Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								raptorr							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 71
 		- Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
 		
		
											- Lokalizacja: bialystok
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: raptorr » wt kwie 25, 2006 20:14
			
			
			
			
			Hey
Planuję niedługo jechać moim mk3 1.9TD 92r. do włoch. To jakieś 1600km będzie. Wiadomo trasa długa i bardzo nieprzyjemnie by było, żeby golf ni z tego ni z owego stanął gdzieś w tunelu w Alpach 

Zastanawiam się co warto sprawdzić? Silnik oleju nie bierze...
2 sprawa > na tarczy hamulcowej przy zakładaniu nowych klocków zrobiły się 2 wgłębienia od szlifierki... Akurat na środku tarczy, długość ok. 1,5cm, głębokość jakieś 0.8 mm. Nie pytajcie mnie jak to zrobiłem, wszystko przez jedną pieprzoną śrubę ;/ Ciekawi mnie czy się szybciej klocki zetrą przez te 2 wgłębienia... bo chyba innego negatywnego wpływu to na nic mieć nie może ;/[/b]
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
																			
								greg							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: greg » wt kwie 25, 2006 21:24
			
			
			
			
			no na tę głębokość jak się tarcza zedrze to będzie już do wymiany.. bo zakładam że próg już jest , więc zdzierająć po 0,8mm na obie strony stracisz 1,6mm +  obecny próg to grubość tarczy już bedzie graniczna.
Co sprawdzać - - ogumienie, zawieszenie, wycieki oleju (lub ich brak) ,sworznie, grubość klocków, stan płynu chłodniczego i spryskiwaczy, czy  masz powietrze  w zapasie, czy masz kamizelkę odblaskową (Austria - obowiązek),  czy masz paliwo i kasę na trasę,
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zbyszegk							
 
						- GTI Edition

 			
		- Posty: 749
 		- Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
 		
		
																- Lokalizacja: BT
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zbyszegk » wt kwie 25, 2006 22:21
			
			
			
			
			no i pare postojów w trasie przyda sie na pewno, lekki odpoczynek dla Golfika... 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								greg							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: greg » wt kwie 25, 2006 23:00
			
			
			
			
			thomas24 pisze:no i pare postojów w trasie przyda sie na pewno, lekki odpoczynek dla Golfika
taką trasę to ja bez przystanku no diobra na 1 tankowanie... 
[ Dodano: Wto Kwi 25, 2006 11:02 pm ]
wracając do postojów - jeżlei będziesz walil autostradą i dość duże obroty to go nie gaś od razu na parkingu - bo już kilku osobom nie udało się potem uruchomić (głowica)
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								raptorr							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 71
 		- Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
 		
		
											- Lokalizacja: bialystok
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: raptorr » wt kwie 25, 2006 23:36
			
			
			
			
			[ Dodano: Wto Kwi 25, 2006 11:02 pm ]
wracając do postojów - jeżlei będziesz walil autostradą i dość duże obroty to go nie gaś od razu na parkingu - bo już kilku osobom nie udało się potem uruchomić (głowica)[/quote]
Ciekawe to co mówisz, dzięki
Co to szybkości, to ciekawe jak jechac, żeby było w miare ekonomicznie, myślę, że 110 to max ile można cisnąć. Potem już dużo więcej pali.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								BruceLee30							 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 873
 		- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
 		
		
																- Lokalizacja: Jelenia Góra
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BruceLee30 » śr kwie 26, 2006 09:33
			
			
			
			
			jak nie wymianiales to wymien-przewody nadmiaru paliwa na wtryskiwaczach koszt zaden a mozesz miec problem w trasie
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								dziechu							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1119
 		- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
 		
		
											- Lokalizacja: Śląsk
 
												- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
 
												- Silnik: 1Z
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: dziechu » śr kwie 26, 2006 09:58
			
			
			
			
			co do tarcz - nie powinno miec wplywu na zuzycie klockow, przeciez sa fabryczne tarcze nacinane i nie powoduje to zwiekszenie zuzycia klockow. 
[ Dodano: 26 Kwi 2006 10:00 ]
Przed wyjazdem warto tez podpiac sie pod VAGa, czy nie ma jakis bledow, czy parametry w normie.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Krzylu							
 
						- Germanista
 			
		- Posty: 2105
 		- Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
 		
		
																- Lokalizacja: Stettin
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Krzylu » śr kwie 26, 2006 11:11
			
			
			
			
			raptorr pisze:
Ciekawe to co mówisz, dzięki
Co to szybkości, to ciekawe jak jechac, żeby było w miare ekonomicznie, myślę, że 110 to max ile można cisnąć. Potem już dużo więcej pali.
chłopie zasniesz za kolkiem jak tak bedziesz jechał!!
150kmh to i tak jest wolno 
pozatym wez sobie litr oleju na dolewke klucze i dokrec kola 
 
[ Dodano: Sro Kwi 26, 2006 11:14 am ]
dziechu pisze: 
Przed wyjazdem warto tez podpiac sie pod VAGa, czy nie ma jakis bledow, czy parametry w normie.
czytasz ty TEMAT czy POST???
on ma 1.9TD gdzie tam podepniesz Vaga???
a zuzycie paliwa niebedzie tragiczniejsz jak bedziesz jechal wiecej niz 130kmh roznica jest niezbyt wielka a komfort jazdy calkiem inny 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								greg							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: greg » śr kwie 26, 2006 12:00
			
			
			
			
			Krzylu pisze:a zuzycie paliwa niebedzie tragiczniejsz jak bedziesz jechal wiecej niz 130kmh roznica jest niezbyt wielka a komfort jazdy calkiem inny
róznica pomiędzy 110 a 130 to będzie max. 0,3litra a srednia z trasy wrośnie duużo na takiej odległości. Myslę że aby bardzo nie giąć przepisów jedź w granicach 130-140km/h (bo to nie NUIemcy), różnicy spalania nie odczujesz bo inne jest średnie spalanie przy stałej prędkosci a np. po polskich drogach.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								raptorr							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 71
 		- Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
 		
		
											- Lokalizacja: bialystok
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: raptorr » śr kwie 26, 2006 13:12
			
			
			
			
			
chłopie zasniesz za kolkiem jak tak bedziesz jechał!!
150kmh to i tak jest wolno 
pozatym wez sobie litr oleju na dolewke klucze i dokrec kola 
 
 
Przy 150 to mi się buda rozwali po 30 min, albo jakiś drgawek dostanę hihi, zresztą to wyjdzie w praktyce
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								zwirzyk							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 68
 		- Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
 		
		
											- Lokalizacja: Kraków
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zwirzyk » czw kwie 27, 2006 20:45
			
			
			
			
			Witam. Z doświadczenia wiem że im sie wolniej jedzie, tym się szybciej dojedzie.Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł.Radzę jechać w granicach 100-130 km/h.Wiedz o tym że silniki diesla nie lubią monotonji obrotów.to znaczy że nie należy pokonywać długich odcinków drogi z jednakową prędkością i obrotami.Wiedz o tom że twoje auto nie młodzieniaszek i może się wszystko wydarzyć. Nawet w nowych autach urywają się końcówki drążków kierowniczychj!!
życzę dużo rozwagi  i szerokiej drogi.
pozdrawiam.pamiętaj przy zjechaniu na parking silni powinien popracować na wolnych obrotach przez15 sek
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								To_mas							 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 8027
 		- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
 		
		
																- Lokalizacja: Śląsk
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: To_mas » czw kwie 27, 2006 22:43
			
			
			
			
			greg pisze:wracając do postojów - jeżlei będziesz walil autostradą i dość duże obroty to go nie gaś od razu na parkingu - bo już kilku osobom nie udało się potem uruchomić (głowica)
 No podobno nie powinno sie ciągnąć TD ostro i potem nagle dojechać do miejsca i zgasic tylko wczesniej juz troche spokojniej pojechać zeby sie wsio unormowalo:))
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								greg							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: greg » czw kwie 27, 2006 23:03
			
			
			
			
			zwirzyk pisze:Z doświadczenia wiem że im sie wolniej jedzie, tym się szybciej dojedzie.Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł.Radzę jechać w granicach 100-130 km/h.Wiedz o tym że silniki diesla nie lubią monotonji obrotów.to znaczy że nie należy pokonywać długich odcinków drogi z jednakową prędkością i obrotami
to co poradzisz kierowcom TIRów którzy jeżdżą milion kilometrów prawie na stałej prędkości obrotowej. 
raptorr, miałem golfika 1,6 GTD i bez problemu robiłem trasę do Włoch ze stałą prze Niemcy 150km/h a przez Włochy 130km/ i staruszek na liczniku miał już 290tys. a ile cofnięte to nikt nie wie - więc proszę nie mówić że diesel nie lubi stałych obrotów. Dla diesla złem jest silne obciążenie jak jest zimny, nagłe gaszenie jak dostał po garach i jazda na maksymalnych obrotach a takich mu tutaj  nie zalecamy. Co do gniecenia - z kumplem często kjeździliśmy golfem kombi  TDI który nieźle dostawał po karku - przy sp[rzedaży miał zrobione już 520tys + tyle ile poprzedni własciciel cofnął... rozsypały się 2 skrzynie biegów ale silnik nie.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości