Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

schizool
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 29, 2009 16:02
Lokalizacja: Syrynia

Post autor: schizool » wt cze 22, 2010 10:09

Panowie zbliża mi sie wymiana oleju jeżdżę teraz na mobilu pełny syntetyk oczywiście z normą vw 505.01 i się zastanawiam czy zmienic na motula czy nie warto i raczej zostac przy mobilu ?? Dodam, że mobila dolałem już z 350 ml a zrobiłem 13 tyś km.

http://moto.allegro.pl/item1083756774_o ... mocja.html
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 10:16 przez schizool, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt cze 22, 2010 10:18

schizool pisze:Panowie zbliża mi sie wymiana oleju jeżdżę teraz na mobilu pełny syntetyk oczywiście z normą vw 505.01 i się zastanawiam czy zmienic na motula czy nie warto i raczej zostac przy mobilu ?? Dodam, że mobila dolałem już z 350 ml a zrobiłem 13 tyś km.
To jest tak jakbyś się przesiadł z golfa 4 do golfa 3.
350 ml na 13 tys to jest nic posprawdzaj czy wycieków nie masz i przestań kombinować.
Właściwie jak nie wierzysz to poczytaj opinie o motulu w internecie, co ludzie piszą którzy go zalali np po mobliu.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt cze 22, 2010 11:00

Lepsze wrogiem dobrego :bigok:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » wt cze 22, 2010 12:59

grandi pisze:A z olejami to jest tak , że wiiekszosć mobile catrole sa przereklamowane i wszytko jest robione w rafinerii w Polsce.
Słyszałem że u nas rozlewają oleje np.Mobil w 4ro litrowe bańki, a ten w 5cio litrowych jest sprowadzany z zagranicy.

Może ktoś się do tego odnieść?



Awatar użytkownika
karambol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: karambol » wt cze 22, 2010 18:47

KrystO, ja znowu słyszałem że mobil to gdzie chcą to rozlewają


Obrazek

borek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 18:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: borek » wt cze 22, 2010 18:58

KrystO pisze:Słyszałem że u nas rozlewają oleje np.Mobil w 4ro litrowe bańki, a ten w 5cio litrowych jest sprowadzany z zagranicy
Ja moge z wlasnych doswiadczeń stwierdzic ze jako jedyny na polskim runku mobil w 5l bankach jest 5w30 i na nim informacja jest tylko w jezyku niemieckim a na innych w jezykach wschodnio eurpejskich. ale czy to cos znaczy do konca sam niewiem :bigok:



lipek1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn paź 20, 2008 20:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lipek1234 » pn lip 05, 2010 19:55

ja w dalszym ciągu nie wierze ze jakbym do swojego mk3 z 95r 1.9TDI zalał pełen syntetyk np 5w40 choć teraz jeżdże na cartrolu 10w40 to nic się nie stanie z silnikiem(nie rozszczelni się) dodam ze przebieg mam blisko przed 200 tyś. choć nie wiem tak naprawde ile ma...



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn lip 05, 2010 22:09

ja w dalszym ciągu nie wierze ze jakbym do swojego mk3 z 95r 1.9TDI zalał pełen syntetyk np 5w40 choć teraz jeżdże na cartrolu 10w40 to nic się nie stanie z silnikiem(nie rozszczelni się) dodam ze przebieg mam blisko przed 200 tyś. choć nie wiem tak naprawde ile ma...
Wyobraź sobie że do swojego AAZ-ta (1,9 td, 92r. przebieg licznikowo 230k km) leje motula 5w-40, wczesniej lany castrol 10w-40 > valvoline > obecnie kilka wymian w.w motula, silnik regularnie dostaje w palnik; temp oleju 115st. zdażało się 125 st. silnik ma się świetnie i jakoś się nie rozszczelnił :bajer: czary?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

lipek1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn paź 20, 2008 20:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lipek1234 » pn lip 05, 2010 23:05

jestem ciekaw skąd się wziął ten mit zeby nie lać oleji o półkę wyższych....czyli z pół na pełny syntetyk...
co ile km wymieniać pełen syntetyk? bo ja teraz półsyntetyk wymieniam co 8 tysięcy.
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 23:08 przez lipek1234, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Szymon Jarosz » pn lip 05, 2010 23:58

A ja panowie do mojego mk4 TDI leje MIDLAND 10W40 i wiem ze dobrze smaruje :hmm: To moj drugi Volkswagen na tym oleju :ass:


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt lip 06, 2010 23:20

lipek1234 pisze:jestem ciekaw skąd się wziął ten mit zeby nie lać oleji o półkę wyższych....czyli z pół na pełny syntetyk...
w rozmowach z tzw, mechanikami można wiele historyjek usłyszeć typu; nie dotykać pompy bo skończy się na wymianie/wizycie u pompiarza na stole, wolny wydech spowoduje padniecie turbiny itp. :panna:
gdyby nie fakt że
andrew.zbyrko pisze:silnik regularnie dostaje w palnik; temp oleju 115st. zdażało się 125 st
+ silnik lekko dłubnięty; to pewno lałbym dalej pierwszego lepszego 10w40 :blush:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

lipek1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn paź 20, 2008 20:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lipek1234 » czw lip 08, 2010 12:40

to myślicie ze jak zaleje mobil 1 5w40 pełen synt. do mojego golfa 3 1.9TDI z przebiegiem coś koło 200 tyś? nie wiem jaki to jest rodzaj silnika... nie bierze oleju...
będzie dobrze?



Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » pt lip 09, 2010 13:24

lipek1234 pisze:to myślicie ze jak zaleje mobil 1 5w40 pełen synt. do mojego golfa 3 1.9TDI z przebiegiem coś koło 200 tyś? nie wiem jaki to jest rodzaj silnika... nie bierze oleju...
będzie dobrze?
silnik na rope,

swoją drogą mam przejechane w Variancie Tdi około 300.000 tyś, auto kupiłem jezdziło na shelu pół syntetycznym, teraz mam Mobil1 super diesel i mam ogromny dylemat czy spróbować full syntetyk, przeczytałem cały temat, dodam że auto czasem dostaje w kość, jak bym miał spokojnie jezdzic kupił bym Sdi :jezor:

obecengo mobila pół syntetyka dolałem może z 200 ml na 4 tyś kilometrów, czyli tyle co nic....

może warto zadbać o lepszy olej hym?boje sie tego przebiegu, bo kto wie, może był kręcony już :smoke:
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2010 13:31 przez jacekPlacekkk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » sob lip 10, 2010 11:12

Przejechałem już 8 tyś na mobil 5w50 a wcześniej miałem zalany 10w40 castrola.

Mobil dobrze trzyma temperaturę. Jechałem 300km A4 średnia prędkość 150 i temperatura w okolicach 110 stopni. Castrolem 120 stopni. Warunki były podobne. Oleju mi nie ubywa, więc jest dobrze :)

Pozdro.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 134 gości