postój ze 30 min a napewno sie włączy, obserwuj w tym czasie wskaźnik temperatury, na wszelki wypadek jakby mial sie nie wlaczyc.....
To ze wywala płyn korkiem jak jest gorący to normalne...uwazaj żeby ci na twarz wrzątek nie prysnął....
Generalnie nie ma takeij mozliwowci zeby wiatrak sie nie wlaczal a auto sie nie grzalo na postoju....albo jedno albo drugie musi predzej czy pozniej nastapic stad moja propozycja na test 30 minutowy....
Jak nagrzejesz auto to zacznij wtedy, i poczekaj te 30 min, moim zdaniem sie wlaczy.....aha no i patrz pod maska czy chodzi a nie na sluch bo moze jest cichy jakis ...pzodro
dziwny problem z temperatura
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kolego a skąd weźmiesz taki wykres. Płyn chłodzący to przecież nie woda tylko mieszanka jakigoś glokolu z wodą. I choćby z tego powodu (nie tylko ciśnienia) temperatura wrzenia cieczy jest wyższa niż 100degC.Kosior pisze:Masz trzeciego golfika i nie masz pojecia o układzie chłodzenia?? Jak odkręcisz korek na rozgrzanym aucie to normalne ze wywali ci płyn, w końcu jest tam ciśnienie około 1,5 bara.Czyli ta temperatura nie zagrozi twojemu autku.Wykres entalpia\entropia.
Rafi przed testem o którym pisze sas koniecznie sprawdź sam wentylator i bezpiecznik - czy któryś z nich nie jest padnięty (bezpiecznik wg. schematu ma numer 19).
A tak swoją drogą to objawy masz b. dziwne. to że w trasie temperatura Ci "pływa" i wentylator się nie włącza to jeszcze zrozumiałe - prz tej prędkości pęd powietrza schłodzi Ci płyn w chłodnicy. Ale że po mieście masz niższą niż w trasie to prawie niemożliwe. Może za krótko jechałeś/grzałeś?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tak dla ciekawości powiem Ci Kosior, że woda w próżni wrze w około 0 stopni celsjusza, jest to zpowodowane tym ze pod cisnieiem, ciecze zmieniaą swoją temp wrzenia....
a dzieki temu zjawisku , i dzieki temu ze ukladzie chłodzenia panuje cisnieie wieksze niz atmosferuczne temperatura wrzenia sie podwyzsza, czyli juz nie 100 st tylko np 120
To dlatego płyn wrze w zbiorniczku dopiero po odkreceniu korka....gdy korek jest zakrecony a uklad hermetycznie zamkniety to temp wrzenia jest sporo ponad 100 stopni, nie wiem dokladnie ile bo to zalezy od cisnienia w ukladzie, a tego nie znam.....pozdro
i tak np woda w kotłach parowych ma ze 130 stopni co najmniej a nadal jest wodą, jakby kociał rozszczelnić to cała ta woda w ułameczku sekundy zamienia sie w parę wodną i mamy wielkie bum, bo para wodna ma chyba z tysiac razy wieksza objetosc niz ta sama ilosc wody....
a dzieki temu zjawisku , i dzieki temu ze ukladzie chłodzenia panuje cisnieie wieksze niz atmosferuczne temperatura wrzenia sie podwyzsza, czyli juz nie 100 st tylko np 120
To dlatego płyn wrze w zbiorniczku dopiero po odkreceniu korka....gdy korek jest zakrecony a uklad hermetycznie zamkniety to temp wrzenia jest sporo ponad 100 stopni, nie wiem dokladnie ile bo to zalezy od cisnienia w ukladzie, a tego nie znam.....pozdro
i tak np woda w kotłach parowych ma ze 130 stopni co najmniej a nadal jest wodą, jakby kociał rozszczelnić to cała ta woda w ułameczku sekundy zamienia sie w parę wodną i mamy wielkie bum, bo para wodna ma chyba z tysiac razy wieksza objetosc niz ta sama ilosc wody....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 212 gości