Podgrzewacze do oleju roślinnego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » sob kwie 22, 2006 15:14

Czyli co do wstepnego podgrzewania elektrycznego uzyje tego rezystora. THX Goofi :) Wlasnie zrobilem test i nie wiem czy termostat nie trzyma ( mimo ze zima nie bylo wikszych problemow z ogrzewaniem ) czy ten rzepak tak grzeje silnik , lub mozme poprostu wczesniej nie zwracalem na to uwagi , ale na postoju woda po 3-5 minutach zrobila juz sie cieplutka wiectaki wymmiennik dobrze by sie sprawowal nawet na krotkich dystansach

Rhl22 Mimo wszytsko 2,75 zl < 3 zl . Inaczej wysjc nie chce. Dostepu do taniego ON nie mam niestety wiec kombinuje z rzepakiem. A co do tego ze narazie leje OR bez niczego to tylko wina ojca bo zapomnial wziasc dzis do domu lutownicy gazowej i ksztaltek miedzianych. Wiec ten wymmiennik ciepla powstanie najwczesniej w poniedzialek a oto jak go widze :

Obrazek

Nie wiem jeszcze co puszcze srodkiem a co na zewnatrz , ale mysle ze to wyjdzie samo w drodze eksplatacji. Nie wykluczam ze zrobie wiecej niz taka jedna petle ogrzewania , wsyztsko wyjdzie w praniu.

Co do tej gliceryny to oczywiscie wiem ze lubi sie w pompie wytracac , ale z biegiem czasu napewno opracuje jakis patent na rafinacje.


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » sob kwie 22, 2006 16:18

A dlaczego gliceryna ma się wytrącić akurat w pompie?

Swoją drogą narazie do OR dolewam dodatku do oleju zimowego przeciw wytrącaniu parafiny... może to wystarczy też do "eliminacji" gliceryny...


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » sob kwie 22, 2006 16:23

no moze nie w pompie ale ogolnie sie wytracac , zreszta tez wlasnie zapomnialem dopisac ze stosuje taki preparat anty parafinowy smarny i wogole czego to one jeszcze nie potrafi :)


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » sob kwie 22, 2006 16:37

Tak w sumie to zacząłem się zastanawiać PO CO eliminuje się glicerynę z OR i doszedłem do wniosku, że przez pozbycie się gliceryny (gęstość 1,23 g/ml) obniża się ogólną gęstość/lepkość OR. Bo gliceryna jako taka jest palna - temp. zapłonu pod ciś. atm.=177st.C, więc silnik powinien ją spokojnie przepalić (choć w OR występuje w postaci związanej)
A dodatkowo skoro do wytrącenia gliceryny trzeba przeprowadzić "jakiś tam" proces chemiczny, to dlaczego nagle gdzieś w silniku miałaby się wytrącić sama z siebie...? :bajer: ?
Wniosek? - skoro nie zależy nam na obniżeniu gęstości/lepkości, to eliminacja gliceryny jest zbędna. (bo mamy podgrzewacze)

Powyższe rozważania są czysto teoretyczne i mogą być błędne... :)


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 22, 2006 16:54

z tego co wyczytalem gdzies tam to gliceryna sie nie wytraci ale wlasnie moze powodowac zwiekszona gestosc OR, a w trakcie spalania wytwrza sie przez nia wieksza ilosc nagaru i chyba w tym celu stosuje sie proces chwmiczny by ja wytracic.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » sob kwie 22, 2006 17:01

Goofi miśką mozna powiedzieć ze sie na biodieslu śmiga:D ja czasami tankowalem w niemczech biodiesla i potem jeszcze ze dwa dni po polsce nanim jeźdizłem ,tez zajefaniało takim innym zapachem z rury.Pozdro



lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » sob kwie 22, 2006 18:23

a gdyby tak np, miedziany przewod paliwowy(taki z instalacji lpg :bajer: ) oplątac wokól rury wydechowaej? albo zrobic to samo tylko na długosic całego wydechu od baku do filtra paliwowego?? wtedy problem podgrzewania mamy z głowy.... :bigok: pytanie tylko czy za bardzo by sie to nie nagrzało? moze nie na całej dłygosci tylko przed Katalizatorem jakos..... hmmm.. co o tym myslicie?


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » sob kwie 22, 2006 18:50

lukopr: problem jest w tym, zeby nagrzac olej przed odpaleniem zimnego silnika, gdy wszystko laczanie z wydechem i plynem chlodniczym jest zimne, glownie w zime ;)



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » sob kwie 22, 2006 20:57

co do problemu startu na zimnym silniku wszystko rozwiązuje instalacja takiego typu jaka ja zaloże czyli,mały ,2-3litrowy bak pod maska z ON nanim bede odpalał i jak sie silnik zagrzeje to bede przelaczał na OR które bedzie w głównym baku i wtedy taki oplot miedziana rurką na układzie wydechowym ma nawet sens:D:Dbo OR bedzie ciepłe już od samego baku,noale czy taka miedziana rurka niezagrzeje sie zbardzo od układu wydechowego??



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » sob kwie 22, 2006 21:10

Gacu16: zgadzam sie z Toba, ale jeżeli chcesz trzymac OR w normalnym baku, to przydaloby sie dac grubsze przewody ze wzgladu na wspominana gestosci OR przed ogrzewaniem.
Patrzac na Twoj rysunek, zmienilbym polozenie ogrzewacza i dal go tylko na OR przed elektrozaworem, zeby nie grzac ON, przy okazji przez elektrozawor nie bedzie plynal gesty OR bo ktos tu mial watpliwosc czy to mu nie zaszkodzi ;)



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » sob kwie 22, 2006 22:20

wiem goofi,kilka postów wstecz napisałem ze namoim szkicu jest bomba w aucie bo jak ktoś napisał ON ma zapłon w 50 albo 70 stopniach niepamietam dokładnie ,awiec zawór dopiero za wymmiennikiem.Pozdrawiam:D



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » sob kwie 22, 2006 22:30

Gacu16: tylko tak sie zastanawiam, czy moze tak byc, by OR, ktory dojdzie do zamknietego zaworu i bedzie przed nim ogrzewany, czy to niczym nie szkodzi :?: w sumie ciecz chlodzaca nagrzewa sie do 90-100 stopni, ale to tez moze byc sporo :chytry: :)



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » sob kwie 22, 2006 23:10

znaczy niewiem czy tobie chodzi czy bedzie szkodzić samemu olejowi ktory przez te 10 minut bedzie grzany bo raczej chyba mu nic niebedzie,lub masz ta sama mysl co ja to jakie przewody zastosowac ktorym nic niebedzie jak wnich bedzie olej rozgrzany np do 80stopni:D i czy zaworowi nic niebedzie zeby sie nie zdeformował jakis plastik wsrodku bo ja mam zamiar zastosować elektrozaworki od LPG które raczej niesą przystosowane do bardzo wielkich temperator:D



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » ndz kwie 23, 2006 02:57

Wlasnie wrocilem do domu, przy temperaturze 6,5 stopnia i bez podgrzewania ( 100% OR ) silnik zapalil bez problemow. krecilem nim moze kilka sekund dluzej , ale sadze ze jak bym podgrzal swiece z 3 razy a nie tylko raz to odpalil by bez chwili zawachania. Co nie zmienia faktu ze podgrzewacz i tak zaloze.


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 100 gości