Jakość bębnów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damian4422
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 21:22
Lokalizacja: WSE

Jakość bębnów

Post autor: damian4422 » śr cze 23, 2010 23:08

Witam,
zamierzam wymienić tylne bębny na nowe. Tylko zastanawiam się czym różnią się te za 50zl od tych za 120zl firmy ATE... Czy marka ma wpływ na siłę hamowania?? Mam wymienione szczeki a ręczny jest słaby;/ Więc chce się dowiedzieć które bębny kupić żeby nie przepłacić...



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » śr cze 23, 2010 23:37

damian4422 pisze:Mam wymienione szczeki a ręczny jest słaby;
samoregulacja nie zadziałała :bajer: Szukaj w tematach w których brałem udział ,będzie szybciej i konkretnie :grin: Jak wyglądają bębny ? / duży rant , wytarte durze rowy po szczękach/


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » śr cze 23, 2010 23:51

damian4422 pisze:Tylko zastanawiam się czym różnią się te za 50zl od tych za 120zl firmy ATE... Czy marka ma wpływ na siłę hamowania??
ATE to dobry producent tarcz i bębnów hamulcowych. Marka użytych bębnów hamulcowych ma wpływ na skuteczność hamulców. Użycie bębnów czy też klocków hamulcowych słabej jakości po kilkukrotnym hamowaniu, kiedy te elementy się rozgrzeją wydłuży na pewno drogę hamowania. Na tych elementach nie warto oszczędzać, najważniejsze elementy powinny być wysokiej jakości bo od tego zależy nasze życie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 24, 2010 07:57

damian4422, niema co żałowac kasy, raz ze względu na lepsza jakość hamowania, dwa ze względu na trwałość, co jest istotne bo hamulce z tyłu złożone z dobrych komponentów posłużą wiele lat, nie będziesz musiał bez przerwy tam zaglądać bo a to szczęki, a to korozja , a to wycieki.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
damian4422
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 21:22
Lokalizacja: WSE

Post autor: damian4422 » czw cze 24, 2010 22:16

Samochód mam od niedawna. Szczęki wymieniał poprzedni właściciel. Bębny rantu nie mają są gładki ale może je toczył i to dlatego. Muszę i tak je rozebrać bo mam łożyska do wymiany. Zmierzę dokładnie średnicę i się okaże.. Wiem że hamulce to podstawa. Ale czy te zwykłe bębny są dużo gorsze jakościowo od tych ATE?? W przednie hamulce nigdy nie żałuje a z tyłu to już nie wiem czy warto...



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw cze 24, 2010 22:44

kolego ja kupowałem szczeki i bębny zaks < czy jakoś tak> razem z regulatorami i wyniosło mnie to 560 zł bo nie chciałem kupy zakładać ale po rozebraniu jednej strony szlak mnie strzelił bo nowe od starych się nie różniły niczym

nowy zestaw zwróciłem bez problemu


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 24, 2010 22:55

damian4422 pisze:nie wiem czy warto...
warto dlatego że bębny zmianiasz 3 - 4 razy rzadziej jak tarcze


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
damian4422
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 21:22
Lokalizacja: WSE

Post autor: damian4422 » czw cze 24, 2010 23:03

Macie rację. Tego samochodu prędko nie zamierzam sprzedać i jak coś robić to zrobić dobrze. Łożyska również zamierzam założyć markowe gdyż przekonałem się że na tanich się nie zaoszczędzi bo szybko się rozlecą i tylko sporo więcej roboty jest. Kupie ATE i już do hamulców z tyłu zaglądać nie będę. Dziękuje za pomocną radę.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt cze 25, 2010 13:11

damian4422 pisze:W przednie hamulce nigdy nie żałuje a z tyłu to już nie wiem czy warto...
porzadnie jak wyregulujesz samoregulatory z tyłu to zobaczysz jak dziala hamulec :) oczy wypadają z orbi podczas hamowania :P


jak tył nie hamuje ,przód leci w oczach , , klocki sie sypią, tarcze przegrzewają, a za jakis czas krzywią.. :)
wiem bo to przerabialem, zadbałem o okładziny z tyłu porzadnie wyregulowalem tył i zaczeło hamowac :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości