Przerywa połączenia VIAKEN USB KKL @ VAG COM 311.2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Przerywa połączenia VIAKEN USB KKL @ VAG COM 311.2

Post autor: ordy » ndz lip 11, 2010 09:24

Witam,
Mam problem z komunikacją VAGa, mianowicie często zrywa się połączenie na Measuring block a czasami się tylko przywiesi na parę sekund. Sample rate wynosi około 2.2 przy odczytach. Problem występuje tylko przy włączonym silniku (wtedy gdy właśnie trzeba sprawdzić różne parametry, zrobić logi w czasie jazdy itp..)

Być może to kwestia ustawień sterownika i programu, poniżej podaję swoje ustawienia - proszę o sugestię od Was.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 11, 2010 09:25 przez ordy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lip 11, 2010 09:45

Czy ustawiałeś prędkość wirtualnego portu COM4 zgodnie z instrukcją w pdf ie?



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » ndz lip 11, 2010 12:06

stonefree pisze:Czy ustawiałeś prędkość wirtualnego portu COM4 zgodnie z instrukcją w pdf ie?
Własnie te ustawienia COM4 z drugiej fotki są według instrukcji Viakena w pdf'ie
Zastanawiam się co może być nie tak, może ustawienia VAG-COMu są złe ???
I czy może mieć wpływ na zrywanie połączeń to że światła mijania są włączone podczas pracy silnika ???



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lip 11, 2010 12:23

MIałem przypadek z interfejsem, na max232 co prawda, który wogóle nie łączył ze sterownikiem kiedy silnik nie pracował, dopiero kiedy alternator ładował i napięcie było większe komunikacja była nawiązana. A jak napięcie podczas pracy silnika?



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » ndz lip 11, 2010 21:33

stonefree pisze:A jak napięcie podczas pracy silnika?
Napięcie akumulatora ok. podczas pracy silnika 14,10 Volt. Akumulator dobry, zero problemów z ładowaniem, słabym rozruchem itp...



Awatar użytkownika
charison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt lip 01, 2008 18:54
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: charison » pn lip 12, 2010 11:15

ordy, musisz ustawic Start Baud na "9600"...

Pozdr


Obrazek
NetKredyty.pl - Notowania giełdowe, kursy walut, kredyty, konta osobiste i firmowe.
Mnóstwo Gier na Wii i masa filmów.. ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » pn lip 12, 2010 11:57

wartoś start baud 0 jak dobrze pamiętam jest w Audi jak chcesz sie połączyć z ABS em


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
charison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt lip 01, 2008 18:54
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: charison » pn lip 12, 2010 12:00

bieniek1984 pisze:wartoś start baud 0 jak dobrze pamiętam jest w Audi jak chcesz sie połączyć z ABS em
Ja mam u siebie tak i śmigam po wszystkim.
Miałem problemy kiedyś z podłączeniem się ale odłączenie klem pomogło :P

ordy, spróbuj tak jak napisałem 9600...


Obrazek
NetKredyty.pl - Notowania giełdowe, kursy walut, kredyty, konta osobiste i firmowe.
Mnóstwo Gier na Wii i masa filmów.. ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » pn lip 12, 2010 12:03

charison, dobrze mówisz kolego ja passata 1Z normalnie przy 9600 sprawdzałem i chodziło:)


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pn lip 12, 2010 18:17

Start baud dałem na 9600 i trochę lepiej było - ale też zerwało przy włączeniu dmuchawy chłodnicy :( podczas pracy silnika.

Próbowałem też:
odbiór (bajty) 4096
transmisja (bajty) 4096
czas opóźnienia (msek) 7

i dalej to samo, zrywa po pewnym czasie, ale zauważyłem że nie zawsze jest zerwana komunikacja ze sterownikiem tylko wartości z Measuring Blocks przestają być monitorowane/rejestrowane (albo pojawia się wskaźnik myszy z klepsydrą albo zamiast wartości monitorowanych pojawia się not available bla bla ...)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn lip 12, 2010 22:31

Moim zdaniem wada interfejsu, próbowałbym to reklamować u Viakena. Uważam tak, ponieważ miałem podobny przypadek , co prawda z samoróbką na RS232 i na układzie MAX, natomiast przy inym kabelku w tym samym aucie, na tym samym lapku i te same programy zawsze działały prawidłowo. Póki co, okazuje sie że do aut do 2000 roku najprostszy interfejs na port COM sprawuje się bezproblemowo. Diagnozowałem nawet 1Z z 92 roku (z przepływomierzem klapkowym) i hulało. Jak by ktoś potrzebował schematu, to mam.



Awatar użytkownika
charison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt lip 01, 2008 18:54
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: charison » pn lip 12, 2010 23:30

Moim zdaniem wada interfejsu, próbowałbym to reklamować u Viakena. Uważam tak, ponieważ miałem podobny przypadek , co prawda z samoróbką na RS232 i na układzie MAX, natomiast przy inym kabelku w tym samym aucie, na tym samym lapku i te same programy zawsze działały prawidłowo. Póki co, okazuje sie że do aut do 2000 roku najprostszy interfejs na port COM sprawuje się bezproblemowo. Diagnozowałem nawet 1Z z 92 roku (z przepływomierzem klapkowym) i hulało. Jak by ktoś potrzebował schematu, to mam.
Zgadzam się.. Ewentualnie żeby upewnić się że to wina kabla.. Niech jakiś znajomy pożyczy Ci kabel i podłącz na swoim lapie... Jeżeli będzie chodziło to znaczy że masz wadliwy :chytry:


Obrazek
NetKredyty.pl - Notowania giełdowe, kursy walut, kredyty, konta osobiste i firmowe.
Mnóstwo Gier na Wii i masa filmów.. ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt lip 13, 2010 10:30

charison, też mi sie tak wydaje że jakiś lipny kabel jest. Ja passata b4 z 95 na ori ustawieniach diagnozowałem i chodziło wszystko ok. SB na 9600 i grało

tu jest instalacja jaka ja robiłem https://www.obd2.pl/download/Instalacja ... %20USB.pdf powinno działać jak tak zrobisz.
Ostatnio zmieniony wt lip 13, 2010 10:39 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 2 razy.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 79 gości