Klimatyzacja chodzi gorzej po przeglądzie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Klimatyzacja chodzi gorzej po przeglądzie
Witam w ten cieplutki wieczorek. Autko po przeglądzie klimatyzacji (manualnej) w maju i czyszczeniu ozonowym. Czynnik uzupełniony (dosyć dużo brakowało). W zeszłym roku klima chodziła wyśmienicie. Po tym przeglądzie chodzi jakby na pół gwizdka. Kiedyś bieg ustawiony na dwójce i auto było zaraz zimne. Teraz muszę wrzucać na trzeci bieg, a ona i tak bardzo wolno się ochładza. Na czwartym już sprężarka chodzi strasznie głośno. Ten wężyk od klimy przy wentylatorze był lekko zimny a sam wentylator się kręcił. Z góry dziękuje za pomoc bo już nie wiem co mu dolega. Pozdrawiam
Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie
Re: Klimatyzacja chodzi gorzej po przeglądzie
wezyki sprawdza się przy zaworze rozpreznym przy przegrodzie kabiny za zbiorniczkiem płynu chłodniczego, górny w tych temp. powinien byc ciepły a dolny zimny . W temp. pow. 30st z kratek może lecieć nawet 9-10st, wiec nie ma co oczekiwac cudów, poza tym przy takich temp najperw trzeba przewietrzyc wnetrze a potem właczyc klime na srodkowy nawiew z zamknietym obiegiem zeby na poczatku pomóc klimie. Chyba ze ktos poza czynnikiem nabił za dużo oleju. Podaj jakie jest małe i duże cisnienie i przy jakiej temp. zewnetrznej było mierzone. Zmierz temp. powietrza ze sr. kratek nawiewu przy zamknietych pozostałych kratkach na 3 biegu went. po ok 2 min pracy klimy. może cisnienie HP rosnie wysoko i nie włacza sie na postoju 2 bieg wentylatora? klima słabo dziala także w czasie szybkiej jazdy? czy tylko na postoju? może chłodnica zabita syfem, podaj ile czynnika dobito. Kiedys miałem przypadek ze klapka ciepłego pow, zawiesiła sie i do konca sie nie zamykała. Może osuszacz lub zawór rozprezny wyzionoł ducha. Może slizgac sie tez sprzegiełko wiec rzeczy może być dużo.kris pisze:Witam w ten cieplutki wieczorek. Autko po przeglądzie klimatyzacji (manualnej) w maju i czyszczeniu ozonowym. Czynnik uzupełniony (dosyć dużo brakowało). W zeszłym roku klima chodziła wyśmienicie. Po tym przeglądzie chodzi jakby na pół gwizdka. Kiedyś bieg ustawiony na dwójce i auto było zaraz zimne. Teraz muszę wrzucać na trzeci bieg, a ona i tak bardzo wolno się ochładza. Na czwartym już sprężarka chodzi strasznie głośno. Ten wężyk od klimy przy wentylatorze był lekko zimny a sam wentylator się kręcił. Z góry dziękuje za pomoc bo już nie wiem co mu dolega. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 21:14 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.
A ten wężyk zaraz z początku jak otworzymy maskę od strony pasażera przy wentylatorze powinien być zimny czy tylko lekko chłodniejszy ?PinkFloyd pisze:wezyki sprawdza się przy zaworze rozpreznym przy przegrodzie kabiny za zbiorniczkiem płynu chłodniczego, górny w tych temp. powinien byc ciepły a dolny zimny
Wcześniej chodziło lepiej mimo upałów.PinkFloyd pisze:W temp. pow. 30st z kratek może lecieć nawet 9-10st, wiec nie ma co oczekiwac cudów, poza tym przy takich temp najperw trzeba przewietrzyc wnetrze a potem właczyc klime na srodkowy nawiew z zamknietym obiegiem zeby na poczatku pomóc klimie.
Nie wiem, ale facet który to robił zajmuje się tym to raczej by się nie pomyliłPinkFloyd pisze:Chyba ze ktos poza czynnikiem nabił za dużo oleju.
Ta kartka którą dostałem od niego zgubiła mi się.PinkFloyd pisze:Podaj jakie jest małe i duże cisnienie i przy jakiej temp. zewnetrznej było mierzone.
Jest minimalna różńica na +, ale to dalej nie było to co kiedyśPinkFloyd pisze:klima słabo dziala także w czasie szybkiej jazdy?
Jak wcześniej pisałem zgubiła mi się kartka. Pamiętam tylko że powiedział że prawie nic nie było.PinkFloyd pisze: podaj ile czynnika dobito
[ Dodano: 02 Lip 2010 21:48 ]
Klima już gorzej chodziła odrazu po przeglądzie, nie zrobi
Z obiegem zamkniętym czy otwartym to sprawdzić ?PinkFloyd pisze:Zmierz temp. powietrza ze sr. kratek nawiewu przy zamknietych pozostałych kratkach na 3 biegu went. po ok 2 min pracy klimy.
Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie
Przy mocno rozgrzanym silniku i wys. temp. ten waz przy chłodnicy może byc tylko chłodniejszy, zobacz ten przy zaworze rozpreznym, sprawdz te weze po porannym odpaleniu i temp. z kratek na otwartym obiegu i po rozgrzanu mocno auta. jak co to wracaj z reklamacją
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 22:02 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli przy nabijaniu facet mówił że czynnika prawie nie było to mogło pójść uszczelnienie czołowe sprężarki objawiające się tym że przy wyłączonej klimie przy sprawdzeniu szczelności wszystko jest OK gaz z olejem zaczyna uciekać przy włączonej klimie.Zobacz czy nie masz ubrudzonej olejem sprężarki zaraz za kołem pasowym
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości