Co to jest>?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vincent1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 12:15
Lokalizacja: bydgoszcz

Co to jest>?

Post autor: vincent1987 » pn cze 21, 2010 23:12

Witam. Czy to jest jakiś przepływomierz ? Zaczęło mi cykać.
Obrazek



greg

Post autor: greg » pn cze 21, 2010 23:14

elektrozawór



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn cze 21, 2010 23:16

vincent1987 pisze: Czy to jest jakiś przepływomierz
nie, jest to elektro zaworek



vincent1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 12:15
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: vincent1987 » pn cze 21, 2010 23:27

greg pisze:elektrozawór
A jaką rolę spełnia bo tak jak napisałem zaczął cykać , a wydaje mi się że wcześniej tego nie było.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn cze 21, 2010 23:46

vincent1987 pisze:A jaką rolę spełnia bo tak jak napisałem zaczął cykać , a wydaje mi się że wcześniej tego nie było.
steruje pracą turbiny



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 22, 2010 02:33

jest to elektrozawór N75 (sterujący ciśnieniem). Ogranicza on ciśnienie doładowania turbosprężarki a ten akurat konkretny N75 czyli z częściowo metalową obudową jest stosowany w Golfie Mk4 z silnikiem o oznaczeniu AGR oraz w Golfach Mk3 z silnikami o oznaczeniu 1Z, AHU, ALE czyli wszystkimi silnikami, w których nie występuje turbosprężarka ze zmienną geometrią tylko zwykła turbospręzarka z zaworem upustowym. Jedne zaworki słyszalnie cykają, inne ciszej a jeszcze inne wcale nie słychać a mimo to pracują sprawnie. Jeśli zaczną Cię trapić kłopoty z utratą mocy silnika zwłaszcza po przekroczeniu 3000 obrotów na najwyższych biegach to wtedy ten zaworek jest jednym z podejrzanych elementów do sprawdzenia.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 256 gości