problem z chłodzeniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Re: problem z chłodzeniem

Post autor: macbu » czw lip 08, 2010 08:39

Bożuch pisze:Nie wiem czy to dobry dział ale wydaję mi się że tak.
Mam taki problem po wymianie czujnika temp odpowiedzialnego za wskazania na desce rozdzielczej (nie działał) i wymianie czujnika odpowiedzialnego za włączanie wentylatora (ponieważ włączał go przy 110st na drugim biegu) pojawił się taki problem że przy ok.90st włącza się wentylator i jak zgaszę silnik to czasami też chodzi. Nawet jest tak że czasami zgaszę auto i dopiero po chwili się włącza wentylator. W czym może tkwić problem i czy wogóle on jest. Ktoś mi mówił że jeszcze jest tam gdzieś elektr. pompka co pompuje płyn chłodniczy po zgaszeniu auta i może to nie działać-chłodzić i musi włączyć wentylator.
Mam nadzieję że jest to w miarę zrozumiale opisane i pomożecie rozwiązać mi ten problem.
Te objawy mówia same za siebie... normalne działanie

a teraz troche teorii w celu uświadomienia sobie co jak dziala ( czyli krótki schemat elektryczny w pigułce )

omińmy czujnik odpowiedzialny za wskazania temp - kup oryginał i wszystko bedzie dobrze ( czasami nawet same licznki przekłamuja - nie przejmuj sie tym )

teraz czujnik załanczający wentylator

do czujnika dochodza 3 piny

1- tu zawsze jest zasilanie ( nieistotne czy masz włączona stacyjnke czy nie )
2 - zalancza 1 bieg ( okolo 87 90 st )
3 - załancza 2 bieg ( ok 110 st )

dane temp. - przy standardowym czujniku, sa jeszcze czujniki które włanczaja sie szybciej


nawet jak wylączysz zapłon wentylator bedzie chodził do momentu kiedy czujnik osiagnie wartosc niższa i wtedy rozłaczy wentylator


Inny przypadek w niektorych modelach ( jeżeli pod zbiorniczkiem wyrównawczym masz sterownik wentylatorów )

w momencie kiedy wyłanczasz stacyjke a wentylator dzialal na 2 biegu to po wyłanczeniu wentylator bedzie dzialal na 1 biegu az zchlodzi ciecz... jeżeli chodził na pierwszym też będzie chodził na pierwszym...


więc teraz sam sobie możesz odpowiedziec na swoje pytanie ( dla informacji prąd ktory idzie do czujnika wlączeni awentylatora to chyba bezpiecznik 6 albo 19 )


Z tego co widze wszystko u Ciebie wporządku
Ostatnio zmieniony czw lip 08, 2010 08:50 przez macbu, łącznie zmieniany 2 razy.


Macbu

Awatar użytkownika
Bożuch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 22:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » czw lip 08, 2010 09:23

No to spoko dzięki za pomoc i dobrze że działa to wszystko jak należy.


PozdraVWiam - Tomek :pub:

zapraszam do oględzin mojego VWeja :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224068

Elyvin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lip 05, 2010 00:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Elyvin » pt lip 09, 2010 00:18

Ja wlasnie mam podobny problem. Wiatrak potrafi chodzić przez 10 minut po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, wiec nawet jak zostawiam samochod w upale na 20 minut to jak odpalam to temperatura jest minimalna i znowu na ssaniu chodzi ;/



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

10 minut

Post autor: macbu » pn lip 12, 2010 08:37

Elyvin pisze:Ja wlasnie mam podobny problem. Wiatrak potrafi chodzić przez 10 minut po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, wiec nawet jak zostawiam samochod w upale na 20 minut to jak odpalam to temperatura jest minimalna i znowu na ssaniu chodzi ;/

wymien czujnik temp. cieczy załanczajacy wentylator 10 minut to przesada chyba go juz szlag trafil...

[ Dodano: 12 Lip 2010 09:33 ]
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 09:33 przez macbu, łącznie zmieniany 1 raz.


Macbu

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 214 gości