Odpowietrzanie pompy ABS przy pomocyVAG-COM
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Odpowietrzanie pompy ABS przy pomocyVAG-COM
Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.
Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
► Włączony zapłon ( w pozycji ON )
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
► Włączony zapłon ( w pozycji ON )
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 15:28 przez MarcinRoz, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
- sfiq
- Ma gadane
- Posty: 237
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 16:17
- Lokalizacja: Szczecin / Nowogard
- Kontakt:
zatem wrzucam fotki i opisze jak to bylo u mnie w mk3dziejo pisze:dobrze by było jakies fotki (skany ) zapodac
wchodzimy w vagu tak jak kolega powyzej napisal (na fotkach kolejno podswietlone na niebiesko )
1. [Wybór]
2.[03-ABS/hamulce]
3.[Nastawy podst. - 04]
4.[Grupa "001"]
tutaj jak widac nic sie samo nie stalo musialem wcisnac hamulec do konca (wpadl miekko) i 2gi raz juz byl twardy potem zalaczyla sie pompa ABS-u na pare sekund
5. i gotowe
po wymianie plynu hamulcowego czulem ze pedal dziwnie lapie tj raz odrazu raz nizej
po tym zabiegu wszystko wrocilo do normy
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 03:09 przez sfiq, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://img39.imageshack.us/img39/6379/logozsrssmaller.jpg[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/155675.html][img]http://images.spritmonitor.de/155675.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/155675.html][img]http://images.spritmonitor.de/155675.png[/img][/url]
dobrze Ci się wydaje testowałem= działa, więc wrzuciłem na forum Zaznaczam, że jeśli w/w sposób nie da pozytywnych efektów, należy odpowietrzyć w tradycyjny sposób Odpowietrzniki mają być zakręcone podczas procedury ....guti pisze:czy znaleziona na necie ? bo cos mi sie wydaje ze widzialem to samo na stronce ADAKO
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
- Kontakt:
Panowie u mnie ta procedura wygląda inaczej niż opisujecie (silnik 1.6 AKL, sterownik SIMOS). Dzisiaj to testowałem.MarcinRoz pisze:dobrze Ci się wydaje testowałem= działa, więc wrzuciłem na forum Zaznaczam, że jeśli w/w sposób nie da pozytywnych efektów, należy odpowietrzyć w tradycyjny sposób Odpowietrzniki mają być zakręcone podczas procedury ....guti pisze:czy znaleziona na necie ? bo cos mi sie wydaje ze widzialem to samo na stronce ADAKO
1. Wchodzimy w [03 - ABS - hamulce]
2. Wchodzimy w [04- Basic settings (Nastawy podstawowe)]
3. Wybieramy Grupę 001, i [GO!]
4. Sterownik każe nam nacisnąć pedał hamulca, więc wciskamy. Po jakiejś sekundzie pedał opada do podłogi (pewnie otworzył się zawór pompy ABS). Ciągle trzymamy pedał hamulca. Za chwilę, znów po jakiejś sekundzie, pompa ABS się załącza na chwilkę co powoduje, że pedał podnosi się do góry. Sterownik każe nam puścić pedał hamulca i odkręcić odpowietrzniki z przodu.
5. Zmieniamy grupę na 002 (ciągle jesteśmy w Basic Settings).
6. Sterownik każe nam nacisnąć 10 razy pedał hamulca i pozakręcać odpowietrzniki. I tak robimy.
7. Zamykamy VAG.
Tę procedurę wykonujemy gdy całkowicie zapowietrzymy układ, a więc i pompę ABS. Mi się tak stało przez nieuwagę podczas odkręcania zacisku - cały płyn mi wyciekł na ziemię. Za nic w świecie nie mogłem odpowietrzyć układu - tzn. układ metodą tradycyjną się odpowietrzył na tyle, że pedał był bardzo twardy i wysoko, ale po zapaleniu silnika hamulców nie było w ogóle a pedał wpadał w podłogę. Dopiero zastosowanie tej procedury przyniosło jakiś efekt - hamulce łapią na zapalonym silniku wcześniej niż podłoga. Nie jest jeszcze idealnie, bo pewnie należało odpowietrzyć na koniec znów tradycyjną metodą układ, ale przynajmniej pozwoliło mi to na przejechanie dziś do Lublina trasą 70km bez większego strachu. Zastanawiam się jeszcze czy nie lepiej było też zakręcać odpowietrznik przed każdym puszczeniem pedału przy odpowietrzaniu pompy, może tak by było najlepiej, ale VAG tego nie nakazywał. Druga sprawa, która przemawia za użyciem tej procedury jest taka, że wcześniej układ niby był odpowietrzony i powietrze z odpowietrzników juz nie leciało, ale gdy zastosowałem tę procedurę to wypłynęło jeszcze sporo powietrza.
Na koniec pamiętajmy, że samochód musi być podniesiony.
Witam, kolego archer80 mam pytanko odnośnie metody odpowietrzania układu z ABS. Wczoraj dokonałem tego samego błędu co ty, a mianowicie doprowadziłem do wyciągnięcia tłoczka z tylnego zacisku, czego konsekwencją był wyciek płynu. Po załączeniu silnika hamulca praktycznie nie ma, wpada bez żadnego oporu. Czy udało Ci się całkowicie odpowietrzyc układ i wrócić do pierwotnego stanu, czy po odpowietrzeniu VAGiem, odpowietrzałeś jeszcze raz tradycyjną metodą. Napisałeś, że samochód musi być w górze, czy wymagane są 4 kółka jednocześnie. Zamierzam wykonać operację wymiany płynu i całkowitego odpowietrzenia w nadchodzącym tygodniu.
Za odpowiedź z góry dzięki
Za odpowiedź z góry dzięki
Soldier_Marine
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
- Kontakt:
Witam. Bez podpięcia VAGA pedał był twardy na wyłączonym silniku, a przy włączonym zapadał się w podłogę i niemalże zerowe hamowanie. Kilkukrotnie odpowietrzałem metodą tradycyjną i nawet już powietrze nie wypływało z wężyka a ciągle nie hamował. Dopiero odpowietrzenie z VAG dało jakiś skutek. W tej metodzie należy samochód podnieść tak, aby wszystkie kola były w gorze. ja się musiałem poratować pniaczkami :/. trochę męczarni ale się udało. U mnie jeszcze nie jest idealnie, muszę znaleźć czas aby metodę powtórzyć. jednakże samochód hamuje już dość dobrze.Soldier_M pisze:Witam, kolego archer80 mam pytanko odnośnie metody odpowietrzania układu z ABS. Wczoraj dokonałem tego samego błędu co ty, a mianowicie doprowadziłem do wyciągnięcia tłoczka z tylnego zacisku, czego konsekwencją był wyciek płynu. Po załączeniu silnika hamulca praktycznie nie ma, wpada bez żadnego oporu. Czy udało Ci się całkowicie odpowietrzyc układ i wrócić do pierwotnego stanu, czy po odpowietrzeniu VAGiem, odpowietrzałeś jeszcze raz tradycyjną metodą. Napisałeś, że samochód musi być w górze, czy wymagane są 4 kółka jednocześnie. Zamierzam wykonać operację wymiany płynu i całkowitego odpowietrzenia w nadchodzącym tygodniu.
Za odpowiedź z góry dzięki
myślę, ze najlepszy skutek przyniosłoby zastosowanie metody: tradycyjne odpowietrzenie, odpowietrzenie VAG, znów tradycyjne i znów VAG. i tak do skutku.
ja dwukrotnie użyłem VAG do odpowietrzenia i każde jego zastosowanie sprawiło, ze hamulce stawały się o niebo lepsze.
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 12:15 przez archer80, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam pytanko odnośnie pkt. 5 , czy VAG sam nas powiadomi o tym, by przejśc na grupę 002 ?
I drugie pytanko, z tego co widzę, odpowietrzanie pompy polega tylko na bieganiu przy przednich kółkach.
Czy podczas tradycyjnego odpowietrzania zacząłeś od przodu do tyłu ?
Kolejne pytanko dotyczy sensu podnoszenia samochodu podczas odpowietrzania pompy ABS. Nigdzie na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Wertując po sieci doczytałem się, że w autkach grupy VW (i nie tylko) zamocowany jest w okolicach tylnej belki KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA, który w zależności od obciążenia, zwiększa, bądź zmniejsza ciśnienia na tłoczki tylnej osi.
A więc, czy warto podnosić cały samochód, skoro wystarczy tylko tył unieść ?
Oraz, czy samochód musi być podniesiony tylko w momencie odpowietrzania pompy ABS (procedurami z VAGA), czy podczas tradycyjnego odpowietrzania również (z tego co napisałem poniżej wydaje mi się, że przy tradycyjnym musi być na kółkach ) ?
Ja to tłumacze sobie w ten sposób, że podczas uniesionego autka, mechanizm korektora spowoduje max zmniejszenie ciśnienia do tylnej osi, co w przypadku odpowietrzania samej pompy jest logiczne (chodzi nam o przód, a nie tył).
I drugie pytanko, z tego co widzę, odpowietrzanie pompy polega tylko na bieganiu przy przednich kółkach.
Czy podczas tradycyjnego odpowietrzania zacząłeś od przodu do tyłu ?
Kolejne pytanko dotyczy sensu podnoszenia samochodu podczas odpowietrzania pompy ABS. Nigdzie na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Wertując po sieci doczytałem się, że w autkach grupy VW (i nie tylko) zamocowany jest w okolicach tylnej belki KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA, który w zależności od obciążenia, zwiększa, bądź zmniejsza ciśnienia na tłoczki tylnej osi.
A więc, czy warto podnosić cały samochód, skoro wystarczy tylko tył unieść ?
Oraz, czy samochód musi być podniesiony tylko w momencie odpowietrzania pompy ABS (procedurami z VAGA), czy podczas tradycyjnego odpowietrzania również (z tego co napisałem poniżej wydaje mi się, że przy tradycyjnym musi być na kółkach ) ?
Ja to tłumacze sobie w ten sposób, że podczas uniesionego autka, mechanizm korektora spowoduje max zmniejszenie ciśnienia do tylnej osi, co w przypadku odpowietrzania samej pompy jest logiczne (chodzi nam o przód, a nie tył).
Soldier_Marine
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
- Kontakt:
VAG nie powiadomi o przejsciu na grupe 002. Nie wiem czy wogole na nia trzeba przechodzic (moze chodzi o zamkniecie jakiegos elektrozaworu) ale skoro jest to przeszedlem.
ABS odpowietrza sie tylko na przedniej osi.
Metoda tradycyjna:
1. prawy tył
2. lewy tył
3. prawy przód
4. lewy przód
Co do podnoszenia samochodu to sie nad tym za wiele nie zastanawialem. w instrukcjach serwisowych kaza podnosic, wiec o sens tego nie pytalem, ale Twoja teoria wydaje sie byc logiczna
Wydaje mi sie jednak, ze jesliby samochod mial podniesiony tylko tyl, to mogloby w jakiejs czesci instalacji hamulcowej pozostawac powietrze, ktore bez wysokiego cisnienia nie chcialoby wyjsc razem z plynem (cos w rodzaju syfonu). tak wiec sklaniam sie ku podniesieniu calego samochodu niestety.
ABS odpowietrza sie tylko na przedniej osi.
Metoda tradycyjna:
1. prawy tył
2. lewy tył
3. prawy przód
4. lewy przód
Co do podnoszenia samochodu to sie nad tym za wiele nie zastanawialem. w instrukcjach serwisowych kaza podnosic, wiec o sens tego nie pytalem, ale Twoja teoria wydaje sie byc logiczna
Wydaje mi sie jednak, ze jesliby samochod mial podniesiony tylko tyl, to mogloby w jakiejs czesci instalacji hamulcowej pozostawac powietrze, ktore bez wysokiego cisnienia nie chcialoby wyjsc razem z plynem (cos w rodzaju syfonu). tak wiec sklaniam sie ku podniesieniu calego samochodu niestety.
U mnie nie działa ta metoda.
Mam audi A4 B6.
Jak się do tego sposobu ma ten opis:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rzanie+abs
Mam audi A4 B6.
Jak się do tego sposobu ma ten opis:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rzanie+abs
Odpowietrzanie pompy ABS przy pomocyVAG-COM
a ja mam takie pytanie czemu auto nie moze stac na kolach? co to za roznica?
Re: Odpowietrzanie pompy ABS przy pomocyVAG-COM
Wydaje mi się, że w instrukcji do VCDSa jest błąd. Nie wiadomo mi, żeby auta z ABS mialy regulator siły hamowania na tylnej belce.siman20 pisze:a ja mam takie pytanie czemu auto nie moze stac na kolach? co to za roznica?
Mówiąc krótko jak auto ma regulator siły hamowania na tylnej belce, to wtedy może potrzeba odciążyć przez podniesienie tyłu. Dla przykladu w Golfie 5 i Polo 4FL nie ma takich regulatorów, auta mają ABS i mozna odpowietrzyc uklad metodą na 2 mechaników i pompowanie pedałem lub poprzez urządzenie specjalne, które wytwarza ciśnienie rzędu 2 bar. W przypadku odpowietrzania z urządzeniem należy zastosować inna kolejność niż robiąc noznie, jednakze w przypadku zwyjlegop, noznego odpowietrzania prawde mowaic nie wiem, czy jest jakas roznica, bo w dokumetnacji VW jest podzial na 3 typy odpowietrzania, wstępne, zasadnicze i jeszcze jakies. Jeden jest awaryjny taki omzna powiedzieć (wstępny), a dwa pozostałe różnia sie zaczynaiem, w jednym od prozdu, w drugim od tyłu. Prawde mowiąc Pitu pitu. To nie formuła 1 i nie 250km/h zeby bylo odczuwalne czy jest odpowietrzony z 1 strony czy od przodu i tyłu.
Pamietajcie, ze tam gdzie jest wpomaganie sprzegła, jest ono na płyn hamulcowy a nie na olej hydrauliczny. Wymieniajac płyn hamulcowy powinniscie też tu wymienić. Odpowietrzanie polega na szybkim 10 krotnytm naciskaniu na pedał sprzegla, bez zadnych cudów. To nie sa moje wymysly. takjest w dokumetnacji. Z tym sprzegelm to akurat jest w przypadku Polo, a Golfa nie jestem pewien czy ma hydrauliczne wspomaganie sprzegla, to musicie sprawdzic.
Re: Odpowietrzanie pompy ABS przy pomocyVAG-COM
A czy stanie się coś jak takie odpowietrzenie zrobię kiedy auto stoi na kołach ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości