Problem ze skrzynią biegów AEN w golfie II

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Problem ze skrzynią biegów AEN w golfie II

Post autor: Superbeasto » ndz cze 20, 2010 17:59

Witam.
Czytałem posty na forum odnośnie problemów ze skrzynią biegów w golfie II, ale żaden nie kwalifikuje się do mojego. A mianowicie... W tamtym roku wymieniłem synchronizator 2 i 3 biegu (pierścień synchronizatora) i przez pewien czas było okej. Auto przesiedziało pół zimy w garażu, potem miesiąc jazdy i problem ze skrzynią powrócił ze zdwojoną siłą. A dzieje się: jak silnik zimny, najczęściej rano kiedy jadę do pracy po wbiciu jedynki i puszczaniu sprzęgła słyszę "łup" i szarpnięcie (całe sprzęgło nowe, może ma przejechane z 10 000km) powrócił problem zgrzytania 2 biegu, a z czasem doszły nowe, jak wbijanie biegów na dwa razy, wchodzą one dopiero po delikatnym puszczeniu sprzęgła, zgrzyt 4 biegu, problemów nie ma tylko ze wstecznym i 5tką. Wymieniłem jabłko pod drążkiem tą "piłeczkę", kulkę czy jak tam to zwał koło drążka prowadzącego i tulejki gumowe czy też silikonowe te zółte, ale nic nie pomogło. Najgorzej jest jak silnik się zagrzeje, wtedy biegi wchodzą bardzo topornie. Mam delikatny wyciek oleju (plama robi się w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem), ale raczej nie jest to wyciek ze skrzyni tylko spod aparatu zapłonowego, bo pod nim jest upocone olejem, i olej leci na sprzęgło, nie jest to duża plama, około centymetra średnicy. Skrzynia moja to AEN. Macie Panowie jakieś sugestie? co to może być? czy oddać skrzynię do regeneracji? a może naciąg sprzęgła do regulacji? albo ten cieknący olej? Z góry dziękuję za rady!


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » ndz cze 20, 2010 23:48

marianmk2 pisze:Pierwsze pytanie-jaki zalałeś olej do skrzyni??Chodzi mi o klase....GL 4.GL 5?
był to Elf, spełniający normę GL 4 i GL 5 zarazem. Tak było napisane z tego co pamiętam na opakowaniu.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pn cze 21, 2010 09:45

marianmk2 pisze:Jeśli wlałeś GL4/5 to spoko
na pewno olej był o takiej specyfikacji.
marianmk2 pisze:Po prostu ktoś źle poskładał skrzynie
całkiem możliwe, ale było by tak, że przez pewien czas dobrze działała około 7 tys. km zrobiła bez problemu, a po pewnym czasie kaput? Dziś np. wracałem z Kielc do domu około 50km i nic nie zgrzytnęła, jedynka tylko wchodziła na dwa razy na każdych światłach. Ale "łupnięce" po puszczeniu sprzęgła było. :grrr:


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pn cze 21, 2010 16:19

marianmk2 pisze:a sprzęgło jakiej było firmy?
LUK

[ Dodano: 21 Cze 2010 16:21 ]
nic mi do głowy nie przychodzi. Może olej spuszcze i zobacze co wyleci... chociaż dzisiaj chodziw wszystkow miarę dobrze, oprócz wrzucanej na dwa razy jedynki.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pn cze 21, 2010 16:28

marianmk2 pisze:może docisk ci sie sypie
po 10tys km przejechanych? dziwne, to. Jutro jestem umówiony ze znawcą to mi może powiedzą co to.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 205 gości