu chłodniczego.
Badziewne przekłamują itp. więc albo dobry, albo oryginał. Najlepiej było by sprawdzić na jakimś ze szrotu czy od kogoś z rozbitka.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości