Problem z kontrolką recznego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z kontrolką recznego
Witam.
Problemem jest świecąca się kontrolka hamulca ręcznego. Po zapaleniu wsyztsko jest ok, przejade jakies 500m i kontrolka sie zaświeca i tak świeci cały czas. Dodam że przy okazji świeci się kontrolka ABSu, vag przy pierwsyzm sprawdzeniu pokazał lewy tylny czujnik, skasowalem bląd, to pozniej pojawil sie lewy tylny i przedni.
Jakies sugestie ?
Problemem jest świecąca się kontrolka hamulca ręcznego. Po zapaleniu wsyztsko jest ok, przejade jakies 500m i kontrolka sie zaświeca i tak świeci cały czas. Dodam że przy okazji świeci się kontrolka ABSu, vag przy pierwsyzm sprawdzeniu pokazał lewy tylny czujnik, skasowalem bląd, to pozniej pojawil sie lewy tylny i przedni.
Jakies sugestie ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
sprawdz guzik co jest pod recznym, moze on daje zly sygnaly.
co do abs to powinna kontrolka swiecic odrazu po zapaleniu auta, tzn nei powinna wogole gasnac
co do abs to powinna kontrolka swiecic odrazu po zapaleniu auta, tzn nei powinna wogole gasnac
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sprawdź poziom płynu, włącznik pod lewarkiem
?????brynol pisze:co do abs to powinna kontrolka swiecic odrazu po zapaleniu auta, tzn nei powinna wogole gasnac
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
zrozumialem to tak ze kontrolka abs zapala sie razem z kontrolka recznego.kwolu pisze:Dodam że przy okazji świeci się kontrolka ABSu
a prawidlowo jak wiesz powinna sie zapalic przy uruchomieniu zaplonu, po chwili zgasnac jak wszysko ok jest.
[ Dodano: 23 Cze 2010 22:52 ]
moze byc tak ze kontrolka abs i kontrolka lewarka to dwie rozne sprawy
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
W przypadku licznika z ibizy to kontrolka abs i hamulca jest jakby polaczona ze soba i zapalaja sie i swieca razem (przy odpalaniu i diagnostyce abs).
Skoro czujnik to chyba nie kasuje sie bledow tylko interesuje sie czujnikiem? sprawdzic kostki, kable i sam czujnik. w vagu jest przeciez mozliwosc odczytania predkosci z kazdego z czujnikow.
Skoro czujnik to chyba nie kasuje sie bledow tylko interesuje sie czujnikiem? sprawdzic kostki, kable i sam czujnik. w vagu jest przeciez mozliwosc odczytania predkosci z kazdego z czujnikow.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Może się troche źle wyraziłem, kontrolka absu przy świci sie caly czas po odpaleniu silnika. Natomiast kontrolka hamulca recznego zaswieca sie tak jak pisalem po przejechaniu jakiegos odcinka, raz po 200 metrach raz po 5 kilometrach. Vag wykazal ze sa 2 problemy z Absem lewy tył, usterka mechaniczna czujnika i lewy przod jakies interminienet czy cos takiego, nie skopiowalem niestety Po skasowaniu bledow, przez jakeis 2 km bylo ok, nie swiecila sie zadna kontrolka, ale nagle sie zaswiecila kontrolka ABS, vag wykazal tylko blad w lewym tylnym czujniku. Po przejechaniu jeszcze z 5 km zaswiecila sie także kontrolka recznego. Dlatego pytam czy abs ma cos zwiazanego z ta kontrolka reczznego, czy to dwa rozne problemy ? nie moze to byc czujnik pod dzwignia recznego bo nie zasieca sie odrazu, przy zaswieconej wyciagnalem tez wtyczke od czujnika plynu hamulcowego, ale kontrolka wciaz sie swiecila. Prosze o jakies sugestie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- paweł_ek
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 17:33
- Lokalizacja: Koronowo (CBY) / Bydgoszcz (CB)
Witam! podłączam się do tematu, bo mam ten sam problem w moim Golfie z roku 97, silnik AFN. Kiedyś zresztą poruszałem temat kontrolki (!) na forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323365 ale nic konkretnego nie wyniknęło. kwolu, Twoj "trójka" tez jest z 97r? ja mam sterownik ABS w komorze silnika w pobliżu serwo. Pod kanapą niestety nie ma nic.
Dodam, że jak kiedyś z ciekawości odłaczyłem przewody od tych lampek koło włącznika świateł (mam na myśli lampki od air bag'ów i od abs) to kontrolka (!) gaśnie. Być może jest jakiś związek pomiędzy kontrolką ABS a kontrolką (!).
Poziom płynu hamulcowego u mnie jest ok, klocki też jeszcze dają radę choć powoli trzeba myśleć o ich wymianie. Może właśnie kończące się klocki hamulcowe są powodem zapalenia się kontrolki (!) ? Kiedyś na forum przeczytałem, że właśnie to może być powodem. kwolu, a jak u Ciebie z klockami hamulcowymi?
Ja zrobiłem tak samo i rezultat identyczny. Więc pewnie czujnik od płynu hamulcowego jest też sprawny.kwolu pisze:przy zaswieconej wyciagnalem tez wtyczke od czujnika plynu hamulcowego, ale kontrolka wciaz sie swiecila.
Dodam, że jak kiedyś z ciekawości odłaczyłem przewody od tych lampek koło włącznika świateł (mam na myśli lampki od air bag'ów i od abs) to kontrolka (!) gaśnie. Być może jest jakiś związek pomiędzy kontrolką ABS a kontrolką (!).
Poziom płynu hamulcowego u mnie jest ok, klocki też jeszcze dają radę choć powoli trzeba myśleć o ich wymianie. Może właśnie kończące się klocki hamulcowe są powodem zapalenia się kontrolki (!) ? Kiedyś na forum przeczytałem, że właśnie to może być powodem. kwolu, a jak u Ciebie z klockami hamulcowymi?
Tak sie składa, że też mam AFN z 97r. Przetestowałem vagiem, i pokazuje ze lewy tylny czujnik jest uszkodzony, zamówilem, w poniedzialek wymienie i zobaczymy czy to jest zalezne od tego.
U mnie wystepuje tez inny problem, ktory moze miec zwiazek, juz wyjasniam. W tylnym lewym kole hamulec reczny po zaciagnieciu i opuszczeniu, nie cofa sie do konca, blokuje pozniej kolo, klocki sie grzeja no i swad palonego klocka czuc. Nie wiem co tam jest nie tak, jakos sie zapieka ten cyngiel i nie cofa do konca, nie wiem czy tam sa jakies uszczleki w srodku, moze jakas spuchla i mi blokuje, bo to jest nie wiele, jakis milimetr sie nie cofa, cofne normalnie palcem i jest ok, nie blokuje. No i tak jezdze, nei uzywajac recznego Moze to ma jakis zwiazke z tym ? no ale jak go cofne palcem to powinna zgasnac lampka, no ale nie gasnie. I wogole to jej swiecenie jest takie dziwne. Abs to tam swoja droga bo swieci caly czas, ale ta kontrolka recznego to czasami zdarzy sie ze sie nie zaswieci. Np wczoraj, ruszylem przejechalem jakies 200m i sie zaswiecila, wylaczylem silnik, zapalilem na nowo, przejechalem 150km i sie nie zasiwecila ani razu. Wiec wedlug mnie to nie moze byc raczej ten reczny bo nic nie jest ruszane a tu raz swieci raz nie, jakby nie bylo jakiegos styku to by mrugalo czy cos, a to nie, jak juz sie zaswieci to sie swieci az do konca. Nie wiem, jakies chore to dla mnie Mam nadzieje ze jak wymienie ten czujnik ABSu to wsyztsko zgasnie :] poczekam do poniedzialku Chyba ze ktos ma jakies pomysly jeszcze...
Dzieki z gory.
U mnie wystepuje tez inny problem, ktory moze miec zwiazek, juz wyjasniam. W tylnym lewym kole hamulec reczny po zaciagnieciu i opuszczeniu, nie cofa sie do konca, blokuje pozniej kolo, klocki sie grzeja no i swad palonego klocka czuc. Nie wiem co tam jest nie tak, jakos sie zapieka ten cyngiel i nie cofa do konca, nie wiem czy tam sa jakies uszczleki w srodku, moze jakas spuchla i mi blokuje, bo to jest nie wiele, jakis milimetr sie nie cofa, cofne normalnie palcem i jest ok, nie blokuje. No i tak jezdze, nei uzywajac recznego Moze to ma jakis zwiazke z tym ? no ale jak go cofne palcem to powinna zgasnac lampka, no ale nie gasnie. I wogole to jej swiecenie jest takie dziwne. Abs to tam swoja droga bo swieci caly czas, ale ta kontrolka recznego to czasami zdarzy sie ze sie nie zaswieci. Np wczoraj, ruszylem przejechalem jakies 200m i sie zaswiecila, wylaczylem silnik, zapalilem na nowo, przejechalem 150km i sie nie zasiwecila ani razu. Wiec wedlug mnie to nie moze byc raczej ten reczny bo nic nie jest ruszane a tu raz swieci raz nie, jakby nie bylo jakiegos styku to by mrugalo czy cos, a to nie, jak juz sie zaswieci to sie swieci az do konca. Nie wiem, jakies chore to dla mnie Mam nadzieje ze jak wymienie ten czujnik ABSu to wsyztsko zgasnie :] poczekam do poniedzialku Chyba ze ktos ma jakies pomysly jeszcze...
Dzieki z gory.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kwolu, nie odbijanie dźwigienki hamulca tylnego tarczowego to znany problem, opisy sa na forum, naprawa się raczej nie uda. Wymiana tego zacisku na sprawny (szrot od 100 zeta), albo dopasowanie zacisków od golfa IV. Weź po prostu wyjmij włącznik spod lewarka jak się tak świeci i spróbuj czy on działa w palcach nie odłączając od niego wtyczki
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- paweł_ek
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 17:33
- Lokalizacja: Koronowo (CBY) / Bydgoszcz (CB)
Ja mam tak samo, u mnie świecenie kontrolki (!) też jest losowe.kwolu pisze:I wogole to jej swiecenie jest takie dziwne. Abs to tam swoja droga bo swieci caly czas, ale ta kontrolka recznego to czasami zdarzy sie ze sie nie zaswieci.
Jak naprawisz ABS to proszę napisz o rezultatach, czy kontrolka (!) zagsła bo wtedy będę wiedział w jakim kierunku działać
Czytam sobie co pisze kwolu i mam wrażenie, że opisuje dokładnie mój problem w MK3 96' silnik ABS 90KM.
Z kontrolką z ręcznego można zwariować a ABS świeci ciągle!
Płyn wymieniałem w zeszłym roku, klocki mam jak nowe (z przodu i z tyłu) tarcze przód nowe, po diagnozie kompem wymieniłem lewy tylny czujnik. Wszystko nasmarowane gdzie trzeba, odbija jak trzeba itd... a jednak są problemy.
Ważną sprawą w tej kwestii (w moim przypadku) jest to, że zimą kontrolka pracuje normalnie a i ABS działa jak należy!
Z kontrolką z ręcznego można zwariować a ABS świeci ciągle!
Płyn wymieniałem w zeszłym roku, klocki mam jak nowe (z przodu i z tyłu) tarcze przód nowe, po diagnozie kompem wymieniłem lewy tylny czujnik. Wszystko nasmarowane gdzie trzeba, odbija jak trzeba itd... a jednak są problemy.
Ważną sprawą w tej kwestii (w moim przypadku) jest to, że zimą kontrolka pracuje normalnie a i ABS działa jak należy!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 123 gości