Witam,
dopadł mnie chyba jakiś pech odnośnie podnośników. Dopiero co (w weekend) wymieniłem z jednej strony dziś padł z drugiej. Tylko teraz wygląda na to, że padł silniczek. Jeszcze przed demontażem tapicerki zadziałał, szyba opuściła się do końca a do góry już nie poszedł.
Po rozebraniu okazało się, że rurka spod sprężyny chciała się nawinąć na koło, gdzie zazwyczaj nawija się linka. No i całe dziadostwo się zakleszczyło :/
Teraz nawet nie drgnie - wymontowałem silniczek z mechanizmu, podpiąłem i nic się nie dzieje. W jaki sposób i może ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić by upewnić się, że silniczek wyzionął ducha (wolałbym, żeby nie)?
Słyszałem też, ale nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą, że jest mechanizm przeciążenia, który wyłącza czasowo silnik. Ale nawet jeśli istnieje, to raczej nie na godzinę czasu?
Pytanie dodatkowe - czy wszystkie silniczki są takie same, czy może chociaż takie same są z jednej strony (np. lewe).
Problem dotyczy podnośnika (i silniczka) lewego tylnego.
Jak sprawdzić silniczek podnośnika szyb?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
kolego przykładasz + i -, będziesz wiedział czy działa czy nie
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
- xiyal
- Mały gagatek
- Posty: 101
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:04
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
A który to jest + a który - ? nie kojarzę teraz dokładnie czy jest tam dojście bezpośrednio do silniczka. Na pewno jest kilka przewodów i dość rozbudowana wtyczka. Nie param się na codzień elektryką
Czy może jest jeszcze jakiś element w obwodzie poza silniczkiem który mógł się zepsuć (poza włącznikiem)? Może jakiś przekaźnik lub coś w ten deseń?
[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 10:08 ]
jeszcze pytanie: czy silnik od mechanizmu z drzwi przednich jest taki sam jak w tylnych (strona lewa)?
Czy może jest jeszcze jakiś element w obwodzie poza silniczkiem który mógł się zepsuć (poza włącznikiem)? Może jakiś przekaźnik lub coś w ten deseń?
[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 10:08 ]
jeszcze pytanie: czy silnik od mechanizmu z drzwi przednich jest taki sam jak w tylnych (strona lewa)?
Pozdro
xiyal
xiyal
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
jak już wyjałeś silniczek to musisz odkręcić od niego elektronikę która znajduje się w takiej dużej plastikowej obudowie przy silniczku z której wychodzi kostka. Odkręcasz pokrywę, wyciągasz płytkę i będziesz miał przy silniku 2 piny. Tam przykładasz + i - i powinien zatrybić o ile jest dobry. Natomiast jeśli nie zatrybi to mozesz pomierzyć uzwojenie wirnika silnika jeśli będzie ok to szczotki. Jakby co to mam gdzieś wirnik sprawny. Natomiast jeśli silnik okaże sie sprawny to wina raczej będzie leżała w elektronice sterującej silniczkiem albo w przewodach/wiązce drzwiowej, która zazwyczaj przełąmuje się w gumowej przelotce widocznej przy otwarciu drzwi. Z tyłu na przód raczej będzie pasował ale głowy obciąć sobie za to nie dam. Są 2 rodzaje silniczków które różnią sie tym, ze w tych starszych była możliwość automatycznego otwarcia całej szyby przytrzymując przycisk w dół przez 3s a do góry już sie tak nie dało. Natomiast w nowszych dało sie też tak zrobic do góry tylko trzeba było to zaprogramować.
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 10:49 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- xiyal
- Mały gagatek
- Posty: 101
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:04
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
dzięki za rzeczową odpowiedź sprawdzę po powrocie do pracy i jakby co odezwę się jeszcze
[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 19:49 ]
witam ponownie,
okazał sie na szczęście że silniczek jest dobry. Pech chciał, że w jednym czasie popsuł sie mechanizm podnoszenia i pękł przewód na łączeniu drzwi. Dlatego wprowadziło mnie to w błąd. Tak więc pozostaje mi tylko wymiana samego mechanizmu a to już robiłem w weekend tylko w drzwiach po przeciwnej stronie.
Dzięki za pomoc.
[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 19:49 ]
witam ponownie,
okazał sie na szczęście że silniczek jest dobry. Pech chciał, że w jednym czasie popsuł sie mechanizm podnoszenia i pękł przewód na łączeniu drzwi. Dlatego wprowadziło mnie to w błąd. Tak więc pozostaje mi tylko wymiana samego mechanizmu a to już robiłem w weekend tylko w drzwiach po przeciwnej stronie.
Dzięki za pomoc.
Pozdro
xiyal
xiyal
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości