[mk2] Opóxnienie we włączaniu wentylatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

plitlan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt gru 04, 2009 14:49
Lokalizacja: z Gorzowa

Post autor: plitlan » pt lip 02, 2010 10:04

Za włączenie wentylatora odpowiedzialny jest czujnik temp. wody w chłodnicy (połączony kablami z wentylatorem) i chyba tylko on mógł zawinić (ew. czujnik temp. do zegarów zaczął inną temperaturę pokazywać).



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » pt lip 02, 2010 10:36

Jajcek, nigdzie !...... przy87stopniach powinien termostat puscic duzy obieg a nie wlaczac wentylator.....


był golf 2 1.3.....

Edams_Mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 02, 2010 11:05
Lokalizacja: W-Wa
Kontakt:

Post autor: Edams_Mk2 » pt lip 02, 2010 11:31

To może być coś z termostatem. Kiedyś miałem tak że załączał mi się wentylator przy strasznie wysokiej tem. nie powiem dokładnie przy jakiej bo nie jestem w stanie tego stwierdzić. Ale patrząc bo wskaźniku temperatury to miałem tak że skazówka wchodziła już na kontrolkę albo i poza nią i dopiero się załączał, a teraz jak wymieniłem termostat to wskazówka nawet nie dochodzi do kontrolki i już się załącza wentylator.

Więc zajrzyj do termostatu



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lip 02, 2010 12:05

genLODOWAmk2 pisze:Jajcek, nigdzie !...... przy87stopniach powinien termostat puscic duzy obieg a nie wlaczac wentylator.....
tu masz bardzo dobrą odpowiedź



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt lip 02, 2010 12:10

Do tej pory było tak że jak wskazówka dochodziła do połowy to uruchamiał sie wentylator i wskazówka dalej sie nie wychylała. Dziś wskazówka idzie do 3/4 i dopiero nastepuje uruchomienie wentylatora. Zauwazyłem iz oba węże są gorące. Wnioskuje iz termostat skończył swoja żywotność



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lip 02, 2010 12:24

jeśli oba węże są gorące to znaczy że termostat masz dobry , jakby oba węże nagrzewały się równomiernie od początku pracy silnika , to wtedy termostat jest do kitu , przy dobrym najpierw górny wąż się robi gorący dopiero potem drugi



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » pt lip 02, 2010 12:36

Jajcek pisze:Do tej pory było tak że jak wskazówka dochodziła do połowy to uruchamiał sie wentylator i wskazówka dalej sie nie wychylała. Dziś wskazówka idzie do 3/4 i dopiero nastepuje uruchomienie wentylatora. Zauwazyłem iz oba węże są gorące. Wnioskuje iz termostat skończył swoja żywotność
a nie gotuje się auto ?? tj popuszcza gdzies płyn ??


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 02, 2010 13:22

Jajcek, Przyuważ na jakim biegu włącza się teraz wentylator. Bo być może nie działa I -bieg i startuje dopiero drugi przy około 103 stopniach. To trzeba wtedy metodami "na krótko" sprawdzić włącznik w chłodnicy i sam silnik wentylatora. A następnie okablowanie i bezpiecznik
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 13:23 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Edams_Mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 02, 2010 11:05
Lokalizacja: W-Wa
Kontakt:

Post autor: Edams_Mk2 » pt lip 02, 2010 13:25

miś fazi pisze:jeśli oba węże są gorące to znaczy że termostat masz dobry , jakby oba węże nagrzewały się równomiernie od początku pracy silnika , to wtedy termostat jest do kitu , przy dobrym najpierw górny wąż się robi gorący dopiero potem drugi
Dokładnie tak jak miś fazi napisał. Sprawdź to i będziesz miał odp na pytanie.



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt lip 02, 2010 14:14

miś fazi pisze:jeśli oba węże są gorące to znaczy że termostat masz dobry , jakby oba węże nagrzewały się równomiernie od początku pracy silnika , to wtedy termostat jest do kitu , przy dobrym najpierw górny wąż się robi gorący dopiero potem drugi
Winny termostat będzie bo oba węże nagrzewaja się równomiernie.

[ Dodano: 02 Lip 2010 14:21 ]
Paweł Marek pisze:Jajcek, Przyuważ na jakim biegu włącza się teraz wentylator. Bo być może nie działa I -bieg i startuje dopiero drugi przy około 103 stopniach. To trzeba wtedy metodami "na krótko" sprawdzić włącznik w chłodnicy i sam silnik wentylatora. A następnie okablowanie i bezpiecznik
Czy każdy wentylator vw pracuje w trybie dwubiegowym??? Mam juz 3 wentylator i żaden nigdy nie pracował w trybie dwubiegowym. Zawsze mój wentylator pracuje na takich samych obrotach



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lip 02, 2010 14:30

zobacz ile pinów masz we wtyczce silnika wentylatora , jeśli dwa to jest jednobiegowy , jesli trzy to jest dwubiegowy , oczywiście że są takie i takie



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt lip 02, 2010 14:42

Ilość pinów w wentylatorze 3. Taka sama ilość pinów w czujniku wkręcanym w chłodnicę. Nr seryjny wentylatora: 165 959 455 T. Wentylator chodzi jednak na 1 biegu (dość szybko zapiernicza więc obstawiam iż to ten drugi bieg). Nigdy w moim aucie (bynajmniej nie za mojej kadencji) nie chodził wentylator w trybie dwubiegunowym



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lip 02, 2010 14:57

jak masz trzy piny , to do wiatraka dochodzą kable : brązowy masa , czerwono - czarny pierwszy bieg , czerwono - biały drugi bieg , we wtyczce wyłącznika termicznego przy chłodnicy masz też trzy : czerwony zasilanie , no i czerwono - czarny i czerwono - biały , zdejmij wtyczką z wyłącznika i kawałkiem kabelka zmostkój czerwony kabel z czerwono - czarnym a potem z czerwono - białym , zobacz czy będą się włączać poszczególne biegi
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 14:58 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt lip 02, 2010 21:08

Jeżeli termostat otwiera się przy 84 stopniach to czemu wentylator ma się wł przy 87 , pełne otwarcie termostatu to 102 1 bieg działania wentylatora przy 95 stopniach II 102 tyle w temacie :bigok:
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 21:09 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości