Przegrzewanie śilnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przegrzewanie śilnika
1,4 16v
Zaczęła mi rosnąć temp do ponad 100st, i zapala się kontrolka od temp
czego to może być wina ?? termostat,pompa ????
Zaczęła mi rosnąć temp do ponad 100st, i zapala się kontrolka od temp
czego to może być wina ?? termostat,pompa ????
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
No to tu jest problem: wentylator chłodnicy włącza się po przekroczeniu 90°C. Tak więc proponuję zdjąć wtyk z włącznika wkręconego w chłodnicę i zewrzeć kawałkiem drucika piny w tym wtyku. Gdy wiatrak(i) ruszą - włącznik do wymiany, gdy nie ruszą - brak zasilania lub uszkodzony wentylator.
Ale na forum jest o tym sporo.
Ale na forum jest o tym sporo.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
To chyba trzeba wymienić ten czujnik, powinien włączać dwie prędkości wiatraka (jest na trzy przewody zapewne) a Koledze udało się sprawdzić silnik, więcej taką spinką się nie osiągnie. Nowy będzie włączał wcześniej a gdy temperatura wzrośnie - włączy większą prędkość, jak dotąd.
Jeszcze ewentualnie można zewrzeć drugi z przewodów by już ostatecznie sprawdzić drugą prędkość wentylatora. Jednak gdyby był spalony jeden bieg w silniczku, to późno ale jednak by się włączał chociaż drugi z biegów a tu nic. Tak więc myślę że to ten czujnik/włącznik.
A termostat otwiera skoro węże mają równą temperaturę.
Jeszcze ewentualnie można zewrzeć drugi z przewodów by już ostatecznie sprawdzić drugą prędkość wentylatora. Jednak gdyby był spalony jeden bieg w silniczku, to późno ale jednak by się włączał chociaż drugi z biegów a tu nic. Tak więc myślę że to ten czujnik/włącznik.
A termostat otwiera skoro węże mają równą temperaturę.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 16:07 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
By sprawdzić oba biegi zwieramy czerwony z czerwono-białym (pierwsza, mniejsza szybkość), potem czerwony z czerwono-czarnym - maksymalna szybkość.
To już pokaże czy oba uzwojenia silnika są sprawne.
Natomiast zasilanie włącznika jest bez zarzutu - na druciku chodzi! To już sporo.
To już pokaże czy oba uzwojenia silnika są sprawne.
Natomiast zasilanie włącznika jest bez zarzutu - na druciku chodzi! To już sporo.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 17:05 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 56 gości