Wykręcenie przewodu hamulcowego - jak ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- hepos
- GT Owner
- Posty: 294
- Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf VII
- Silnik: CJZA
Wykręcenie przewodu hamulcowego - jak ?
Witam
Wczoraj wziąłem się za wymianę korektora siły hamowania u znajomego w Partnerze '01.
Niestety żaden z 4 przewodów idących do korektora nie chce dać się odkręcić. Jedna śrubka co prawda ruszyła i można nią kręcić, ale wtedy okręcam razem z nią przewód hamulcowy!. śrubką się wykręca ale przewód razem z nią się kręci, więc podejrzewam ze po 4 obrotach ukręce go i pęknie.
Czy jest jakiś sposób na przewody hamulcowe ? Jak one w ogóle są montowane i dlaczego ta śruba obraca się z przewodem ?
Oczywiście pryskane, odrdzewiane, przeczyszczone szczotką.
Wczoraj wziąłem się za wymianę korektora siły hamowania u znajomego w Partnerze '01.
Niestety żaden z 4 przewodów idących do korektora nie chce dać się odkręcić. Jedna śrubka co prawda ruszyła i można nią kręcić, ale wtedy okręcam razem z nią przewód hamulcowy!. śrubką się wykręca ale przewód razem z nią się kręci, więc podejrzewam ze po 4 obrotach ukręce go i pęknie.
Czy jest jakiś sposób na przewody hamulcowe ? Jak one w ogóle są montowane i dlaczego ta śruba obraca się z przewodem ?
Oczywiście pryskane, odrdzewiane, przeczyszczone szczotką.
dla tego obraca się nakrętka z przewodem bo po prostu zapiekła się na przewodzie , nie tylko Ty masz z tym problem , to jest nagminna przypadłośc , czasem jest tak zapieczona że nie dasz rady wykręcić , wtedy pozostaje wymiana przewodu , skoro masz taki problem to niestety przewód jest bardzo skorodowany w otworze nakrętki i radziłbym Ci wymianę , to jednak jest hamulec
No ale że niby przewód z płynem grzać palnikiem?greg pisze:najprościej to zagrzać - wtedy puści
Nigdy tego nie próbowałem i nie polecałem, ale może i jest to skuteczne.
Są specjalne klucze do przewodów, ja zazwyczaj takim kręcę, pukam małym młoteczkiem i w 90% przypadków pójdzie, a co do obracającego się przewodu to jeśli przy pukaniu młoteczkiem się nie ruszy to raczej się on ukręci i będzie trzeba wymienić, jednak to hamulce i strach wymyślać doraźne środki bo może się to tragicznie skończyć.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
ok okgreg pisze:uwierz że jestluis-22 pisze:Nigdy tego nie próbowałem i nie polecałem, ale może i jest to skuteczne.
w innej sytuacji sam nieraz nagrzewałem palnikiem nakrętkę żeby wykręcić z niej śrubkę, ale przewodów hamulcowych nigdy jeszcze nie grzałem, ale skoro tak mówisz to wierze na słowo.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ja tam zawsze jak biore się za wymianę przewodów elastycznych, czy tam cylinderków, czy coś, to od razu kupuje miedziany przewód i wymieniam razem z tym przewodem. Przewód ucinam przy samej końcówce, tak, aby na końcówkę można było założyć klucz nasadowy - może to mało profesjonalne itp. - ale przynajmniej wiem, że na 100% sobie poradzę i nic mnie nie zaskoczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości