Klimatyzacja chodzi gorzej po przeglądzie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Klimatyzacja chodzi gorzej po przeglądzie

Post autor: kris » pt lip 02, 2010 19:55

Witam w ten cieplutki wieczorek. Autko po przeglądzie klimatyzacji (manualnej) w maju i czyszczeniu ozonowym. Czynnik uzupełniony (dosyć dużo brakowało). W zeszłym roku klima chodziła wyśmienicie. Po tym przeglądzie chodzi jakby na pół gwizdka. Kiedyś bieg ustawiony na dwójce i auto było zaraz zimne. Teraz muszę wrzucać na trzeci bieg, a ona i tak bardzo wolno się ochładza. Na czwartym już sprężarka chodzi strasznie głośno. Ten wężyk od klimy przy wentylatorze był lekko zimny a sam wentylator się kręcił. Z góry dziękuje za pomoc bo już nie wiem co mu dolega. :( Pozdrawiam


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Klimatyzacja chodzi gorzej po przeglądzie

Post autor: PinkFloyd » pt lip 02, 2010 21:11

kris pisze:Witam w ten cieplutki wieczorek. Autko po przeglądzie klimatyzacji (manualnej) w maju i czyszczeniu ozonowym. Czynnik uzupełniony (dosyć dużo brakowało). W zeszłym roku klima chodziła wyśmienicie. Po tym przeglądzie chodzi jakby na pół gwizdka. Kiedyś bieg ustawiony na dwójce i auto było zaraz zimne. Teraz muszę wrzucać na trzeci bieg, a ona i tak bardzo wolno się ochładza. Na czwartym już sprężarka chodzi strasznie głośno. Ten wężyk od klimy przy wentylatorze był lekko zimny a sam wentylator się kręcił. Z góry dziękuje za pomoc bo już nie wiem co mu dolega. :( Pozdrawiam
wezyki sprawdza się przy zaworze rozpreznym przy przegrodzie kabiny za zbiorniczkiem płynu chłodniczego, górny w tych temp. powinien byc ciepły a dolny zimny . W temp. pow. 30st z kratek może lecieć nawet 9-10st, wiec nie ma co oczekiwac cudów, poza tym przy takich temp najperw trzeba przewietrzyc wnetrze a potem właczyc klime na srodkowy nawiew z zamknietym obiegiem zeby na poczatku pomóc klimie. Chyba ze ktos poza czynnikiem nabił za dużo oleju. Podaj jakie jest małe i duże cisnienie i przy jakiej temp. zewnetrznej było mierzone. Zmierz temp. powietrza ze sr. kratek nawiewu przy zamknietych pozostałych kratkach na 3 biegu went. po ok 2 min pracy klimy. może cisnienie HP rosnie wysoko i nie włacza sie na postoju 2 bieg wentylatora? klima słabo dziala także w czasie szybkiej jazdy? czy tylko na postoju? może chłodnica zabita syfem, podaj ile czynnika dobito. Kiedys miałem przypadek ze klapka ciepłego pow, zawiesiła sie i do konca sie nie zamykała. Może osuszacz lub zawór rozprezny wyzionoł ducha. Może slizgac sie tez sprzegiełko wiec rzeczy może być dużo.
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 21:14 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » pt lip 02, 2010 21:45

PinkFloyd pisze:wezyki sprawdza się przy zaworze rozpreznym przy przegrodzie kabiny za zbiorniczkiem płynu chłodniczego, górny w tych temp. powinien byc ciepły a dolny zimny
A ten wężyk zaraz z początku jak otworzymy maskę od strony pasażera przy wentylatorze powinien być zimny czy tylko lekko chłodniejszy ?
PinkFloyd pisze:W temp. pow. 30st z kratek może lecieć nawet 9-10st, wiec nie ma co oczekiwac cudów, poza tym przy takich temp najperw trzeba przewietrzyc wnetrze a potem właczyc klime na srodkowy nawiew z zamknietym obiegiem zeby na poczatku pomóc klimie.
Wcześniej chodziło lepiej mimo upałów.
PinkFloyd pisze:Chyba ze ktos poza czynnikiem nabił za dużo oleju.
Nie wiem, ale facet który to robił zajmuje się tym to raczej by się nie pomylił
PinkFloyd pisze:Podaj jakie jest małe i duże cisnienie i przy jakiej temp. zewnetrznej było mierzone.
Ta kartka którą dostałem od niego zgubiła mi się.
PinkFloyd pisze:klima słabo dziala także w czasie szybkiej jazdy?
Jest minimalna różńica na +, ale to dalej nie było to co kiedyś
PinkFloyd pisze: podaj ile czynnika dobito
Jak wcześniej pisałem zgubiła mi się kartka. Pamiętam tylko że powiedział że prawie nic nie było.

[ Dodano: 02 Lip 2010 21:48 ]
Klima już gorzej chodziła odrazu po przeglądzie, nie zrobi
PinkFloyd pisze:Zmierz temp. powietrza ze sr. kratek nawiewu przy zamknietych pozostałych kratkach na 3 biegu went. po ok 2 min pracy klimy.
Z obiegem zamkniętym czy otwartym to sprawdzić ?


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 02, 2010 22:01

Przy mocno rozgrzanym silniku i wys. temp. ten waz przy chłodnicy może byc tylko chłodniejszy, zobacz ten przy zaworze rozpreznym, sprawdz te weze po porannym odpaleniu i temp. z kratek na otwartym obiegu i po rozgrzanu mocno auta. jak co to wracaj z reklamacją
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 22:02 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » pt lip 02, 2010 23:30

PinkFloyd, :pub: jutro biorę się do sprawdzenia. Dzięki :pub:


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » sob lip 03, 2010 10:52

Jeżeli przy nabijaniu facet mówił że czynnika prawie nie było to mogło pójść uszczelnienie czołowe sprężarki objawiające się tym że przy wyłączonej klimie przy sprawdzeniu szczelności wszystko jest OK gaz z olejem zaczyna uciekać przy włączonej klimie.Zobacz czy nie masz ubrudzonej olejem sprężarki zaraz za kołem pasowym



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » sob lip 03, 2010 10:57

zikr6, dzięki :pub: Sprawdzę jak wróce do domu bo auto sobie stoi w domu w garażu

[ Dodano: 03 Lip 2010 10:58 ]
Jeśli to się sprawdzi to do wymiana będzie sprężarka czy wystarczy ją uszczelnić?


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » sob lip 03, 2010 11:02

Wystarczy wymienić uszczelniacz.A filtr przeciwpyłkowy wymieniłeś?



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » sob lip 03, 2010 11:04

zikr6 pisze:A filtr przeciwpyłkowy wymieniłeś?
Tak z wkładem węglowym w czerwcu przy okazji wymiany oleju


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości