Podgrzewacze do oleju roślinnego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czyli co do wstepnego podgrzewania elektrycznego uzyje tego rezystora. THX Goofi Wlasnie zrobilem test i nie wiem czy termostat nie trzyma ( mimo ze zima nie bylo wikszych problemow z ogrzewaniem ) czy ten rzepak tak grzeje silnik , lub mozme poprostu wczesniej nie zwracalem na to uwagi , ale na postoju woda po 3-5 minutach zrobila juz sie cieplutka wiectaki wymmiennik dobrze by sie sprawowal nawet na krotkich dystansach
Rhl22 Mimo wszytsko 2,75 zl < 3 zl . Inaczej wysjc nie chce. Dostepu do taniego ON nie mam niestety wiec kombinuje z rzepakiem. A co do tego ze narazie leje OR bez niczego to tylko wina ojca bo zapomnial wziasc dzis do domu lutownicy gazowej i ksztaltek miedzianych. Wiec ten wymmiennik ciepla powstanie najwczesniej w poniedzialek a oto jak go widze :
Nie wiem jeszcze co puszcze srodkiem a co na zewnatrz , ale mysle ze to wyjdzie samo w drodze eksplatacji. Nie wykluczam ze zrobie wiecej niz taka jedna petle ogrzewania , wsyztsko wyjdzie w praniu.
Co do tej gliceryny to oczywiscie wiem ze lubi sie w pompie wytracac , ale z biegiem czasu napewno opracuje jakis patent na rafinacje.
Rhl22 Mimo wszytsko 2,75 zl < 3 zl . Inaczej wysjc nie chce. Dostepu do taniego ON nie mam niestety wiec kombinuje z rzepakiem. A co do tego ze narazie leje OR bez niczego to tylko wina ojca bo zapomnial wziasc dzis do domu lutownicy gazowej i ksztaltek miedzianych. Wiec ten wymmiennik ciepla powstanie najwczesniej w poniedzialek a oto jak go widze :
Nie wiem jeszcze co puszcze srodkiem a co na zewnatrz , ale mysle ze to wyjdzie samo w drodze eksplatacji. Nie wykluczam ze zrobie wiecej niz taka jedna petle ogrzewania , wsyztsko wyjdzie w praniu.
Co do tej gliceryny to oczywiscie wiem ze lubi sie w pompie wytracac , ale z biegiem czasu napewno opracuje jakis patent na rafinacje.
Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
A dlaczego gliceryna ma się wytrącić akurat w pompie?
Swoją drogą narazie do OR dolewam dodatku do oleju zimowego przeciw wytrącaniu parafiny... może to wystarczy też do "eliminacji" gliceryny...
Swoją drogą narazie do OR dolewam dodatku do oleju zimowego przeciw wytrącaniu parafiny... może to wystarczy też do "eliminacji" gliceryny...
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
Tak w sumie to zacząłem się zastanawiać PO CO eliminuje się glicerynę z OR i doszedłem do wniosku, że przez pozbycie się gliceryny (gęstość 1,23 g/ml) obniża się ogólną gęstość/lepkość OR. Bo gliceryna jako taka jest palna - temp. zapłonu pod ciś. atm.=177st.C, więc silnik powinien ją spokojnie przepalić (choć w OR występuje w postaci związanej)
A dodatkowo skoro do wytrącenia gliceryny trzeba przeprowadzić "jakiś tam" proces chemiczny, to dlaczego nagle gdzieś w silniku miałaby się wytrącić sama z siebie...? ?
Wniosek? - skoro nie zależy nam na obniżeniu gęstości/lepkości, to eliminacja gliceryny jest zbędna. (bo mamy podgrzewacze)
Powyższe rozważania są czysto teoretyczne i mogą być błędne...
A dodatkowo skoro do wytrącenia gliceryny trzeba przeprowadzić "jakiś tam" proces chemiczny, to dlaczego nagle gdzieś w silniku miałaby się wytrącić sama z siebie...? ?
Wniosek? - skoro nie zależy nam na obniżeniu gęstości/lepkości, to eliminacja gliceryny jest zbędna. (bo mamy podgrzewacze)
Powyższe rozważania są czysto teoretyczne i mogą być błędne...
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
z tego co wyczytalem gdzies tam to gliceryna sie nie wytraci ale wlasnie moze powodowac zwiekszona gestosc OR, a w trakcie spalania wytwrza sie przez nia wieksza ilosc nagaru i chyba w tym celu stosuje sie proces chwmiczny by ja wytracic.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
a gdyby tak np, miedziany przewod paliwowy(taki z instalacji lpg ) oplątac wokól rury wydechowaej? albo zrobic to samo tylko na długosic całego wydechu od baku do filtra paliwowego?? wtedy problem podgrzewania mamy z głowy.... pytanie tylko czy za bardzo by sie to nie nagrzało? moze nie na całej dłygosci tylko przed Katalizatorem jakos..... hmmm.. co o tym myslicie?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
co do problemu startu na zimnym silniku wszystko rozwiązuje instalacja takiego typu jaka ja zaloże czyli,mały ,2-3litrowy bak pod maska z ON nanim bede odpalał i jak sie silnik zagrzeje to bede przelaczał na OR które bedzie w głównym baku i wtedy taki oplot miedziana rurką na układzie wydechowym ma nawet sens:D:Dbo OR bedzie ciepłe już od samego baku,noale czy taka miedziana rurka niezagrzeje sie zbardzo od układu wydechowego??
Gacu16: zgadzam sie z Toba, ale jeżeli chcesz trzymac OR w normalnym baku, to przydaloby sie dac grubsze przewody ze wzgladu na wspominana gestosci OR przed ogrzewaniem.
Patrzac na Twoj rysunek, zmienilbym polozenie ogrzewacza i dal go tylko na OR przed elektrozaworem, zeby nie grzac ON, przy okazji przez elektrozawor nie bedzie plynal gesty OR bo ktos tu mial watpliwosc czy to mu nie zaszkodzi
Patrzac na Twoj rysunek, zmienilbym polozenie ogrzewacza i dal go tylko na OR przed elektrozaworem, zeby nie grzac ON, przy okazji przez elektrozawor nie bedzie plynal gesty OR bo ktos tu mial watpliwosc czy to mu nie zaszkodzi
znaczy niewiem czy tobie chodzi czy bedzie szkodzić samemu olejowi ktory przez te 10 minut bedzie grzany bo raczej chyba mu nic niebedzie,lub masz ta sama mysl co ja to jakie przewody zastosowac ktorym nic niebedzie jak wnich bedzie olej rozgrzany np do 80stopni:D i czy zaworowi nic niebedzie zeby sie nie zdeformował jakis plastik wsrodku bo ja mam zamiar zastosować elektrozaworki od LPG które raczej niesą przystosowane do bardzo wielkich temperator:D
Wlasnie wrocilem do domu, przy temperaturze 6,5 stopnia i bez podgrzewania ( 100% OR ) silnik zapalil bez problemow. krecilem nim moze kilka sekund dluzej , ale sadze ze jak bym podgrzal swiece z 3 razy a nie tylko raz to odpalil by bez chwili zawachania. Co nie zmienia faktu ze podgrzewacz i tak zaloze.
Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości