zawór turbiny, gruszka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » śr cze 30, 2010 13:27

kamillassek, a kierowniczki sprawdzałeś przy zdjętej sztandze?? Jeśli nie, to spredź ponownie ale przy zdjętej sztandze z dźwigni kierownic.



kamillassek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 29, 2010 17:54
Lokalizacja: podlasie

Post autor: kamillassek » czw lip 01, 2010 19:18

tak to podstawowa rzecz przy zdjęciu gruszki, kierowniczki bardzo lekko chodzą okolo 2 cm. jutro wyjmę gruszkę i sprobuje skasować ten luz na polączeniu sztangi z kierowniczkami



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » czw lip 01, 2010 22:30

Jaki Ty luz chcesz kasować?? Ten deliaktny, który jest na tulei nachodzącej na główną dźwignię kierownic?



kamillassek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 29, 2010 17:54
Lokalizacja: podlasie

Post autor: kamillassek » pt lip 02, 2010 17:47

tak o ten luz chodzi. delikatny??? na ciepłym ma okolo 1cm, na zimnym jakieś 5mm więc wydaje mi się zę otwór w sztandze jest już wyrobiony, czy ten luz na tej dzwigience mozę powodować noutlafa??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 02, 2010 22:13

kamillassek pisze:tak o ten luz chodzi. delikatny??? na ciepłym ma okolo 1cm, na zimnym jakieś 5mm więc wydaje mi się zę otwór w sztandze jest już wyrobiony, czy ten luz na tej dzwigience mozę powodować noutlafa??
zrób fotkę jak to u Ciebie wygląda bo to jakieś jaja są - luz w otworze sztangi 1 cm :kac:


Obrazek

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » pt lip 02, 2010 22:18

Sztomel, właśnie dlatego zadałem to pytanie :) bo cos mi nie pasuje. Tam nie działają żadne siły które by spowodowały jakiekolwiek wyrobienie tego otworu. Sztanga chodzi góra dół i koniec. Chyba, że kamillassek, ma na myśli coś zupełnie innego niż nam się wydaje. Zrób foty :)



kamillassek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 29, 2010 17:54
Lokalizacja: podlasie

Post autor: kamillassek » sob lip 03, 2010 13:38

niestety nie mam możliwośći zrobienia fotek. otwor w sztandze jest tak wyrobiony że naprawdę ma około 1cm luzu gora -dół. zgadzam się z tym że nie dzialają tam potężne siły i zastanawiam się dlaczego tak wyrobił się ten luz, może poprzedni wlaściciel założyl jakąś chińską gruchę?? kiery chodzą lużno, reszta też sprawdzona, więc chyba ten luz powoduje u mnie noutlafa



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » sob lip 03, 2010 15:18

A ja podejrzewam co może się dziać.. tam jest jeszcze taka jakby półokrągła tulejka.. być może jego brakuje i wtedy fakt będzie luz.. tylko to oznacza, że było już coś kombinowane i jest nietypowo połączone..


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » sob lip 03, 2010 23:00

blm, dokładnie. W garrettach jest taki jakby mały przegubik wprasowany. Jeśli go faktycznie nie ma, to luz może być.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lip 04, 2010 09:52

Koledzy blm i Toledziak, tam nie ma wprasowanej tulei, końcówka sztangi składa się ze zgrzewanych ze sobą dwóch elementów a w tych elementach jest już wytłoczony kołnierz tworzący otwór dla dźwigni zmiennej geometrii a wygląda to tak :
Obrazek


Obrazek

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz lip 04, 2010 10:08

Sztomel, jeśli masz oryginalną gruche garretta (tzn fabryczną) z zabezpieczeniem na gwincie śruby kontrującej sztangę (takie białe ustrojstwo) to prawdopodobnie gdzieś wcieło Ci ten przegub ze środka otworu. Zamienniki z reguły nie posiadają go.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 10:09 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lip 04, 2010 10:25

miałem oryginalny siłownik podciśnieniowy Garreta i zapewniam, że niczego w nim nie brakuje :
Obrazek


Obrazek

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz lip 04, 2010 10:58

http://allegro.pl/item1074879035_zawor_ ... _audi.html

w otworze o którym mowa jest taki dodatkowy pierścień (to jest ten przegub). Nie żebym szedł w zaparte, ale jak rozbierałem gerretty to tam były właśnie te przeguby. Natomiast w zamiennikach już ich nie spotkałem.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lip 04, 2010 11:14

czyli są wersje z tulejami i bez, u mnie jak widać w oryginale tulei nie było.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości