Sharan 1.9 TDI AFN problem z pompa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzycho1702
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 605
Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
Lokalizacja: Tarnów

Sharan 1.9 TDI AFN problem z pompa

Post autor: krzycho1702 » wt lip 06, 2010 20:05

Witam!!
Nie dawno kupilem sharana 1.9 TDI AFN
Swiecila od mometu kupna kontrolka swiec zarowych
Po podpiecu u elektronika samochodu do komputera wykazalo ze jest cos nie tak z dawka paliwa na wolnych obrotach
Elektryk powiedzial ze uszkodzona jest elektronika pompy i ze nadaje sie cala do wymiany
Podobno da sie to naprawic bez problemu
Samochod chodzi normalnie czasem delikatnie szarpnie silnikiem na wolnych obrotach
i przy ostrym przyspieszaniu czasem samochod rozpedza sie do 120 i koniec
Nie pojedzie wiecej mimo ze pedal jest w podlodze
Sytuacja znika kiedy zgasze i odpale silnik Wowczas chodzi normalnie az do czasu gdy znow sie to powtorzy
Samochod lekko przydymi jak jest zimny Zawsze dobrze odpala ale bylo kilka sytuacji jak by sie zapowietrzyl Ale po dluzszym kreceniu odpalil

Co moze byc nie tak??
Faktycznie trzeba wymienic pompe na nowa??
Da sie to naprawic??
Jezeli tak to gdzie w malopolsce ktos zrobi mi to za rozsadne pieniadze??

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam


Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » śr lip 07, 2010 08:50

Trzeba wyczyścić nastawnik pompy,dużo o tym na forum
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=341174



rax9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 05, 2010 07:22
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: rax9 » śr lip 07, 2010 10:58

Witam
Cała pompa do wymiany to raczej nie, trzeba by spróbować:
1. wyczyścić nastawnik,
2. ustawić dawke paliwa.

Co do predkości to moze zapieczone kierownice w turbinie i przeładowuje? Bardzo popularne w AFN-ach ( i wszystkich z VNT), szukaj "notlauf" i czyszczenie turbiny:
link
link
link
Trzeba by zVAGowac dynamicznie (podczas jazdy) kanały 003, 008 i 011.

Być może zawór N109 w pompie wtryskowej: (osobiscie tego jeszcze nie przerabiałem)
link



Awatar użytkownika
krzycho1702
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 605
Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzycho1702 » śr lip 07, 2010 15:51

Koledzy widze ze do tych czynnosci potrzeba VAGa
Niestety ja nim nie dysponuje czyli bede musial udac sie do specjalisty w tym temacie

Gdzie ewentualnie mozna kupic taki trojkatny kluczyk by odkrecic nastawnik??


Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;

rax9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 05, 2010 07:22
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: rax9 » śr lip 07, 2010 16:15

Ja troszke podpiłowałem 7 nasadowa i jakoś poszło :)

Tak, moim zdaniem VAG niezbedny (napiecie RSW trzeba dokładnie ustawić - kanał 001, wartosc 3) suwmiarką trudno zmierzyc, a mam elektroniczną, dziwie się tym co robili znaki markerem/naciecia na pompie i przy nastawniku ze wszystko działało ;) a do ustawiania nastawnika względem obudowy pompy wtryskowej najlepiej czujnik zegarowy z dokł. +/-0.01mm.

Kabelki VAG nie sa drogie, teraz wydaje mi się ze w 100zł kupisz dobry, no ale jeszcze laptopa trzeba mieć.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lip 07, 2010 16:20

krzycho1702, ja mam takie kluczyki


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr lip 07, 2010 16:53

krzycho1702 pisze:Elektryk powiedzial ze uszkodzona jest elektronika pompy
Widać że zna się chłop na pompach :panna: Jaka tam elektronika w nastawniku ?Bo ja żadnej nie widziałem :chytry: ,no może z wyjątkiem czujnika temperatury paliwa który od biedy można uznać za elektronikę :grin: Nastawnik indukcyjny działa jak sama nazwa mówi na podobnej zasadzie jak silnik indukcyjny .Jak koledzy piszą ,nastawnik do czyszczenia bo pewnie opiłków w środku trochę będzie .O ile rozebrać i wyczyscić się bez vaga da to już ustawić niestety nie :(


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
krzycho1702
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 605
Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzycho1702 » ndz lip 18, 2010 12:03

Znalazlem dobrego pompiarza ktory wyczyscil nastawnik i zlozyl wszystko do kupy za 80zl :D
Dawke wyregulowal na sluch i samochod jest nie do poznania
Slicznie pali chodzi cicho i rowniutko
Poki co auto pojechalo na test do niemiec :P jak wroci to zakupie kabel i sam wyreguluje juz dawke
Dziekuje wszystkim za pomoc i dobre sugestie
Punkciki polecialy :D
Pozdro


Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości