Łozysko koła tylniego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

Łozysko koła tylniego

Post autor: Lexyy » śr cze 23, 2010 20:27

Witam ma taki problem, wymieniłem łożyska z tyłu(bebny) bo nie dało rade skasować luzy na tylnich kołach(tłukły) po założeniu nowych łożysk(master sport) to samo, kilka krotnie już dokręcałem i zawsze po zrobieniu kilku km robi się luz, co muszę jeszcze wymienić czop czy bębny



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 23, 2010 20:35

czop, bieżnie wewnętrzne łożysk nie mogą się na nim obracać i wycierać go, pomaga też lekkie napunktowanie czopu w miejscu gdzie nachodzą na niego bieżnie wewnętrzne łożysk ale szkoda się bawić nowy czop nie jest drogi


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

Post autor: Lexyy » śr cze 23, 2010 20:38

czyli zacząć od czopu? bo myślałem tez o bębnach, ale to nowe łożyska musiał bym tez kupić, to kupie czopy ile mniej/więcej? a czy odkręcę bez demontażu szczek?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 23, 2010 20:42

http://www.allegro.pl/item1055645197_cz ... lecam.html ale pytaj po sklepach może być taniej, nie wiem czy zdejmiesz bez wyjęcia szczęk, są tam 4 śruby nie pamiętam czy sa zasłonięte szczękami czy nie
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 08:16 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
emil429
____
____
Posty: 420
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 13:37
Lokalizacja: DJA

Post autor: emil429 » śr cze 23, 2010 20:51

Kolego dasz rade wykręcić ten czop bez ściągania szczęk jest swobodny dostęp do tych śrubek.


viewtopic.php?f=87&t=311059" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

Post autor: Lexyy » śr cze 23, 2010 21:06

link nie działa ale popytam



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr cze 23, 2010 21:16

Lexyy pisze:master sport)
a cóż to za twór, trochę zalatuje jakością Optimala.
Są one przeznaczone do „ostrej”, sportowej jazdy. Wyprodukowane do montowania w sportowych i usportowionych (tuningowych) samochodach, a także z sukcesem stosowane w samochodach seryjnej produkcji.
łożyska do jazdy sportowej...
Jeśli to jakość podobna do Optimala to tak może być.



Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

Post autor: Lexyy » śr cze 23, 2010 21:29

czyli zmienic łozyska na jakies skf/FAG? czy brac te czopy, przebieg 90tys



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » śr cze 23, 2010 21:43

Zobacz najpierw czy sa wyrobione jak tak to zmień. :bigok:



Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

Post autor: Lexyy » czw cze 24, 2010 00:25

a jak to zobacze macie jakies wymiary tego czopu? bo skoro bedzie luz to skad mam wiedziec przez co? przez łozysk czu czop...
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 00:26 przez Lexyy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » czw cze 24, 2010 06:23

weź łożysko i sprawdź... Jeśli nie wchodzi ręką na swoje miejsce to jest dobry. :)

Albo ewentualnie pozostaje suwmiarka.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 24, 2010 08:17

Poprawiłem link sorki, nie chodzi mi zeby kolega akurat te kupował tylko o podanie przykładu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

Post autor: Lexyy » czw cze 24, 2010 18:33

no i rozebrałem i na małym łożysku luzu nie ma ale na dużym bieżnia kreci się po czopie, czyli zrobić tam mało dziurkę punktakiem? bo kupiłem łożysko bo je podejrzewałem



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 24, 2010 19:55

Lexyy, kup łożyska SKF, wymień na obu stron razem z czopami !
Czopy możesz kupić najtańsze - TOPRAN. Jeśli nie wymienisz czopów to problem tylnych łożysk będzie powracał jak bumerang co kilka tygodni/miesięcy...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 450 gości