Skąd pobrać 12 V przy uruchamianiu silnika ? Podłączenie itp

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Skąd pobrać 12 V przy uruchamianiu silnika ? Podłączenie itp

Post autor: skaktus » czw lip 01, 2010 11:54

Witam.

Potrzebuję informacji, gdzie można się podłączyć w Golfie 3 ,rok 94, tak aby uzyskać 12 V. Chodzi mi o takie miejsce, w którym 12 V pojawia się tylko w momencie odpalania silnika i jego pracy, po zgaszeniu silnika napięcie znika. Czy można gdzieś uzyskać takie napięcie w okolicach stacyjki, przełącznika świateł itp ?



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » czw lip 01, 2010 11:57

sprawdź w radiu (czerwony przewód) tylko ze tam będziesz miał napięcie przy przekręconych kluczach.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » czw lip 01, 2010 12:36

Do czego to potzrbujesz? jakie obciążenie bedzie do tego podłączone?


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 13:03

Zasadniczo jest to czarny przewód z kostki stacyjki; jak wyżej Kolega TheBiSHoP pisze, ważne jest jak duże obciążenie będzie tego przewodu. Jakiś mały sygnał czy sterowanie przekaźnikiem - bez problemu. Dla dużego (więcej jak powiedzmy 2 A) - należy wykonać zasilanie prosto z plusa a z czarnego tylko nim sterować.
Czarno-żółty, który też tam przy kostce jest, nie bardzo się nadaje: prąd w nim zanika w czasie pracy rozrusznika.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw lip 01, 2010 13:19

na mysl przychodzi mi kontrolka hamulca recznego.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 13:23

Maćkooo pisze:na mysl przychodzi mi kontrolka hamulca recznego.
Błąd: jeśli Kolega ma na myśli kabelek do włącznika tej kontrolki na tunelu, to prąd nim idzie z lampki kontrolnej ręcznego, włącznik ją tylko łączy z masą.
A wcinać się przed kontrolkę w zegarach? E... też nie warto kombinować.
Obrazek

Można wpiąć się w wolne piny z tyłu skrzynki (piny zabezpieczone bezpiecznikiem!) we wtykach M/5, X/4 lub Q/4.
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 13:36 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 01, 2010 14:06

takie miejsce masz tylko na kontrolce ładowania



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 14:17

Czy Kolegom nie chodzi aby o informację o pracy silnika a nie prosty "kabel z zapłonu"?
To fakt, ale czy można ten przewód obciążać jeszcze innym niż przewidziane - urządzeniem?
Tak właśnie są podłączane "Automatyczne włączniki świateł" ale ja nie mam do tego zaufania - regler wolę zostawić w spokoju. To samo, choć przez przerzutnik, z lampką ciśnienia oleju.


:dol: W sumie: Racja :pub: :dol:
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 14:32 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 01, 2010 14:26

sterowanie przekaźnika z diodą na cewce oraz wzmacniaczem na jednym tranzystorze nie zaczkodzi układowi regler - lampka ładowania , a do przekaźnika można już podpiąc przez inną linie coś mocniejszego



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Post autor: skaktus » czw lip 01, 2010 16:13

Witajcie.

Chcę pod te 12 V podłączyć światła dzienne, które będą się włączały przy zapaleniu silnika i wyłączały kiedy silnik zgaszę.

Obciążenie wynosi 300 mA więc niewiele, światła są diodowe.

Rozumiem ze czarny przewód z stacyjki w zupełności wystarczy tak ?
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 16:14 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 01, 2010 16:16

czrny dostaje napięcie już w momencie jak przekręcisz kluczyk na zapłon , silnik jeszcze nie pracuje



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 16:50

Do tego celu włączanie się układu razem z zapłonem a nie z silnikiem - w zupełności wystarczy.
Z tyłu skrzynki są wtyki, w miejsca zaznaczone czerwonymi kółeczkami można się wpiąć, będzie czysto, ładnie i bezpiecznie!
Obrazek



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Post autor: skaktus » czw lip 01, 2010 17:04

Witam.

Rozumiem że każde kółko to plus i należy sobie wybrać, a minus pobrać z masy tak ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 17:08

Idealnie - tak.
Jest tych punktów do wyboru trzy, należy mieć tylko piny takie jak w kostkach radiowych ISO.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości