jakie kolory czujników cieczy? silnik 1v 91r

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cojtalek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

jakie kolory czujników cieczy? silnik 1v 91r

Post autor: cojtalek » wt lip 06, 2010 21:13

Witam, szukalem lecz nic nie znalazlem . jakie kolory czujników powinny znajdować sie w kruccu przy bloku ? silnik 1v 91r. czy jest sposob na sprawdzenie poprawnosci ich pracy ? czy jest sposób na "prześwietlenie" instalacji tego ukladu ? objawy wygladaja nastepujaco :
-średnio raz w tygodniu wariuje wskaźnik temperatury zaczyna migać kontrolka. zbiorniczek wyrównawczy z czujnikem, termostat i pompa wody nowa, plynu ani oleju nie ubywa ani nie przybywa, termostat otwiera, wentylator sie wlącza, jednak wskaźnik w zegarach oszukuje.. kontrolka czasem mignie nawet na zimnym silnym silniku . jest mozliwość uszkodzonego licznika ? z góry dziekuje za odpowiedz
ps. z tego co widzialem oba czujniki mam czarne..


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=313680 moja niunia :)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lip 06, 2010 21:52

Czujniki idą czarne. A jak jest z grzaniem świec? Grzeje ciągle, czy normalnie, tzn na ciepłym już nie?
Jak na ciepłym przestaje grzać świece to prawdopodobnie czujnik zamontowany na górze króćca jest sprawny, możesz podmienić na próbę.
Wychylenie wskazówki zależy od czujnika na króćcu, kontrolka to czujnik w zbiorniczku.



Awatar użytkownika
cojtalek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: cojtalek » wt lip 06, 2010 22:09

grzeje na zimnym na cieplym nie. czyli oba czujniki są identyczne ? kontrolka ma sygnalizowac brak cieczy i przegrzanie silnika, czujnik w zbiorniczku odpowiada za brak cieczy , wiec jak rozwiazane jest przegrzanie ? wiele modeli nie mialo czujnika w zbiorniku a posiadaly kontrolke,

[ Dodano: 06 Lip 2010 22:12 ]
ps na gorze mam wtyczke odwskazowki od boku do swiec


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=313680 moja niunia :)

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukasz.gtd » wt lip 06, 2010 22:13

cojtalek pisze:czyli oba czujniki są identyczne ?
Tak, możesz zamienić je i zobaczysz, czy dalej będzie wskazówka wariować.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
cojtalek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: cojtalek » wt lip 06, 2010 22:29

jest sposob na sprawdzenie instalacji ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=313680 moja niunia :)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lip 06, 2010 23:06

cojtalek pisze:ps na gorze mam wtyczke odwskazowki od boku do swiec
Odwrotnie powinno być :bigok: tak będzie źle pokazywał temperaturę.
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 23:07 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukasz.gtd » wt lip 06, 2010 23:09

Odwrotnie powinno być :bigok: tak będzie źle pokazywał temperaturę.

Czyli te czujniki nie są takie same? Bylem przekonany, ze są, ale chyba się myliłem :green_fuck:


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lip 06, 2010 23:53

Bo są takie same, ale ten u góry szybciej reaguje i może pokazywać zbyt dużą temperaturę



Awatar użytkownika
cojtalek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: cojtalek » śr lip 07, 2010 06:34

na moje to chyba nie powinno byc roznicy gdzie umieszczony skoro takie same są. a jak to jest z kontrolka co jej daje sygnal o przegrzaniu ? licznik ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=313680 moja niunia :)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lip 07, 2010 10:34

cojtalek pisze:na moje to chyba nie powinno byc roznicy gdzie umieszczony
Po co się upierasz? Fabrykę będziesz poprawiał? :bajer:
Wtyczka od świec jest na górze, a od wskaźnika na dole i koniec.
Sygnał o przegrzaniu idzie oczywiście z czujnika temperatury, w zbiorniczku jest tylko czujnik poziomu płynu.
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 10:35 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cojtalek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: cojtalek » śr lip 07, 2010 16:10

od kiedy kupilem auto wtyczki byly tak podpiete i nie wiem czy jest jakas roznica w tym ze jeden czujnik jest od "boku". sczytywana wartosc rezystancji powoduje wychylenie wskazowki? nadnierne wychlenie powoduje mrugniecie kontrolki? czyli odpowiada za do jakis system elektroniczny w liczniku
?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=313680 moja niunia :)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lip 07, 2010 20:08

Czujnik od świec nie bez powodu znajduje się na górze. Kiedy z rana grzeją się świece, płyn chłodzący rozgrzewa się od komór wirowych i wędruje za sprawą konwekcji do góry podgrzewając czujnik - dzięki temu przekaźnik wie jak długo ma podgrzewać świece żarowe.
Podobnie może się dziać podczas pracy silnika - komory wirowe mocno się rozgrzewają i gorący płyn mocno podgrzewa górny czujnik, i po chwili go studzi.
Należy pamiętać, że w razie pęknięcia uszczelki pod głowicą lub mocnego przegrzania silnika stracisz odczyt temperatury bo bąbel pary lub powietrza otoczy górny czujnik i zaniży odczyt.



Awatar użytkownika
cojtalek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: cojtalek » śr lip 07, 2010 20:41

a orientujesz sie czy w liczniku jest jakis system opowiedzialny za wlaczanie kontrolki plynu ? ile u Was wynosi wychylenie wskazówki a obiegu z juz otwartym termostatem ? 3/4 skali ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=313680 moja niunia :)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lip 07, 2010 20:55

cojtalek pisze:a orientujesz sie czy w liczniku jest jakis system opowiedzialny za wlaczanie kontrolki plynu ?
Jak się mocno uprzesz to jutro podrzucę schemat.
cojtalek pisze:ile u Was wynosi wychylenie wskazówki a obiegu z juz otwartym termostatem ? 3/4 skali ?
Nieco mniej niż pół, jak włącza się wentylator to jest odrobinę wychylona ponad połowę. Po przeciągnięciu ponad 180 km/h wychyla się na 3/4

[ Dodano: 07 Lip 2010 20:58 ]
cojtalek pisze:wychylenie wskazówki a obiegu z juz otwartym termostatem ? 3/4 skali ?
Czyżbyś miał odwrotnie podpięte czujniki?
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 20:58 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości