Problem z ciśnieniem doładowania turbo KKK k14

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

Problem z ciśnieniem doładowania turbo KKK k14

Post autor: bartek330 » ndz lip 04, 2010 17:27

Chciałem zwiększyć ciśnienie doładowania. Znalazłem że wystarczy wkręcić śrubę na Wastegate, więc powoli kręcę i co jakiś czas sprawdzenie. W sumie wyszło jakieś 4 obroty a ciśnienie ciągle wynosi 0.6 bara.
Stwierdziłem że WG może być zapieczone. Turbina wyciągnięta, WG odkręcone, rozruszane wyczyszczone i skręcone. W zasadzie WG chodziło, trochę ciężko ale dało się ruszać. Ciśnienie bez zmian.
Pomyślałem że może być coś z zaworem bezpieczeństwa, więc najpierw przykręciłem go bez rezultatów. Później zablokowałem go całkowicie, a ciśnienie ciągle wynosi 0.6 bara.

Wskaźnik na pewno jest OK został sprawdzony, zresztą charakterystyka jazdy i dymienie się nie zmienia.
Czego jeszcze się czepić, a może założenie zaworu MBC coś zdziała.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz lip 04, 2010 17:36

Turbina się kończy , sprawdz ciśnienie na garach


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 04, 2010 17:45

Zawór MBC nic Ci nie da.
Wkręć na max,a następnie wykręć o pół obrotu i wtedy sprawdź.K-14 ma to do siebie,że zwiększanie ciśnienia zaczyna się w końcowej fazie wkręcania śruby regulacyjnej :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bartek330 » ndz lip 04, 2010 17:50

Kompresja na pewno nie jest najlepsza bo na cylindrach były już spore progi, ale czy to może mieć aż taki wpływ.

Turbina ma delikatny luz poprzeczny, a wzdłużnego nie czuć, olejem nie rzyga mocno.

Jeżeli nic więcej nie mogę zrobić to chyba powoli trzeba będzie zacząć składać nowy blok.

Edit:

Dzięki Michaś_1977 zaraz lecę do garażu to sprawdzić.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 17:51 przez bartek330, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 04, 2010 17:53

Tylko uważaj w trakcie jazdy,żebyś nie przeholował.Po prostu jak zobaczysz,że jest lepiej,to ustaw ciśnienie takie jak uważasz za stosowne i spokój :bigok:

[ Dodano: 04 Lip 2010 17:56 ]
Jeszcze jedno-jak sprawdzałeś to ciśnienie?
Mam nadzieję,że nie na postoju...suszarka daje moc tylko pod obciążeniem,czyli w trakcie jazdy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bartek330 » ndz lip 04, 2010 18:01

Za każdym razem była przejażdżka i kontrola ciśnienia na 3 i 4 biegu.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 04, 2010 18:07

Zbyt uboga dawka paliwa i za wczesny kąt wtrysku też powodują niskie ciśnienie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bartek330 » ndz lip 04, 2010 22:13

Problem rozwiązany. Wkręciłem śrubę do oporu i cofnąłem. Przejażdżka i pokazało ciśnienie ponad 1.3 bara. Na koniec skręciłem do 0.9 bara i jest wszystko OK.

Dawkę paliwa miałem już zwiększoną i do tego teraz ustawiałem ciśnienie, a kont wtrysku mam ustawiony tak żeby bez problemu odpalał samochód i jest prawdopodobnie trochę za wczesny.

Dzięki za pomoc punkty lecą.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
mojzeszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 17, 2011 00:18

Problem z ciśnieniem doładowania turbo KKK k14

Post autor: mojzeszek » śr cze 29, 2011 15:02

Witam!
Mam podobny problem z brakiem reakcji na przykręcanie WG. Zmierzyłem ciśnienie przed wszystkimi przeróbkami i wynosiło 0,65bar. Następnie zwiększyłem dawkę na boostpinie i wkręciłem śrubę WG o 2 obroty, pomiar ciśnienia: 0,6bar. Bardzo mnie to zdziwiło więc wkręciłem jeszcze 3 obroty( czyli w sumie 5) no i ciśnienie wzrosło do 0,7. MOJE PYTANIE: CZY WKRĘCENIE DO OPORU OZNACZA ŻE rzeczywiście będzie jakiś opór czy trzeba wkręcić do jakiegoś momentu, ile mniej więcej obrotów od oryginalnego ustawienia wkręciłeś śrubę żeby uzyskać ciśnienie 0,9, czy podkręcałeś zawór bezpieczeństwa żeby uzyskać 0,9 (słyszałem że oryginalnie jest ustawiony na 0,85bar) a jeśli tak to o ile obrotów.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 106 gości