Cykakanie przy filtrze paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Cykakanie przy filtrze paliwa

Post autor: xxxGlaDxxx » czw lip 08, 2010 16:14

Witam, niedawno kupiłem mk3 z 1Z-etem, co prawda nic sie z nim nie dzieje, przyspiesza jak trzeba, odpala na dotyk, ale denerwuje mnie jedna sprawa ;) Mianowicie jak sie rozgrzeje to słychać cykanie z zaworka przy filtrze paliwa (widać na zdjęciu). Jak zapobiec temu cykaniu, czy może mieć to jakieś konsekwencje na przyszłość ;) nie znam sie na TDI więc pytam :helm:

Obrazek



dawido23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 03, 2008 16:46
Lokalizacja: Piława Górna

Post autor: dawido23 » czw lip 08, 2010 16:20

Ten zaworek to N75, u jednych cyka u innych nie, u mnie tez cyka i nic sie niedzieje.



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » czw lip 08, 2010 16:33

no właśnie u kolegi w ibizie z AGR-em jest dokładnie taki sam przy podszybiu i nie cyka więc myślałem że u mnie jest coś nie tak ;)



dawido23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 03, 2008 16:46
Lokalizacja: Piława Górna

Post autor: dawido23 » czw lip 08, 2010 16:48

Ten zaworek mozna przeczyści, tu lektura do przeczytania http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 ale na cykanie nie wiem czy pomoze, ale jesli autko nie łapie "notlaofu"-czyli nie wpada w tryb awaryjny oznacza to ze jest sprawny, to ten zabieg raczej nie potrzebny.



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » czw lip 08, 2010 17:08

notlauf to raczej nie w 1Z :helm:



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » czw lip 08, 2010 17:09

u mnie cyka na zimnym silniku zaś na ciepłym już mniej. a jak cyka to znaczy że działa :)


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

dawido23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 03, 2008 16:46
Lokalizacja: Piława Górna

Post autor: dawido23 » czw lip 08, 2010 17:18

xxxGlaDxxx pisze:notlauf to raczej nie w 1Z :helm:
A to niby dlaczego?



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » czw lip 08, 2010 17:20

w 1Z nie ma zmiennej geometrii turbiny (VNT), dopiero w AFN-ach była ;) mniejsza o to, uspokoiłem się i już wiem, że moge to olać :helm:



Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » czw lip 08, 2010 17:42

u mnie w AGR też cyka, głównie na ciepłym :)



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » czw lip 08, 2010 19:39

xxxGlaDxxx pisze:w 1Z nie ma zmiennej geometrii turbiny (VNT), dopiero w AFN-ach była ;) mniejsza o to, uspokoiłem się i już wiem, że moge to olać :helm:
W 1z też jest notlauf:) wiem bo miałem 1Z. A kierownice w turbinie VNT to jedna z przyczyn jego występowania.

W przypadku mojego 1Z 120km/h i więcej nie jechał. Okazało się, że wężyki od N75 i od ECU trzeba było wymienić i było ok.

A zaworek cykał nawet na zimnym.

Pozdro



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw lip 08, 2010 20:04

xxxGlaDxxx pisze:w 1Z nie ma zmiennej geometrii turbiny
To według kolegi tryb awaryjny czyli notlauf występuje tylko w silnikach ze zmienną geometrią turbosprężarki ? Występuje i w 1z i w każdym aucie w którym jest turbospręzarka i komp sterujący pracą silnika.Co do zaworka N75 to tak jak koledzy piszą u jednych cyka u innych nie ,w obu przypadkach działa prawidłowo i nie ma co sie martwić na zapas
Ostatnio zmieniony czw lip 08, 2010 20:09 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw lip 08, 2010 23:07

xxxGlaDxxx,
notlauf to raczej nie w 1Z
i tu sie mylisz...czy uwazasz ze turbo na wg nie moze przeładowywać?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » czw lip 08, 2010 23:14

dobrze dobrze, myliłem się, starczy że jedna osoba mi wytłumaczyła, nie musicie dalej drążyć tematu :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 168 gości