Wykres z hamowni AFT - Duszenie podczas przyspieszania

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
hob3k
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 20:16
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Wykres z hamowni AFT - Duszenie podczas przyspieszania

Post autor: hob3k » czw cze 17, 2010 22:49

Witam.
Na prośbę kolegi zadam Wam pytanko :)

Nie ma ktoś z Was katalogowych bądź w ogóle wykresów krzywej momentu obrotowego dla silnika 1.6 AFT 101 KM ??

Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 16:26 przez hob3k, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

PIASKUJE RÓŻNE RZECZY !

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pt cze 18, 2010 00:40

No ale każdy jeden będzie miał trochę inny wykres :). Nawet jakbyś prosto z fabryki wziął i shamował 10 jeden po drugim to i tak wszystkie będą ciut inne, a co to dopiero mówić o używkach, które były kompletnie inaczej eksploatowane :).



Awatar użytkownika
grayfox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 18, 2010 01:26
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: grayfox » pt cze 18, 2010 01:35

Witam wszystkich :) Założyłem już konto, żeby nie wykorzystywać kolegi :)
Może napiszę po co mi to:
Zauważyłem, że samochód podczas kręcenia do wysokich obrotów 5/6k, delikatnie się przydusza, mniej więcej między 3.5 a 4 i między 4.5 a 5k obrotów. Nie jest to jakieś szarpanie duże, ale czuć jak by "spadek mocy". Teraz nie wiem czy jest to normalne i wynika z charakterystyki silnika, czy coś jest jednak nie tak. Przepustnica czyszczona 2 dni temu, obroty stabilne jak skała, VAG nie pokazuje błędów, sonda lambda sprawna, napięcia oscylują w granicach 0.2-0.8V, a współczynnik lambda wynosi 1.11, z tego co wiem to poprawny przedział to 0.93-1.35, więc raczej z nią wszystko w porządku.
Obecnie jestem w trakcie poszukiwań dobrego pojemniczka na Oil Catch Tank'a, może po wyprowadzeniu ujścia odmy na zewnątrz, jak silnik dostanie czystego i chłodniejszego powietrza coś się poprawi.
Jeżeli to może pomóc to tutaj jest wykres z VAG'a:
Obrazek
czerwona linia - obroty/min
żółta - km/h
Obroty wydają się iść równo do góry po ładnej krzywej. Gdyby auto się dusiło z jakiegoś powodu, to nie powinno to być tutaj widoczne ?
Jeżeli ktoś obeznany w tym silniku mógł by się wypowiedzieć to będę wdzięczny :)
Dzięki :)

//EDIT: Dodam jeszcze, że silnik raczej wydaje się trzymać katalogowego maksymalnego momentu obrotowego przy 3500 RPM, jak się zmienia biegi przy tej wartości, to idzie bardzo równo i płynnie. Jeżeli ciągnie się go na jednym biegu to powyżej 3500rpm czuć, że to już nie to przyspieszenie.
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 02:03 przez grayfox, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt cze 18, 2010 10:55

zgłoś się na PW



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » sob cze 19, 2010 13:59

podpinam się pod temat mam identyczne objawy


tylko ja zauważyłem że jak jest wilgotny dzień lub po deszczu silnik pracuje idealnie

a jak jest upalny dzień to kiszka

tak samo brak błędów na vag

tylko u mnie po zrobieniu logów dynamicznych zauważyłem ze w momencie spadku mocy czas wtrysku spada do 1ms a napięcie na kompie spada do 1,12 v

przepływka wskazuje dobrze i sonda leci na łeb na szyje na ubogo

dodam że wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawne tylko u mnie kabelki są stare i mają przebicie

na razie to u siebie obstawiam
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 14:00 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
grayfox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 18, 2010 01:26
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: grayfox » sob cze 19, 2010 14:57

Sprawdź dokładnie wężyki które idą do dolotu, u mnie powodem był dziurawy wąż odpowietrzenia wału korbowego (mikropęknięcia). Dopiero wczoraj do tego doszedłem ;)

Z różnych przyczyn, które wypisywali ludzie w internecie:
-Sonda Lambda
-Czujnik Hall'a
-Sterownik silnika(tylko jeden przypadek znalazłem)
-zabrudzona przepustnica (po czyszczeniu trzeba adoptować VAG'iem)
Niektórym pomagała wymiana świec.
Chociaż przy pierwszych dwóch przypadkach VAG powinien sypać błędami.

Znalazłem w końcu w internecie wykres zdrowego AFT:
Obrazek
I widać, że nawet delikatne pulsowanie przy przyspieszaniu normalne nie jest ;)
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 15:09 przez grayfox, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » sob cze 19, 2010 16:05

chodzi ci kolego o odmę

tam jeszcze nie zaglądałem


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
grayfox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 18, 2010 01:26
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: grayfox » sob cze 19, 2010 16:18

Tak, dokładnie :)

Obrazek
U mnie winowajcą był ten właśnie przewód i nie było to widoczne na pierwszy rzut oka ;)
Do tej głównej rury dolotowej wchodzi jeszcze jeden mały wężyk(oznaczony żółtą strzałką), który również powinien być szczelny, miło by było jak by ktoś powiedział do czego on służy. Jest wzmacniany materiałem i nie wiem czy mogę go zamienić na zwykły, gumowy. ;)
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 16:38 przez grayfox, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » sob cze 19, 2010 19:20

[ Dodano: 19 Cze 2010 23:03 ]
wiec tak panowie wróciłem od auta i co udało mi się zrobić ::


- czyszczenie przepustnicy
- adaptacja jej
- odnalazłem skorodowaną lecz do uratowania wtyczkę czujnika stykowego < jest na pęknięta>
- obejrzałem przepływomierz i na 2 lub 3 małe plamki oleju na sobie i troszkę pyłu w jego gardzieli na vagu pokazuje max 54 % a auto leci 190km/h wiec obstawiam ze jest ok
- odnalazłem jeszcze jedno pękniecie odmy -> tymczasowo zaizolowałem
- odnalazłem przebicie na kablach zapłonowych i zaizolowałem tymczasowo z braku funduszy bo chce kupić dobre kable beru lub bremi a nie toprany


auto jak na razie ciągnie ale zobaczę jutro po mieście w południe jak będzie ciepło


u siebie podejrzewam ten czujnik spalania sutkowego bo wywalił mi kiedyś sporadyczny błąd
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 23:05 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
grayfox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 18, 2010 01:26
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: grayfox » pn cze 21, 2010 03:04

I jak się autko sprawowało ?



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn cze 21, 2010 15:40

wiec piszę ten post pukając w niemalowane ale wracając do domu po południu i zagrzaniu auto konkretnie nie było ani jednej zamułki ciągną równiutko

nawet pognałem dziś laske w mesiu slc350 kabrio czy jakoś tak bo mi wjechała na zderzak i ją troszkę podjezdzałem

wiadomo że miałem z 3 razy mniej koni ale miałem okazje do doziemienia pedału gazu



naprawy które wykonałem głownie bazują na taśmie izolacyjnej i wd ale tylko do wypłaty



a kolego powiedz mi ty dorabiałeś sobie rurkę stalowa odmy czy tylko mi się zdaje na tym zdjęciu

bo ja planuje dorobić ładnie odmę stalową ocynkowaną lub chromowaną


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
grayfox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 18, 2010 01:26
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: grayfox » pn cze 21, 2010 19:51

To jest zdjęcie znalezione w internecie, nie moje ;)
Ja nic nie dorabiałem, jedyne co kombinuje to wyprowadzenie tego poza układ dolotowy.
Jak by mój Seat tak wyglądał pod maską to bym chyba bez niej jeździł :grin:



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn cze 21, 2010 21:11

ja tak samo myślę bo olej z odmy potrafi zasyfić przepustnice ostro i w dodatku parsknąć na przpływke u mnie są 3 plamki na przepływce


myślę o zwykłym filtrze od oleju silnikowego przykręconego gdzieś pod silnikiem i w niego włożony kawałek rurki

tylko ciekawe po jakim czasie się napełni

podejrzewam ze auto się orzeźwi jak dosta w 100% świeże powietrze


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
grayfox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 18, 2010 01:26
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: grayfox » wt cze 22, 2010 20:55

Posłałem Ci na PW link do tematu na innym forum, gdzie jest dużo ciekawych rozwiązań w tym zakresie ;)
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 20:56 przez grayfox, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości