Problem z płynem chłodniczym
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- matirati666
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
waski75, dokładnie obejrzyj węże od reduktora które są trójnikami wpięte w węże nagrzewnicy, te trójniki i nieorygonalne (słabej jakości) weże do nich to najczęstsze miejsce. Szukaj śladów osadu z parującego płynu zapewne tam będą. POdokręcaj opaski, węże od reduktora co 3-4 lata trzeba zmieniać bo są kiepskiej jakości i twardnieją.
matirati666, zawsze wszystko widzisz w czarnych kolorach?
matirati666, zawsze wszystko widzisz w czarnych kolorach?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
litr na 3 dni ( zależy jeszcze ile km) do dość sporo aby silnik przepalił. Polecam poszukać wycieków. Czasem mocno leci a nie za bardzo widać. Mi coś ciekło, trochę więcej niż Tobie a żeby jakieś plamy były to nie powiem. Dopiero później okazało się, że ciekła pompa wody jak był rozgrzany. Ostatecznie zaczęło ubywać po 3-4 litry na tydzień a jakiś plam wielkich nie było - z resztą wiedziałem już co więc nie zwracałem większej uwago poza taką aby nie wkurzyć sąsiadów. Do przeglądu wszystkie węże, chłodnicę, zobacz czy pompa nie ma zacieków, dywanik.
Patrz zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku, pracującym i nie.
Patrz zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku, pracującym i nie.
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 11:52 przez jhosef, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomekmokos
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 22:52
- Lokalizacja: Żagań
Popieram kolegę. Myślę że to właśnie na 100% pompa wody, miałem ten sam objaw ubywania płynu, a uwidocznił się on dopiero na porządnie rozgrzanym silniku.jhosef pisze:Dopiero później okazało się, że ciekła pompa wody jak był rozgrzany.
Najlepiej na zapalonym silniku, sprawdź czy nie bryzga z pod koła pasowego pompy. U mnie było widać od wewnętrznej strony maski taka nakropioną mokrą dużą krechę, a na przedniej belce na wprost paska też było mokre, nie mówiąc o tym że cała pompa wspomagania była mokra i aż zielona od płynu.
Zanim zaczniesz podejrzewać coś, co wymaga większego remontu silnika upewnij się na 100% że powodem ubywania płynu nie jest jakiś niewielki przeciek. Wykorzystaj ładną pogodę - przegoń auto na jakiejś trasie, zatrzymaj się na parkingu, poduś w miejscu trochę gazu i obserwuj, czy gdzieś nie pojawia się jakiś zaciek, plama, spocone węże itp... Płyn chłodniczy ma to do siebie, że po wyschnięciu zostawia taki biały osad.
Jak wykluczysz wyciek to wtedy trzeba by szukać przyczyny głębiej.
Jak wykluczysz wyciek to wtedy trzeba by szukać przyczyny głębiej.
Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 295 gości