Spryskiwacze reflektorów -PROBLEM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » wt cze 15, 2010 20:48

Jaaro pisze:Rozumiem, że mam pociągnąć ręcznie do góry tak jak się wysuwają na tym filmie:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

i później w takiej pozycji ściągnąć zaślepki ?

Będzie widać jakieś uchwyty jak to jest zaczepione?

Czy można w ogóle ręcznie to wysuwać na siłę? Bo próbowałem i idzie bardzo opornie.

I jak to później założyć z powrotem?
Taak. Pociągnij całą zaślepkę (ona bedzie szla z oporem).. a kiedy juz troche wyjdzie ta całosc spróbuj palcami złapać za tą "szyjkę" wtedy juz nie bedziesz sie martwił ze to wyrwiesz.
Tutaj masz rysuneczek jak takie coś jest mocowane:
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 20:49 przez Progresywny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: Jaaro » wt cze 15, 2010 20:52

Bolson Tdi, dzięki za pomoc :bigok:
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 20:52 przez Jaaro, łącznie zmieniany 1 raz.


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » wt cze 15, 2010 20:54

Najważniejsze jest to żeby to wyciągnąć na wierzch :D potem juz sobie zobaczysz jak jest zaczepiane i dojdziesz o co biega.
Napisz jak zrobisz :) Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: Jaaro » ndz cze 27, 2010 13:17

Siemano! Właśnie rozebrałem cały zderzak i wymontowałem prawą lampę, żeby dostać się do spryskiwaczy reflektorów.
Pompka od spryskiwaczy nie działa. Jak podłączyłem na "krótko" bezpośrednio z aku to też nie działała - ale jak podawałem na nią napięcie to widziałem, że lekko styki iskrzyły więc jakiś prąd pobierała - a przewody robiły się od razu gorące !!

Czy jest możliwe, że pompka ma jakieś zwarcie w środku i jest do wymiany??

Podłączyłem też miernik bezpośrednio pod kostkę która idzie do pompki i wygląda to tak: cały czas siedzi tam napięcie ok 4V natomiast jak włączę spryskiwacze to po ok. 3 sekundach wskakuje 12V na jakieś 1,5-2 sekundy i wraca znowu na 4V.

Proszę o diagnozę czy mam zamawiać nową pompkę czy co z tym zrobić??

Aha, jak ręcznie wysuwam dysze spryskiwaczy reflektorów to na tych małych silniczkach jest w obudowie otwór mniej więcej na środku i kapie z niego delikatnie. To też ma tak być?

Jak wymontować tą pompkę i czy mogę bez niej jeździć ?? Wziałbym na wzór do sklepu, ale czy plyn nie bedzie leciał ze zbiornika?
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 13:30 przez Jaaro, łącznie zmieniany 1 raz.


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz cze 27, 2010 18:37

Zamiast pompki w wężyk wcisnąć kawałek śrubki M4 lub M5 (jaka tam spasuje) i skręcić opaską.
Te cztery volty mnie troszkę dziwi, nie mam teraz Golfa ze spryskami pod ręką by to zmierzyć ale zapamiętam i jak się nawinie - spojrzę.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » ndz cze 27, 2010 18:46

Zico63b pisze:Zamiast pompki w wężyk wcisnąć kawałek śrubki M4 lub M5 (jaka tam spasuje) i skręcić opaską.
Pompka jest wciskana w gumowej uszczelce w zbiorniczek od sprysków, więc nic się tam nie wciska..

Jaaro nie wiem czy opłaca Ci się szukać w sklepach..
To jest pompka wysokociśnieniowa, więc nie potrzebujesz nic na wzór..
W sklepie powinni wiedzieć jak wygląda pompka wysokociśnieniowa do sprysków lamp do VW, a jak nie będą wiedzieć to bym poszukał innego sklepu..
A jak coś to na Allegro jest tego pełno, np: http://www.allegro.pl/item1080864569_po ... da_vw.html
Można i taniej znaleźć.
Jaaro pisze:jak ręcznie wysuwam dysze spryskiwaczy reflektorów to na tych małych silniczkach jest w obudowie otwór mniej więcej na środku i kapie z niego delikatnie. To też ma tak być?
U mnie nic nie kapie. Może Ci podciekać sama dysza albo cylinder tłoczący.
Jak odczepisz dyszę od cylindra tłoczącego to na dyszy będzie oring i być może to on Ci podcieka.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz cze 27, 2010 19:15

Odnosząc się do rysunku z poprzedniej strony: pokiełbasiły mi się 5 z 8 (pompką nazywają czasem właśnie 8-kę a to "cylinderek tłoczący").



Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: Jaaro » pn cze 28, 2010 09:06

Panowie, ale czy ta pompka jest na pewno do wymiany??

Po podłączeniu na krótko rozumiem, że powinna zadziałać i spryski ruszyć, mimo, że nie miałem nawet stacyjki włączonej (o światłach nie wspomnę)?


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » pn cze 28, 2010 09:17

Jaaro pisze:Panowie, ale czy ta pompka jest na pewno do wymiany??
No tak na odległość to nikt Ci nie powie :-)
Jaaro pisze:Po podłączeniu na krótko rozumiem, że powinna zadziałać i spryski ruszyć, mimo, że nie miałem nawet stacyjki włączonej (o światłach nie wspomnę)?
Dokładnie..
Wyjmij z pompki wtyczkę i podłącz +12V i -12V na krótko np. od akumulatora i zobacz czy pompka zadziała.
Profilaktycznie proponuję stanąć z przodu bliżej środka samochodu :helm:


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: Jaaro » pn cze 28, 2010 09:28

Kamel pisze: Wyjmij z pompki wtyczkę i podłącz +12V i -12V na krótko np. od akumulatora i zobacz czy pompka zadziała
Dokładnie tak zrobiłem, podłączyłem dwa przewody od miernika - takie cienkie ostre szpikulce hehe - jeden koniec do akumulatora a drugi do styku w pompce - w momencie dotknięcia delikatnie iskrzyły styki więc coś tam się działo w środku ale pompka się nie włączyła i spryski też ;(

Niechciałbym na darmo wymieniać pompki. A jeszcze jak wyciągnąć tą pompkę? Rozumiem, że ona jest wciskana i mam ją "na chama" wyciągnąć do góry ze zbiorniczka? Czy trzeba coś zakręcić itp. ?


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » pn cze 28, 2010 10:28

Jaaro pisze:Niechciałbym na darmo wymieniać pompki.
To spróbuj podłączyć wtyczkę od pompki sprysków lamp do pompki spryskiwaczy szyb i zobacz czy wszystko w porządku z instalacją.

I tak samo możesz podpiąć wtyczkę pompki spryskiwaczy szyb do pompki sprysków lamp, wtedy sprawdzisz pompkę.
Jaaro pisze:A jeszcze jak wyciągnąć tą pompkę?
Pompkę wysuwasz z wytłoczenia na zbiorniczku (odchylasz ją od zbiorniczka) i wyciągasz do góry z gumowej uszczelki.
I nie pamiętam czy wężyka nie trzeba odczepić z pompki.
Z tym, że najpierw płyn wypryskaj bądź spuść sobie do jakiejś bańki czy coś, bo po wyjęciu pompki będzie ciekł.

A jeśli po podłączeniu zasilania do pompki iskrzy a pompka nie działa to ja bym obstawiał, że szlag ją trafił..
A tu masz jeszcze tańszą: http://www.allegro.pl/item1095569736_po ... a_bmw.html


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Post autor: Jaaro » pn cze 28, 2010 11:07

Kamel, dzięki za pomoc, mam nadzieję, że nic nie połamię wyciągając tą pompkę.

Swoją drogą, to czy te pompki się palą tak często? Może w zimie klapki od sprysków zamarzają i pompka nie wytrzymuje i siada ?!


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » pn cze 28, 2010 11:44

Jaaro spox :-)
A co do awaryjności to myślę, że Twoja pompka siedzi tam od nowości, więc miała już prawo dać ciała :-)
Podobno jak jest mało płynu i pompka pracuje na sucho to też niezbyt jej to służy.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

depo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt cze 22, 2010 20:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: depo » pn cze 28, 2010 12:14

Panowie bo juz mam trochę metlik w głowie i chciałbym doprecyzować.

Pompki sa dwie. Jedna do szyb a druga do reflektorów.
Jak stoję przy samochodzie to z góry widzę jedną pompkę ( zbiornik 5,5l) a gdzie jest ta druga do lamp ? Widać ją bez zdejmowania zderzaka ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości