Osiągi silnika 1Z i pozostalych 90KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Luki_GT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 12:40
Lokalizacja: RZESZÓW

Osiągi silnika 1Z i pozostalych 90KM

Post autor: Luki_GT » pt kwie 21, 2006 15:55

Witajcie

Mam do Was takie pytanie. Tak jak widać w opisie jeżdże Golfem III Variant 1.9 TDI 90KM silnik 1Z (1995 r.). Jeśli macie autka z tym samym silnikiem to chciałbym żebyście podzielili się osiągami waszych Golfików. Głównie o to przy jakich obrotach osiągacie jaka prędkość (piąty bieg) i ile wyciągnęliście maksymalnie . Chodzi mi o opinie posiadaczy aut bez żadnych przeróbek poprawiających osiągi. Tylko autka seryjne.

I drugie pytanko. Odnosze dziwne wrażenie ze pierwszy bieg jest jakis krótki chodzi o to że szybko rosną obroty a prędkość tak średnio. Przy szybszym starcie trzeba odrazu zmieniac na drugi bieg. Też tak macie ??

Dzięki :wink:
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 12:06 przez Luki_GT, łącznie zmieniany 1 raz.


...::: Pozdrawiam :::...

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pt kwie 21, 2006 16:12

mam tez 1.9 tdi 1z, na 5 biegu przy 2 tys obrotow mam 90 km/h, lecialem moja fura 170 km\h ale sadze, ze polecialby minimum 185 bo mialem jeszcze zapas gazu ale nie bylo miejsca :) czy ja wiem czy jednka taka krotka, chyba nie moze masz takie wrazenie :)



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pt kwie 21, 2006 17:52

Ja też odnosze takie wrażenie że 1 jest krótka ale 2,3 i po kłopocie :)
A nie katuje silnika pod max obrotów wiec nie wiem ile na poszczególnym biegu poleci.



Awatar użytkownika
Luki_GT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 12:40
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: Luki_GT » pt kwie 21, 2006 19:55

Dzięki Panowie.

Arczi troszke mnie nie zrozumiałeś chodziło mi o prędkości przy obrotach na piątym biegu np przy 2000 - 90 km/h przy 3000 - ...... itd. I do ilu tys tak max rozkrecacie zeby go bardzo nie męczyć ?


...::: Pozdrawiam :::...

ufok79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 19:59
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ufok79 » pt kwie 21, 2006 21:07

u mnie przy 2000 na piatce ok 90km/h. nie krecilem go jeszcze na maxa na piatce, ale jak jest zdrowy powinien pojsc ok 180km/h. co do meczenia go to nie powinno mu zaszkodzic gazowanie przed czerwonym polem chyba ze nie jest wystarczajaco rozgrzany albo jakbys tak jezdzil caly czas:) ja swojego tez oszczedzalem bo wydawalo mi sie ze jak glosno chodzi to sie juz meczy ale te silniki sa po prostu glosniejsze. na forum dowiedzialem sie np ze przegazowanie od czasu do czasu nie dopuszcza do zapchania katalizatora wiec nie ma co przesadzac z oszczedzaniem:)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt kwie 21, 2006 23:15

Przy 2000 tyś około 90/h , :okej:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » sob kwie 22, 2006 09:39

jeśli chodzi o prędkości na poszczególnych biegach to tak jak koledzy pisza, natomiast Vmax - to dzisiaj rano w drodze do pracy na "9" miałem 170km/h i spory zapas pod noga. Kumpel który wracał nim z niemiec mowił ze 200 poleciał ale nie jestesm pewien czy prawda!



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob kwie 22, 2006 10:32

Luki_GT pisze:np przy 2000 - 90 km/h przy 3000 - ...... itd. I do ilu tys tak max rozkrecacie zeby go bardzo nie męczyć ?
Przy 3000obr na 5 biegu mam 140/h.. a co do jedynki.. sluzy ona tylko do ruszenia (czyt: aby kola zaczely sie toczyc) ;) a max byl 180/h

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Osiągi 1.9 TDI 90KM ...

Post autor: mirass » ndz kwie 23, 2006 17:13

no to ja moze napisze o zdłubanej 90tce (ALE) w Variancie...i zrobie porównanie
jak silnik byłe seria na Vtce przy 2000obr/min 90km/h, jak był zrobiony na 110KM również identycznie...po przerobce na moc rzędu 145KM dalej identycznie (za to przyspieszenie jest fajne - 0-100km/h 8,50sek., 1/4 mili 16,62sek.)

skrzynia generalnie jest zbyt krótka do wybitnych V-maxów...pomimo mocnego silniczka na Vtce dochodzę do 200km/h (na obrotku 4200 - powyżej na prostym odcinku nie wchodzi na Vtce)



Awatar użytkownika
plur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:59
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: plur » ndz kwie 23, 2006 19:51

Dziwia mnie opisy iż ktoś jedzie 170 i ma spory zapas gazu, faktycznie przy wersji 110 km było by tak.
Natomiast wersja, ktorą posiadam czyli 90 km poleciałem max 180 -185, na czwórce prędkosć dochodzi do 120 km (na czwórce przy 2 tyś obrotów 90 km/h)
Na piatce przy prędkosci 115 km silnik zaczyna glosniej pracować.
Podczas dynamicznej jazdy w takcie zmiany biegu z pierwszego na drugi można nawet "spalic troche gume" Generalnie czasem nie chce mi sie przełączać na pierwszy bieg i ruszam z drugiego biegu na pólsprzęgle.


mietek

zawer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 02, 2005 22:50
Lokalizacja: laziska
Kontakt:

Post autor: zawer » ndz kwie 23, 2006 20:50

HEJ
Niewiem ale moje zdanie jest takie że kupcie sobie pojazd zasilany PB a nie ON wtedy będzie mowa o osiągach chyba zapomnieliście że klekotki do tego nie służą lepiej by było kto dalej by na nim zajechał a ti by było ciekawe :pub:



Awatar użytkownika
Luki_GT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 12:40
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: Luki_GT » ndz kwie 23, 2006 21:51

Zawer posłuchaj mi nie chodziło o to czy ktoś osiąga jakieś zawrotne prędkości i czy coś w tym stylu. Miałem na myśli jedynie to jak pracują te silniki w Golfach i nic pozatym. Chodziło jednynie o porównanie czy w miarę podobnie wygląda to u wszystkich. Nikt tu nie mówił o jakiś wyścigach i czymś podobnym.

PS.
Panowie wielkie dzięki za wypowiedzi !


...::: Pozdrawiam :::...

Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » pn kwie 24, 2006 00:46

racjonalna (srednia jazda ok 2500-3000 rpm):
1-20 km/h
2-40-60
3-80-100
4-120
5-180 ,ale juz sie robi lekki hard core (4500 rpm)

diesel to nie wyscigowka seryjana - osiagi moze kiepskie maja diesle ale nadrabiaja momentem i moca...

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 24, 2006 08:56

Zaryzykowalbym stwierdzenie ze moment jest wazniejszy przy sciganiu sie w miescie - od swiatel do swiatel. Z TDI 90km male szanse maja benzyniaki ponizej 120km;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 156 gości