regulacja pompy wtryskowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
regulacja pompy wtryskowej
mam pytanie czy jest jakis sposób aby samemu wyregulowac poczatek tłoczenia i dawke paliwa dodam ze mam pompe mechaniczna
			
									
									- zaprzal
- VW Baron 
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
w tej pompie w golfie ta sruba bedzie po prawej stronie przy sekcji wysokocisnieniowej, na srodku miedzy 4 wyjsciami na wtryskiwacze
jak kolega wyzej napisal, mierzysz czujnikiem zegarowym - a dokladny opis masz w ksiazce "sam naprawiam" ktora jest w podwieszonych tematach na gorze dzialu
regulacja dawki tez jest w podwieszonych tematach i od przeczytania nalezy zaczac, pozniej ew. pytania
			
									
									jak kolega wyzej napisal, mierzysz czujnikiem zegarowym - a dokladny opis masz w ksiazce "sam naprawiam" ktora jest w podwieszonych tematach na gorze dzialu
regulacja dawki tez jest w podwieszonych tematach i od przeczytania nalezy zaczac, pozniej ew. pytania
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
						ajurczuk, to jest troszkę roboty, jeśli nie posiadasz doświadczenia, ani czujnika zegarowego przejedź się do mechanika od diesli takie ustawienie kosztuje (30-40zł). Jeśli jednak chcesz się pobawić: z prawej strony pompy jest taka prostokątna zaślepka (pomiędzy wyjściami na przewody do wtrysków )zakręcona na środku śrubą, musisz odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm. Potem zdejmujesz gumowy koreczek - znajduje się dokładnie na samej górze połączenia silnika ze skrzynią biegów. Teraz są 2 opcje: 1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż skazówka czujnika przestanie się poruszać, albo 2) podnosisz samochód z jednej strony i obracasz kołem (aż wskazówka przestanie się poruszać). Następnie ustawiasz czujnik by pokazaywał "zero" i obracasz kołem tak jak przy jeździe do przodu (albo pchasz samochód od porzdu) i patrzysz w okienko (to które miało gumową zatyczkę) jak zobaczysz "muszkę i szczerbinkę" w jednej osi - odczytujesz wartość na zegarze powinna być od 9,93 do 1,07 jeśli jest więkrza luzujesz wporniki pompy (i odkręcasz przewody wtryskowe) i odsuwasz pompę od głowicy aż będzie wskazywała 1,00+/- 0,02. Jeśli wartość będzie mniejsza przesówasz pompę do głowicy. Potem wszystko zakręcasz i gotowe  ,aha musisz zdjąć osłonę paska rozrządu i przez otwór w kole pompy poluzować śrubę która ją trzyma z lewej strony. Co do regulacji obrotów jałowych : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2506713#2506713 dodam że śruba po prawej ustawia obroty bez ssania, wkręcając ją zmniejszasz wykręcając zwiękrzasz. Poziomych śrub regulacyjnych nie ruszaj bo jak coś źle ustawisz silnik może zacząć wariować i powrót do ustawien pierwotnych może być nie możliwy - wtedy jeśli byś chciał mieć wszystko porządnie ustawione trzeba zanieść pompę do pomiarza (koszt samej regulacji na stole bez wymonotowania / zamontowania 100-150zł) - ale tyczy się to jedynie tych poziomych śrub bo resztę i tak reguluje się po zamontowaniu pompy.
 ,aha musisz zdjąć osłonę paska rozrządu i przez otwór w kole pompy poluzować śrubę która ją trzyma z lewej strony. Co do regulacji obrotów jałowych : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2506713#2506713 dodam że śruba po prawej ustawia obroty bez ssania, wkręcając ją zmniejszasz wykręcając zwiękrzasz. Poziomych śrub regulacyjnych nie ruszaj bo jak coś źle ustawisz silnik może zacząć wariować i powrót do ustawien pierwotnych może być nie możliwy - wtedy jeśli byś chciał mieć wszystko porządnie ustawione trzeba zanieść pompę do pomiarza (koszt samej regulacji na stole bez wymonotowania / zamontowania 100-150zł) - ale tyczy się to jedynie tych poziomych śrub bo resztę i tak reguluje się po zamontowaniu pompy.
			
													 ,aha musisz zdjąć osłonę paska rozrządu i przez otwór w kole pompy poluzować śrubę która ją trzyma z lewej strony. Co do regulacji obrotów jałowych : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2506713#2506713 dodam że śruba po prawej ustawia obroty bez ssania, wkręcając ją zmniejszasz wykręcając zwiękrzasz. Poziomych śrub regulacyjnych nie ruszaj bo jak coś źle ustawisz silnik może zacząć wariować i powrót do ustawien pierwotnych może być nie możliwy - wtedy jeśli byś chciał mieć wszystko porządnie ustawione trzeba zanieść pompę do pomiarza (koszt samej regulacji na stole bez wymonotowania / zamontowania 100-150zł) - ale tyczy się to jedynie tych poziomych śrub bo resztę i tak reguluje się po zamontowaniu pompy.
 ,aha musisz zdjąć osłonę paska rozrządu i przez otwór w kole pompy poluzować śrubę która ją trzyma z lewej strony. Co do regulacji obrotów jałowych : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2506713#2506713 dodam że śruba po prawej ustawia obroty bez ssania, wkręcając ją zmniejszasz wykręcając zwiękrzasz. Poziomych śrub regulacyjnych nie ruszaj bo jak coś źle ustawisz silnik może zacząć wariować i powrót do ustawien pierwotnych może być nie możliwy - wtedy jeśli byś chciał mieć wszystko porządnie ustawione trzeba zanieść pompę do pomiarza (koszt samej regulacji na stole bez wymonotowania / zamontowania 100-150zł) - ale tyczy się to jedynie tych poziomych śrub bo resztę i tak reguluje się po zamontowaniu pompy.
					Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 21:14 przez kwietek, łącznie zmieniany 4 razy.
									
			
									- munior
- Forumowy spamer :) 
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
mały błąd powinno być 0,93 -1,07... co by było jak w książce pisze.Ładny i rzeczowy opiskwietek pisze:ajurczuk odczytujesz wartość na zegarze powinna być od 9,93
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy  komputer 16 i 8  bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję  immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
						Wpisz sobie w wyszukiwarce diesel serwis, i na pewno coś znajdziesz. Jeśli chodzi o ustawienie samego początku tłoczenia - zrobi to każdy mechanik tylko pierw spytaj czy ma czujnik zegarowy by nie ustawiał na słuch  PS munior dzięki za poprawę
   PS munior dzięki za poprawę 
			
													 PS munior dzięki za poprawę
   PS munior dzięki za poprawę 
					Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 21:58 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									- 
				tomecki83
- Mały gagatek 
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm - czujnik zegarowy  to rozumie się jest to manometrz podziałką co 2,5mm??Jak rozumieć powyższy opis?
1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?
Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero" - jak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"
Czytałem opis ustawiania początku tłoczenia w "Sam naprawiam ..." i własnie nie rozumiem tych kwestii:)
Jeżeli ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to ma wyglądać praktycznie,jakiego zegara użyć to byłbym wdzięczny.
			
									
									1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?
Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero" - jak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"
Czytałem opis ustawiania początku tłoczenia w "Sam naprawiam ..." i własnie nie rozumiem tych kwestii:)
Jeżeli ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to ma wyglądać praktycznie,jakiego zegara użyć to byłbym wdzięczny.
- 
				arwam
- munior
- Forumowy spamer :) 
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A tam zaraz nie ma ori ,arwam, nie wszyscy tak grzebiąarwam pisze:ale czasem czujnik zegarowy ani lampa stroboskopowa się na nic nie przyda. zwłaszcza jeśli pompa już nie ma ori tłoko-rozdzielacza.
 
 [ Dodano: 29 Cze 2010 22:52 ]
taaatomecki83 pisze:odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm
Nie manometr tylko czujnik zegarowy wskazujący z dokładnością do setnych milimetratomecki83 pisze:czujnik zegarowy to rozumie się jest to manometrz podziałką co 2,5mm??Jak rozumieć powyższy opis?
Żle rozumiesz ,chodzi o znalezienie punktu gdzie tłokorozdzielacz stanie w martwym puncie ,żeby mozna było wyzerować zegar i zacząć pomiartomecki83 pisze:załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?
Widać że nigdy nie miałeś czujnika w ręku ,po prostu ma ruchomą skalę którą można dowolnie ustawictomecki83 pisze:Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero"
tam nie ma żadnego ciśnienia tylko wartości metrycznetomecki83 pisze:ak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy  komputer 16 i 8  bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję  immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
						- 
				arwam
- kret077744
- Forum Master 
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
musisz arwam opatentować swoje modyarwam pisze:ale coraz więcej isę nam szybkich dieselków zaczyna robić
 
 bo na modzonych dieslach nikt nawet na sprzęgłach nie zarobi :green_fuck:
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
						http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- 
				arwam
chyba chciałeś powiedzieć wtryskiwaczach bo sprzęgieł to chyba z 12 kompletów zniszczyłem na AAZ'cie w tym cztery całkowicie połamane tarcze i po wyjęcie wydłubywałeś w trzech częściach głównych samą tarczę plus trochę drobiazgów typu sprężyny i kołkikret077744 pisze:musisz arwam opatentować swoje mody
bo na modzonych dieslach nikt nawet na sprzęgłach nie zarobi

					Ostatnio zmieniony śr cze 30, 2010 08:15 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości



 :(
:(
