Spryskiwacze reflektorów -PROBLEM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: Jaaro » pn cze 28, 2010 13:43

depo, pompkę od spryskiwaczy reflektorów, masz od razu za lampą przy zbiorniku, natomiast pompka do spryskiwania szyb nie jest widoczna od góry - przynajmniej u mnie jej nie widać dobrze - może jakiś kawałek. Hehe ale zakręciłem...


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » wt lip 06, 2010 20:31

Ja mam pytanie odnośnie bezpiecznika od spryskiwaczy świateł. Jest on na 33 miejscu w tablicy bezpieczników z boku w desce rozdzielczej. Ale ja znalazłem jeszcze jeden-obok przekaźnika spryskiwaczy lamp w skrzynce przekaźników pod deską rozdzielczą.

"Znikły mi spryski lamp" i po kolei, doszedłem do tego, że to właśnie ten drugi nigdzie nie opisany bezpiecznik jest przyczyną. Jest to bezpiecznik tzw. termiczny, ja go zastąpiłem zwykłym o takim samym amperażu ( 30 A ), ale chciałem sie zapytać, czy ktos wie, czym sie różni ten termiczny od zwykłego i czy można je stosować zamiennie ??? Obrazek


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt lip 06, 2010 22:18

Bezpiecznik termiczny to tzw. termik.
Nie wiem czy Kolega mieszka w domku prywatnym i czy ma hydrofor. Jest tam znane, proste zabezpieczenie: jeśli silnik elektryczny pompy w domu pracuje zbyt długo (nieszczelność, pęknięta gdzieś rura itp) termik wyłącza silnik z uwagi na przegrzanie przez za duży lub za długo trwający pobór prądu. I teraz: po ostygnięciu, sam włącza ponownie obwód.
Bezpiecznik zwykły, po przekroczeniu prądu nominalnego - pali się i już nigdy nic nie włączy - jest do wyrzucenia.
Gorzej też zabezpiecza obwód, nie pilnuje tak precyzyjnie przekroczenia czasu pracy obwodu zabezpieczanego.

Sumując: można ale w ostateczności.



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » śr lip 07, 2010 19:09

Tak to też sobie wytłumaczyłem, ale....
Po co tam jest termik ? Do pompki spryskiwaczy szyby jest tylko zwykły bezpiecznik, a tutaj zwykły pod nr 33 i jeszcze ten termiczny ? :blush:


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 164 gości