silnik gaśnie po 2 sekundach pracy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jaro74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 22, 2009 17:47
Lokalizacja: Olsztyn

silnik gaśnie po 2 sekundach pracy

Post autor: Jaro74 » pn cze 28, 2010 21:46

Witam serdecznie. To mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Jestem posiadaczem Golfa MK3 1,6 AFT i mam z nim następujący problem. Rano, pierwsze uruchomienie motoru - odpala za pierwszym razem, po czym gaśnie po jednej, max dwóch sekundach pracy. Kolejny rozruch bez efektu. Przy dużym szczęściu udaje się uruchomić motor za 10 razem, ale początkowo chodzi strasznie kulawo, jakby na dwóch, trzech cylindrach, pale po kilku sekundach zaczyna łapać na cztery. Nieraz rano nie uda mi się go odpalić (bo nie mam sumienia go piłować), to po południu odpali na dwie sekundy, zgaśnie, ale za drugim razem zaskoczy na trzech, potem czterech cylindrach i każde następne odpalenie jest bez problemu. Pomóżcie, bo nie mam sumienia tak katować motoru.


Jarek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn cze 28, 2010 22:07

Zimne luty w immobilizerze lub fabrycznym alarmie. By nie rozpisywać się o czymś co wielokrotnie już było na forum - wpisz Kolego właśnie to: "zimne luty" i wyskoczy mnóstwo tematów



Jaro74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 22, 2009 17:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jaro74 » czw lip 01, 2010 10:43

Po dwóch dniach postoju na warsztacie, sprawdzeniu wszystkiego co możliwe, mechanik postawił diagnozę: zacięty zawór pompy oleju, ciśnienie oleju 15 atmosfer. Pytanie do Was drodzy forumowicze, czy to jest możliwe i czy może dawać takie efekty z paleniem?


Jarek

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » czw lip 01, 2010 11:03

Jaro74 pisze:Po dwóch dniach postoju na warsztacie, sprawdzeniu wszystkiego co możliwe, mechanik postawił diagnozę: zacięty zawór pompy oleju, ciśnienie oleju 15 atmosfer. Pytanie do Was drodzy forumowicze, czy to jest możliwe i czy może dawać takie efekty z paleniem?
:gora: Czytałeś post powyżej?


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 11:04

Może możliwe; tłumaczyć by się to dało powodowaniem dużego oporu przy uruchamianiu, potem silnik to ciśnienie pokona - gdy już uda mu się załapać.
Nie spotkałem takiego przypadku, nawet ze słyszenia.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lip 01, 2010 11:33

Jaro74, sprawdź sobie sam przekaźnik nr 30 (najlepiej podmień na próbe) oraz czujnik temperatury płynu. Nie można napisać że wszystko zostało u tego mechanika sprawdzone, bo gdyby tak było to usterka byłaby znaleziona. Więc może do innego bo ten się nie zna, albo próbuj sam z pomocą forum.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Borec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 19:20
Lokalizacja: Warmia

Post autor: Borec » czw lip 01, 2010 11:48

A mechanik połączył go z komputerem i sprawdził błędy?



Jaro74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 22, 2009 17:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jaro74 » ndz lip 04, 2010 22:01

Borec pisze:A mechanik połączył go z komputerem i sprawdził błędy?
To pierwsza rzecz jaką zrobił.
OK. Maszyna gada. Usterka usunięta. Przypuszczenia mechanika okazały się słuszne. Przyczyną był zacięty zawór regulacji ciśnienia oleju w pompie olejowej. Po podłączeniu manometru w układ smarowania ciśnienie 15 atm. Jakie powinno być, to dobrze wiecie. Dodam jeszcze, że mechanik tylko postawił diagnozę, a usterkę usunął kumpel.
Uprzedzając Wasze pytania pozwolę sobie na małe podsumowanie:
Dlaczego rano załapał na 2 sekundy - bo ciśnienie oleju było małe.
Dlaczego gasł po 2 sekundach - bo wzrastało ciśnienie oleju, samoregulatory podpierały zawory i ginęła kompresja (silnik 1,6 aft 100 KM).
Dlaczego odpalał po południu - zbieg okoliczności z dobrą pogodą. Wysoka temperatura otoczenia powodowała rozrzedzenie oleju.
Śmigamy do następnej awarii :D

No i się dośmigałem. Poprzednia usterka została usunięta na krótko, bo było to odblokowanie i przeczyszczenie zaworu regulacji ciśnienia oleju. Zablokował się ponownie, ale tym razem w pozycji zamykającej przepływ. Skutkiem zablokowania zaworu w tej pozycji było niskie ciśnienie oleju, mryganie "konewki" , sygnał brzęczyka. Dolałem 0,5 litra oleju do stanu max - bez zmian. Tym razem wymieniliśmy całą pompę oleju, gdyż samego zaworu się nie wymieni. Objawy niskiego ciśnienia oleju ustąpiły i kolejny raz odnieśliśmy sukces.
I dalej śmigamy do następnej awarii :D
Ostatnio zmieniony sob lip 10, 2010 23:32 przez Jaro74, łącznie zmieniany 1 raz.


Jarek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 140 gości