turbo, grusza turbo... kilka pytań

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
filip-51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 23:12
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

turbo, grusza turbo... kilka pytań

Post autor: filip-51 » ndz lip 04, 2010 01:28

auto golf iv 1,9 tdi 110km. Jestem na etapie czyszczenia turbo...( auto wchodzi w tryb awaryjny - przy 100km/h) tzn. zostało ono wyciągnięte...i jak narazie nie potrafię odkręcić śrub od gruszy...

stan gruszy...kompletnie zardzewiała - sztanga się nie rusza ( 2-3 mm ), obudowa dziurawa...

pytania:
-czy jest możliwość rozebrania i przeczyszczenia gruszy? membrana w środku chyba sprawna..
-jaki powinien być skok sztangi ?
-jak odkręcić te śruby ? .. tylko te dwie zostały ... może podgrzać opalarką ? jak narazie psikam wd-40...ale śruby ani rusz.
- w razie czego ile mnie będzie kosztować nowa grusza...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam ponownie...

niestety turbiny nie udało mi się otworzyć... grzałem opalarka ale nie dało rady... ( kierownice rozruszane - chodzą bardzo luźno ), grusza turbiny wymieniona...

i teraz kolejny problem.... wszystko poskładałem do kupy... i turbo dziwnie pracuje...z niskich obrotów dziwnie ja słychać i strasznie coś syczy... jakby była jakaś nieszczelność...gdzieś kolo wylotu turbiny do wydechu...

auto nie wchodzi w tryb awaryjny... do 170 nim przyśpieszyłem - tylko turbina dziwnie pracuje... czasem po odpaleniu coś zapiszczy

może źle grusza wyregulowana???? gdzie jest problem... zauważyłem też ze minimalnie gorzej się zbiera z niskich obrotów... gdyby nie to syczenie to było by ok...
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 16:34 przez filip-51, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Martin99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 19:37
Lokalizacja: BIA
Kontakt:

Post autor: Martin99 » ndz lip 04, 2010 02:43

filip-51, z tego co wiem to gruszka jest niezrozbieralna:P takze poleci ok 100 :crazy:



rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » ndz lip 04, 2010 23:44

jako, że sam uważam że moja gruszka jest troszkę przerdzewiała swego czasu obadałem temat. nowa dedykwoana gruszka to koszt ok 250zł

gruszka

uważam, że nie masz co się oglądać za chińskimi podróbami jak i używanymi. gdzieś mi się obiło, że na zamontowanej turbinie ciężka sprawa to zdemontować, ale nie mogę tego potwierdzić bo organoleptycznie nie miałem okazji tego obadać.

Ja mam pytanie, przy jakich obrotach nasze 110km ma max moment obrotowy? bo mnie wciska od ok 2500 obr/min a zdaje mi się że powinno przy 1800??



Awatar użytkownika
Martin99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 19:37
Lokalizacja: BIA
Kontakt:

Post autor: Martin99 » pn lip 05, 2010 19:59

no z uzywana gruszka moze byc jak na bazarku.. taka ładna a jednak zepsuta w środku :bigok:



Awatar użytkownika
filip-51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 23:12
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: filip-51 » pn lip 05, 2010 21:53

witam, autko przyśpieszało od bardzo niskich obrotów ( 1400- 1700 juz mocno wbijało w fotel, gorzej od 3 tys...

gruszka już zamówiona... stara rozebrana po 2 dniach psikania wd-40.

aktualnie nie mogę się dostać do wnetrza turbo... ( łopatki zapieczone bo sztanga się nie ruszała )... walcze dalej...

jeszcze takie pytanie:

czy muszę wymieniać wszystkie uszczelki ? egr, dolot, wydech? czy nic się nie stanie jak wsadzę stare ?



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » pn lip 05, 2010 22:19

filip-51 pisze:jeszcze takie pytanie:

czy muszę wymieniać wszystkie uszczelki ? egr, dolot, wydech? czy nic się nie stanie jak wsadzę stare ?
Jeśli są całe to śmiało możesz składać na starych. Ja tak zrobiłem i wszystko jest Ok



rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » pn lip 05, 2010 22:22

taka mała dygresja:

to tak jakbyś na tej samej gumie drugi raz jechał :helm:

groszowe sprawy, więc czy warto?



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » pn lip 05, 2010 22:30

rozyk_l pisze:taka mała dygresja:

to tak jakbyś na tej samej gumie drugi raz jechał :helm:

groszowe sprawy, więc czy warto?
Tylko że żadna uszczelka nie jest gumowa !!!
Są metalowe i ze specjalnego tworzywa( nie wiem jak to się fachowo nazywa ) . Jak ktoś chce może zmienić tylko po co ???
rozyk_l pisze:gdzieś mi się obiło, że na zamontowanej turbinie ciężka sprawa to zdemontować, ale nie mogę tego potwierdzić bo organoleptycznie nie miałem okazji tego obadać.
wyjęcie zajmuje parę minut
rozyk_l pisze: Ja mam pytanie, przy jakich obrotach nasze 110km ma max moment obrotowy? bo mnie wciska od ok 2500 obr/min a zdaje mi się że powinno przy 1800??
przy 1900
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 22:43 przez erikt65, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
filip-51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 23:12
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: filip-51 » pn lip 05, 2010 23:32

Zdjęcie gruszy nie trwa pare minut... no chyba, ze ktoś ja rozbiera z nowego samochodu...a nie z 9 letniego auta...

Wszystkie śruby miałem tak zapieczone i zardzewiałe, że ich prawie nie było widać...
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 23:34 przez filip-51, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » pn lip 05, 2010 23:51

kolego podgrzej stronę goracą palnikiem jak Ci się nie chce rozwarstwić i musi puscic


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt lip 06, 2010 07:04

filip-51 pisze:aktualnie nie mogę się dostać do wnetrza turbo... ( łopatki zapieczone bo sztanga się nie ruszała )... walcze dalej...
Do miski z ropa i benzyna ta turbine wsadz na noc.
Pozaznaczaj sobie jak sa ustawine muszle itd by pozniej nie bylo cyrkow. Najlepiej zrob jezzcze kilka fotek sobie.
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 07:05 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: kornat » wt lip 06, 2010 10:20

A ja mam takie pytanie czy to normalne że ten wąż jest lekko zapocony?
Obrazek



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » wt lip 06, 2010 19:24

filip-51 pisze:Zdjęcie gruszy nie trwa pare minut... no chyba, ze ktoś ja rozbiera z nowego samochodu...a nie z 9 letniego auta...
Ja mówię o wyjęciu gruchy z golfa 98 z silnikiem ALH więc bliźniaczym do twojego.Wystarczy odkręcić dwie nakrętki odpiąć wężyk i zdjąć zabezpieczenie. Dostęp jest mocno ograniczony ale nikt nie mówił że będzie łatwo.
A ja mam takie pytanie czy to normalne że ten wąż jest lekko zapocony?
Prawdopodobnie Turbinka olej puszcza ... i tak nie powinno być.
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 20:25 przez erikt65, łącznie zmieniany 2 razy.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: kornat » wt lip 06, 2010 20:03

erikt65 pisze:Turbinka olej puszcza ... i tak nie powinno być.
tzn. że turbo siada czy tylko jest jakaś nieszczelność?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości