Sharan 1.9 TDI AFN problem z pompa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- krzycho1702
- Gadatliwa bestia
- Posty: 605
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
- Lokalizacja: Tarnów
Sharan 1.9 TDI AFN problem z pompa
Witam!!
Nie dawno kupilem sharana 1.9 TDI AFN
Swiecila od mometu kupna kontrolka swiec zarowych
Po podpiecu u elektronika samochodu do komputera wykazalo ze jest cos nie tak z dawka paliwa na wolnych obrotach
Elektryk powiedzial ze uszkodzona jest elektronika pompy i ze nadaje sie cala do wymiany
Podobno da sie to naprawic bez problemu
Samochod chodzi normalnie czasem delikatnie szarpnie silnikiem na wolnych obrotach
i przy ostrym przyspieszaniu czasem samochod rozpedza sie do 120 i koniec
Nie pojedzie wiecej mimo ze pedal jest w podlodze
Sytuacja znika kiedy zgasze i odpale silnik Wowczas chodzi normalnie az do czasu gdy znow sie to powtorzy
Samochod lekko przydymi jak jest zimny Zawsze dobrze odpala ale bylo kilka sytuacji jak by sie zapowietrzyl Ale po dluzszym kreceniu odpalil
Co moze byc nie tak??
Faktycznie trzeba wymienic pompe na nowa??
Da sie to naprawic??
Jezeli tak to gdzie w malopolsce ktos zrobi mi to za rozsadne pieniadze??
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Nie dawno kupilem sharana 1.9 TDI AFN
Swiecila od mometu kupna kontrolka swiec zarowych
Po podpiecu u elektronika samochodu do komputera wykazalo ze jest cos nie tak z dawka paliwa na wolnych obrotach
Elektryk powiedzial ze uszkodzona jest elektronika pompy i ze nadaje sie cala do wymiany
Podobno da sie to naprawic bez problemu
Samochod chodzi normalnie czasem delikatnie szarpnie silnikiem na wolnych obrotach
i przy ostrym przyspieszaniu czasem samochod rozpedza sie do 120 i koniec
Nie pojedzie wiecej mimo ze pedal jest w podlodze
Sytuacja znika kiedy zgasze i odpale silnik Wowczas chodzi normalnie az do czasu gdy znow sie to powtorzy
Samochod lekko przydymi jak jest zimny Zawsze dobrze odpala ale bylo kilka sytuacji jak by sie zapowietrzyl Ale po dluzszym kreceniu odpalil
Co moze byc nie tak??
Faktycznie trzeba wymienic pompe na nowa??
Da sie to naprawic??
Jezeli tak to gdzie w malopolsce ktos zrobi mi to za rozsadne pieniadze??
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;
Witam
Cała pompa do wymiany to raczej nie, trzeba by spróbować:
1. wyczyścić nastawnik,
2. ustawić dawke paliwa.
Co do predkości to moze zapieczone kierownice w turbinie i przeładowuje? Bardzo popularne w AFN-ach ( i wszystkich z VNT), szukaj "notlauf" i czyszczenie turbiny:
link
link
link
Trzeba by zVAGowac dynamicznie (podczas jazdy) kanały 003, 008 i 011.
Być może zawór N109 w pompie wtryskowej: (osobiscie tego jeszcze nie przerabiałem)
link
Cała pompa do wymiany to raczej nie, trzeba by spróbować:
1. wyczyścić nastawnik,
2. ustawić dawke paliwa.
Co do predkości to moze zapieczone kierownice w turbinie i przeładowuje? Bardzo popularne w AFN-ach ( i wszystkich z VNT), szukaj "notlauf" i czyszczenie turbiny:
link
link
link
Trzeba by zVAGowac dynamicznie (podczas jazdy) kanały 003, 008 i 011.
Być może zawór N109 w pompie wtryskowej: (osobiscie tego jeszcze nie przerabiałem)
link
- krzycho1702
- Gadatliwa bestia
- Posty: 605
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
- Lokalizacja: Tarnów
Koledzy widze ze do tych czynnosci potrzeba VAGa
Niestety ja nim nie dysponuje czyli bede musial udac sie do specjalisty w tym temacie
Gdzie ewentualnie mozna kupic taki trojkatny kluczyk by odkrecic nastawnik??
Niestety ja nim nie dysponuje czyli bede musial udac sie do specjalisty w tym temacie
Gdzie ewentualnie mozna kupic taki trojkatny kluczyk by odkrecic nastawnik??
Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja troszke podpiłowałem 7 nasadowa i jakoś poszło
Tak, moim zdaniem VAG niezbedny (napiecie RSW trzeba dokładnie ustawić - kanał 001, wartosc 3) suwmiarką trudno zmierzyc, a mam elektroniczną, dziwie się tym co robili znaki markerem/naciecia na pompie i przy nastawniku ze wszystko działało a do ustawiania nastawnika względem obudowy pompy wtryskowej najlepiej czujnik zegarowy z dokł. +/-0.01mm.
Kabelki VAG nie sa drogie, teraz wydaje mi się ze w 100zł kupisz dobry, no ale jeszcze laptopa trzeba mieć.
Tak, moim zdaniem VAG niezbedny (napiecie RSW trzeba dokładnie ustawić - kanał 001, wartosc 3) suwmiarką trudno zmierzyc, a mam elektroniczną, dziwie się tym co robili znaki markerem/naciecia na pompie i przy nastawniku ze wszystko działało a do ustawiania nastawnika względem obudowy pompy wtryskowej najlepiej czujnik zegarowy z dokł. +/-0.01mm.
Kabelki VAG nie sa drogie, teraz wydaje mi się ze w 100zł kupisz dobry, no ale jeszcze laptopa trzeba mieć.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Widać że zna się chłop na pompach Jaka tam elektronika w nastawniku ?Bo ja żadnej nie widziałem ,no może z wyjątkiem czujnika temperatury paliwa który od biedy można uznać za elektronikę Nastawnik indukcyjny działa jak sama nazwa mówi na podobnej zasadzie jak silnik indukcyjny .Jak koledzy piszą ,nastawnik do czyszczenia bo pewnie opiłków w środku trochę będzie .O ile rozebrać i wyczyscić się bez vaga da to już ustawić niestety niekrzycho1702 pisze:Elektryk powiedzial ze uszkodzona jest elektronika pompy
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- krzycho1702
- Gadatliwa bestia
- Posty: 605
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
- Lokalizacja: Tarnów
Znalazlem dobrego pompiarza ktory wyczyscil nastawnik i zlozyl wszystko do kupy za 80zl
Dawke wyregulowal na sluch i samochod jest nie do poznania
Slicznie pali chodzi cicho i rowniutko
Poki co auto pojechalo na test do niemiec jak wroci to zakupie kabel i sam wyreguluje juz dawke
Dziekuje wszystkim za pomoc i dobre sugestie
Punkciki polecialy
Pozdro
Dawke wyregulowal na sluch i samochod jest nie do poznania
Slicznie pali chodzi cicho i rowniutko
Poki co auto pojechalo na test do niemiec jak wroci to zakupie kabel i sam wyreguluje juz dawke
Dziekuje wszystkim za pomoc i dobre sugestie
Punkciki polecialy
Pozdro
Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości