[MK3] sposoby na podniesienie tyłu

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

[MK3] sposoby na podniesienie tyłu

Post autor: mavric » czw cze 24, 2010 22:16

Witam.
Posiadam golfika trzeciej generacji. Założone mam sprężyny eibach'a obniżające według producenta 30/30 z seryjnymi amorkami i założone koła o takich parametrach:
- przód 16x7.5J z oponą 195/45 ET35
- tył 16x7.5J z oponą 205/45 ET25
Z blachami (błotnikami) nic nie robione - fabryczne i wolałbym by tak zostało.
Tak się prezentuje auto na tym setup'ie:
Obrazek
Problem jest następujący - przy nierównościach poprzecznych i większych bujnięciach lubi sobie delikatnie przytrzeć tylne koło o błotnik. Zdarza się to nawet jak jadę tylko z jednym pasażerem na przednim fotelu.
Chciał bym troszkę podnieść tył (1-2cm) co zapewne pozwoliło by zapobiec tym lekkim otarciom.
Pytanie następujące, jakie są rozwiązania tego problemu? Widziałem na allegro jakieś gumy podwyższające? Jak się one sprawdzają? Czy zmiana amorków na sportowe z regulacją wysokości na talerzykach coś by dała?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady. Szkoda mi trochę opon, poza tym czasem trzeba coś przewieść lub kogoś na tylnej kanapie ;)



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » czw cze 24, 2010 22:31

podetni nadkola, najtaniej, najprościej, najlepiej



mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » czw cze 24, 2010 22:51

no właśnie nie chciałbym ingerować w blachy dlatego pytam jakie mam jeszcze możliwości



Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » pt cze 25, 2010 09:18

caro86wlkp pisze:podetni nadkola, najtaniej, najprościej, najlepiej
No wycinanie nie jest najlepsze bo podczas tej operacji blach się nagrzewa i potem lakier się łuszczy, odpada itp ... jak coś to maszyna i zaginać ranty ;)

Jeszcze jak coś to możesz zapodać wkłady miedzy sprężyny, podniesie się auto i delikatnie utwardzi i powinno być ok :)


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » pt cze 25, 2010 09:28

a co powiecie o takich gumach pod sprężyny - link ? Jak to się zachowuje na aucie? Z tego opisu na aukcji wynika ze sprężyna nie ma trzymania dolnego kielicha. Nie będzie się w jakiś sposób kantowała, bądź przemieszczała w płaszczyźnie poziomej?



Awatar użytkownika
Aeternus
Toporownia
Toporownia
Posty: 1753
Rejestracja: pt lut 06, 2009 14:11
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » sob cze 26, 2010 21:25

mavric, osobiscie poleam mimo wszystko albo zaklepac rant, albo go wyciagnac na maszynie. Ewentualnie mozesz sie pokusic o wsadzenie specjalnej gumy miedzy zwoje sprezyn. Nasadza sie ja poprostu miedzy 2 zwoje i auto idzie do gory o ok 5-10 mm i zawiecha robi sie ciut twardsza. Jezdzilem ponad rok z takimi gumami i bylo o wiele lepiej choc calkowicie zjawiska obcierania nie usuniesz bez klepania rantow. Jak sie uwaza to lakieru nie uszkodzisz :bajer:

link do takiej gumki :green_fuck:
http://moto.allegro.pl/item1093245493_g ... aniej.html


Moja szara gadzina :D
viewtopic.php?f=88&t=358463 - SPRZEDANY :(

Obrazek

Nowy nabytek A6 C5 2.7 Bi_TURBO :)
viewtopic.php?f=91&t=557480

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » ndz cze 27, 2010 18:55

Aeternus, spróbuje z tymi gumami które podałeś w linku. Zobaczę jaki będzie efekt.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości