lewe powietrze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

lewe powietrze

Post autor: boksiu73 » sob lip 03, 2010 03:17

witam mam pytanie gdzie szukać przyczyn lewego powietrza [bogata mieszanka,lambda 0,5-1,5]?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lip 03, 2010 07:26

jezeli masz przelywomierz to pomiedzy nim a kolektorem ssacym
jezeli jie ma przeplywomierza to pomiedzy przepustnica a kolektorem ssacym
przepystnica jest przykrecona do kolektora za pomoca podstawki gumowej - czesty powod zaciagania lewego powietrza
zobacz tez polaczenie kolektora ssacego z serwem hamulca - czasami peka waz laczacy oba elementy



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » sob lip 03, 2010 09:25

weź jakiś spray, odświeżacz powietrza, cokolwiek. Zapal go, otwórz maskę i rozpylaj nad zapalonym silnikiem, nad dolotem. Przyglądaj się uważnie i jak dobrze pójdzie to zobaczysz gdzie wciąga do układu lewzinę.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 03, 2010 12:01

boksiu73 pisze:ambda 0,5-1,5]
napięcie skacze między tymi wartościami czy współczynnik lambda, bo oznacza mniej więcej odwrotnie jedno i drugie.
I nie bardzo mi się kojarzy żeby dodatkowe powietrze powodowało wzbogacanie mieszanki. Z wyjątkiem nieszczelności w wydechu między silnikiem a sondą lambda


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » sob lip 03, 2010 21:32

sam już niepamiętam jutro sprawdze na vagu.ostatnio miałem bład 537 sonda lambda wartości graniczne błąd sporadyczny maszyna dużo pali .czyściłem dziś przepustnice ale niewiem czy uszczelkę należy czymś posmarować [silikon smar olej]czy nie bo ją przykręciłem na sucho i boję się żeby lewego powietrza nie ciągneła.jeszcze jedno pytanie ,odkrecałem tą klapkę na kolektorze i w środku było tłusto od oleju ale tego nie wycierałem ,czy należało by to też wytrzeć.

[ Dodano: 04 Lip 2010 14:50 ]
Po wczorajszym czyszczeniu golfik odpalił potem zaczoł się dławić i wreszcie zdechł i tak kilka razy ale wreszcie się ustawił [przepustnica] chyba.Podłączyłem vaga i posprawdzałem wartości i nawiązując do postu wcześniejszego to faktycznie chodziło mi o volty.
Sprawdziłem sobie kąt wyprzedzenia zapłonu jest ok,ale zaniepokoiła mnie jedna z wartości w grupie5 ostatnia wartośćtam gdzie jest osiem cyfr .Umnie było 00001010 ale czasami to ostatnie zero zamieniało sie na 1 [00001011] co oznacza bogatą mieszankę a mam wysokie spalanie 13 litrów.Czy można coś zrobić z tą bogatą mieszanką gdzie szukać przyczyny.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 15:05 przez boksiu73, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lip 04, 2010 19:53

wysokie napiecie - bogata mieszanka
niskie napiecie - uboga mieszanka
jezeli masz bogata mieszanke to raczej nie jest to wina lewego powiterza
silnik dostaje zbyt duzo benzyny w porownaniu do powietrza wiec zobacz czy ci nie cieknie wtryskiwacz, moze masz uszkodzony regulator i podaje zbt duze cisnienie lub jest peknieta membrana w reglatorze i leje benzyne



boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » ndz lip 04, 2010 20:05

czy chodzi tobie o regulator ciśnienia paliwa [wymieniałem w zeszłym tygodniu tak profilaktycznie]nic nie pomogło.o jaką membrane ci chodzi.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lip 04, 2010 20:13

w regulatorze
skoro uwazasz ze regulator sprawny to mozliwe ze ktorys wtrysk leje



boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » ndz lip 04, 2010 20:19

no niewiem bo 2 tygodnie temu sprawdzałem wtryski w "pezalu"i niby wszystko ok ale żadnego wykresu mi nie dali .



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lip 04, 2010 20:25

skoro czysciles przepustnice to moze ja zaadoptuj



boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » ndz lip 04, 2010 20:33

próbowałem dziś zaadoptować ale mój vag niema tej opcji [niedostępna] gdy dziś odpaliłem maszyne to było wszystko ok ale po jakimś czasie straciła moc i zgasł,odpaliłem pochodził i znów zgasł i tak kilka razy ale w końcu odpalł i chodzi .Myślę że się sama zaadaptowała bo auto ciągnie lepiej[przyspieszenie].Niewiem jak ze spalaniem będzie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 57 gości