Climatronic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Climatronic

Post autor: koz3r » pt cze 18, 2010 12:20

Kupiłem auto z zepsuta klimatyzacja.. nie robilem z nia nic prze 2 lata , az wkoncu postanowilem sie za nia zabrac...

Taki błędy wywala mi VAG :

00792 - Przełącznik ciśnienia klimatyzatora – F29
(792 Włącznik ciśnienia w klimatyzacji - F129)


00785 - Czujnik temperatury – panel instrumentacyjny – G56
(785 Czujnik temperatury dla wskaźnika w desce - G56)


00657 - Motor dostosowawczy głównego zaworu wentylacyjnego – V102
(657 Nastawnik klapy nawiewu środkowego - V102)


01271 - Motor klapy regulatora temperatury – V68
(1271 Nastawnik klapy nawiewu regulacji temperatury - V68)




Podejrzewam ze po kilku latach nie działania klimy moze byc problem ze spreżarką ktora sie pewnie zastała i nie ma w niej czynnika chłodzącego - co zwiazane bedzie z błedem pierwszym. To narazie zostawilem , a chcialem zając sie resztą błędów sam .. i tu jest wiekszy problem ..

Na pierwszy ogien poszedl silniczek klapki srodkowego nawiewu V102 - silnik dziala ale czasami potrafi w polowie pracy sie przyciąć i próbuje pomalu jechac dalej , ale wyglada to tak jakby "pyrkał" i pomału np zamyka klapke - pomaga zmiana predkosci nawiewu lub temp. wtedy go"odmula". Rozbierałem go - przeczyscilem tory oporowe, dogiąłem blaszki .. ale(choc rzadziej) jest to samo

Nastepnie rozebralem tunel zeby dostac sie do silniczka V68 , póki co jeszcze go nie wyjąłem bo reaguje na zmiane temperatury wciskajac guziki na panelu. Objawy związane z tym błęm są takie ze nawiew jest w dwóch skrajnych pozycjach - leci albo zimne albo gorące powietrze.

Dobrałem sie rownież do czujnika temperatury wew. G56 (bład ten pewnie bedzie rowniez związany z poprzednim błedem silniczka V68) .Czujnik i wiatraczek(działa) za nim przeczyscilem . I tu zaczyna sie problem .. Czujnik mierzylem i jest wg mnie sprawny .. Wartosc zmierzona przy 25 st 2,7K - przy ogrzaniu lub oziębieniu wartosci sie zmieniaja wiec jest ok. Kable od czujnika do panelu sprawdzilem - rowniez sa OK .. Nie mam pojecia co dalej z tym zrobic.. POMOCY


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt cze 18, 2010 13:23

moze nie lączyły styki na wskutek drgań, ale jak przeczysciłeś to powinno działać, chyba ze jest jakiś zimny lut w samym climatronicku, skasuj błędy pobaw sie climatronickiem i spróbuj jeszcze raz zczytać błędy, jeśli powtórzą sie to znaczy, że nadal coś jest nie teges i trzeba od nowa wszystko dokładnie sprawdzić

[ Dodano: 18 Cze 2010 13:25 ]
natomiast co do
koz3r pisze:00657 - Motor dostosowawczy głównego zaworu wentylacyjnego – V102
(657 Nastawnik klapy nawiewu środkowego - V102)
to raczej wymiana, czasem ktoś na forum ma do oddania i na allegro czasami sie pojawiają


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » pt cze 18, 2010 13:57

No przeczyscilem posprawdzalem ze 3 razy .. panel tez rozebralem posprawdzalem czy nie ma zimnych lutów i czy przejscia sa na sciezkach.. i nic .

Co do panela .. probowalem po usunieciu bledow zrobic te basic settings i adaptacje.. ale co mnie zdziwilo ze na kazdym kanale wywala cos takiego Error function not avalible czy jakos tak .. moze panel mam zj*?

Aha i co do tego silniczka .. czy jego blad bedzie powodowal nie dzialanie klimy(ja juz ja ewentualnie nabije i ogarne spreżarke i reszte) ?
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 14:02 przez koz3r, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt cze 18, 2010 14:05

jesli nabijesz klimę to wydaje mi się, że to powinno działać pod warunkiem ze pompa i czujnik ciśnienia jest sprawny, natomiast moze to powodowac ze climatronic będzie migał


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

greg

Post autor: greg » pt cze 18, 2010 14:14

koz3r, może zacznij od nabicia klimy - co? Następnie wykasuj błędy - jeśli silniczki są sprawne to podmień na chwilę panel ale jak już wypowiadałem się często w sprawie climatronica - padanie panelu jest rzadkością - ja do tej pory raz się tylko z tym spotkałem



koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » pt cze 18, 2010 14:26

greg nie nabijalem klimy z powodu wlasnie owych bledow , myslac ze klima i tak nie ruszy .. co do zepsucia panelu to tez mi sie tak wydaje , ale sa niepokojace sygnaly, ze czujnik- choc sprawny - wywala ciagle blad , no i niemozna zrobic basic setting i adaptacji. Silniczki dzialaja , ale jak pisalem V102 sie czasami dziwnie zachowuje , a V68 zalezny jest od czujnika temp wew. z ktorym to wlasnie mam problem.

[ Dodano: 18 Cze 2010 14:30 ]
generalnie to nie wiem co z tym czujnikiem teraz mam począć ..

[ Dodano: 18 Cze 2010 14:36 ]
co jeszcze udalo mi sie stwierdzić ..

a)czujnik ma 2,7kOhma przy odpietej wtyczce od panela ,
b)przy podpietej wtyczce do panela, ale niezałączonym zapłonie ma 1,8kOhma
c)przy zapietej wtyczce i włączonym zapłonie ma cos powyzej 8kOhm

Bład czujnika po skasowaniu pojawia sie znow.. informacja w błędzie ze czujnik ma zwarcie do masy...
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 14:29 przez koz3r, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt cze 18, 2010 21:01

na pewno wszystko w climatronicku jest ok?? moze jakiś kondzioł wysechł i coś szwankuje... bo skoro termistor jest ok to nie ma bata musi działać.... a i jeszcze jeden czujnik temp masz pod fitrem kabinowym, moze to on nie łączy

[ Dodano: 18 Cze 2010 21:03 ]
ewentualnie podjedz do jakiegoś elektronika i kup termisor NTC 2.7k i podmień... termisor kosztuje grosze więc nawet jak to nic nie pomoże to kosztów nie będzie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » śr cze 23, 2010 15:58

rysiektr, wiem wiem , przejade sie do eletronika jutro pewnie .. kondensatory wporzadku .. rezystory wszyskie ok ..

Wydaje mi sie ze to ten czujnik .. no chyba ze ktos cos kiedys ostro namieszal.. ale niewyglada na dlubane

[ Dodano: 23 Cze 2010 15:53 ]
Dzisiaj wyciagnąlem V68 i go wyczyscilem.. niestety bez dobrego rezultatu. Zauwazylem dziwna rzecz, zmiana temperatury guzikami na panelu powoduje dzialanie silniczka ale silniczek "pyrka" pomalutku ... a jezeli wylacze zaplon i wlacze go spowrotem silniczek zaczyna przez jakas 1-2 sekundy pracowac jak nalezy potem znowu to samo.. parokrotne włącz/wyłącz zapłonem i silniczek przejezdza caly zakres..
Spotkał sie ktos z czyms takim? Moze rzeczywiscie panel uwalony? Niestety nie mam poki co od kogo przelozyc zeby to sprawdzic..


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr cze 23, 2010 16:58

Będziesz na majoVWce?? To przełożymy jeśli masz z OFF a nie z ECON


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » śr cze 23, 2010 19:53

dzieki za chęci , ale niestety nie bedzie mnie to raz , a dwa .. mam z ECON :)


W nastepnym tyg planuje zawitac w serwisie klimatyzacji , zobaczymy co mi powiedza...


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości